اثرات رژیم غذایی کتوژنیک بر پیامدهای سندرم تخمدان پلیکیستیک: یک مرور نظاممند بر کارآزماییهای بالینی

کتوژنیک یا گیاهخواری بیماران بطور تصادفی پس از همانند سازی نسبی به دو گروه تقسیم شده که گروه مورد تحت درمان با گاماگلوبولین وریدی به میزان mg/kg/dose 400 هر هفته برای 6-4 ماه و گروه شاهد تحت درمان با رژیم کتوژنیک از نوع مخلوط قرار سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 گرفتند. نتیجه گیری: با توجه به اینکه رژیم فاقد گلوتن و کازئین در بهبود رفتارهای خاص، زبان و اجتماعی بودن کودکان اوتیسمی مؤثر است می توان این رژیم را برای بهبود علائم رفتاری کودکان اوتیسمی به کار برد. هدف ازاین مطالعه بررسی تاثیر رژیم فاقد گلوتن و کازئین در اختلالات طیف اوتیسم است. اتیولوژی و درمان اوتیسم هنوز مشخص نیست؛ با افزایش رشد موارد اوتیسم در ایالات متحده و دیگر نقاط، خیلی از خانواده ها به فکر درمان افتادند. با فاصله اطمینان (0.22- 0.801-) می باشد. با فاصله اطمینان (0.429 0.112) در برچسب behavior می باشد. فرشتگانی زیبا، معصوم و دوست داشتنی که گویی عالمشان با ما متفاوت است، تقدیم به کودکان اوتیسم. اختلال طیف اوتیسم یک سندرم پیشرفته عصبی است که قبل از سه سالگی شروع می شود و با نقص فراگیر در تعامل اجتماعی، نقص در ارتباطات و الگوهای کلیشه ای علایق و فعالیت ها مشخص می شود.  Po᠎st w᠎as generat ed wi᠎th GSA Conte nt G᠎enerat or  DEMO!

نمونه رژیم کتوژنیک Pdf

هدف: مطالعه مروری حاضر با

هدف بررسی اثر رژیم غذایی کتوژنیک در درمان صرع مقاوم به دارو در کودکان کم توان ذهنی انجام شده است. یافته ها : مستندات علمی و معتبر نشان می دهد که این رژیم، حملات تشنجی را در کودکان کم توان ذهنی مبتلا به صرع مقاوم به دارو کاهش می دهد. نتیجه گیری : رژیم غذایی کتوژنیک نقش مهمی در درمان و کنترل حملات تشنجی در صرع مقاوم به دارو دارد و لازم است که متخصصین مغز و اعصاب کودکان در فرایند درمان صرع در کودکان کم توان ذهنی به عنوان یک درمان جایگزین به آن توجه داشته باشند. از این میان حدود یک سوم افراد مبتلا به صرع مقاوم به دارو هستند که توسط داروهای ضد تشنج بهبود نمییابند. رایج ترین مورد برای استفاده این رژیم، کاربرد آن برای کودکان مصروعی است که با وجود مصرف انواع داروهای ضد صرع، تشنجات آنان همچنان ادامه دارد.

اساساً این رژیم در برخی بیماران مقاوم به داروهای ضدتشنج کمک کننده می باشد. بیماران از نظر جنسیت، سن، وزن، تحصیلات مادر، مدت و نوع تشنج، دارو های مصرفی، سابقه عمل جراحی، وضعیت تکاملی و شناختی، بروز عوارض در آغاز و حین اجرای رژیم کتوژنیک، احساس رضایت والدین از تاثیر گذاری رژیم، مدت اجرای رژیم و علل قطع رژیم بررسی شدند. به علاوه، پیروی از این رژیم منجر به بهبود وضعیت شناختی در 6/42 درصد موارد و کاهش دارو های ضد تشنج در 1/18 درصد موارد گردید. در آزمایشگاه از نمونههای خونی توسط دستگاه سانتریفوژ نمونه سرمی تهیه گردید و سرمهای بدون همولیز به داخل میکروتیوبهای شمارهگذاری شده، ریخته شد و تا زمان انجام آزمایش در فریز نگهداری گردید. در این تحقیق برای اطلاع از معنیدار بودن اختلاف مقادیر میانگین متغیرها در دو نوع گروهبندی انجام شده (بر اساس وضعیت رحم و میزان درصد چربی کبد)، از آزمون آنالیز واریانس یکطرفه و برای آگاهی از معنیدار بودن متغیرها در داخل گروهبندیهای مذکور به صورت دو به دو از آزمون تعقیبی Tukey استفاده گردید. در گروه مورد 52 درصد و در گروه شاهد 64 درصد کاهش در میانگین تعداد تشنجات در 24 ساعت مشاهده شد. گروه کنترل آب مقطر دریافت کردند در حالی که به گروههای دیگر 300 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن منوسدیم گلوتامات یک بار در روز به مدت 28 روز داده شد.

کتاب راهنمای رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک 2 به ترتیب 42 روز رژیم غذایی استاندارد موش، رژیم کتوژنیک مبتنی بر کلم و رژیم کتوژنیک مبتنی بر نارگیل دریافت کردند. این پژوهش یک مطالعه تجربی از نوع کارآزمایی بالینی است که بر روی 40 کودک مبتلا به صرع مقاوم مراجعه کننده به بیمارستان کودکان مفید تهران در سال 1373 صورت گرفته است . این بررسی روی 203 رأس گاو مادة شیری دورگ کشتار شده در کشتارگاه اهواز، اجراء گردید. علت عمده قطع زود هنگام این رژیم عدم همکاری مادر یا کودک به دلیل سختی اجرا و طعم ناخوشایند گزارش گردید. رژیم کتوژنیک شامل محدودیت کربوهیدرات دریافتی کمتر یا مساوی 10% کل انرژی دریافتی روزانه بود. کبد چرب یا هپاتیک لیپیدوزیس یک اختلال عمدة متابولیک است و زمانی اتفاق میافتد که جذب چربیها توسط سلولهای کبدی بر اکسیداسیون و ترشح آن توسط کبد، فزونی یابد (9). چربیهای اضافی در سلولهای کبدی به صورت تریاسیلگلیسرول (TAG) میباشد (9). این بیماری بهواسطة ریسک فاکتورهای متعددی ایجاد میشود.

قرار گرفتند. همچنین تقسیمبندی دیگری بر اساس مقدار TAG کبد (درصد وزن مرطوب) بر طبق منبع شماره 9 بر روی نمونههای اخذ شده، انجام گرفت. همزمان با بررسی وضعیت دام در حین ذبح دام، نمونة خونی به مقدار 10 میلیلیتر از هر حیوان اخذ گردید، سپس از لوب راست کبد نمونهای به مقدار 10 گرم برداشت شد (در تمام موارد محل اخذ نمونه ثابت بود). سابقه و هدف: رژیم کتوژنیک یک فرمول غذایی کم کربوهیدرات، با چربی بالا و پروتئین متوسط است که با توانایی بهبود چندین بیماری متابولیک، به ویژه موارد تحت تأثیر مستقیم اختلالات هورمونی، گزارش شده که منوسدیم گلوتامات باعث القای فیبروئید رحمی در حیوانات آزمایشگاهی از طریق تغییر در هورمون ها، چربی ها و حالت اکسیداتیو می شود. نتیجهگیری: با توجه نتایج به نظر میرسد هر دو نوع تمرینات هوازی و مقاومتی طی رژیم کتوژنیک میتواند به عنوان مداخله مفید باعث افزایش FGF21و بهبود پروفایل لیپیدی در افراد اضافه وزن و چاق نسبت به پیش آزمون گردد.

کتوژنیک برای لاغری

همچنین، هر دو تمرین هوازی و مقاومتی طی رژیم کتوژنیک برتری نسبت به رژیم کتوژنیک به تنهایی در فاکتورهای هپتوکاینی اندازه گیری شده و پروفایل لیپیدی نداشت. سپس به طور تصادفی در سه گروه تمرین هوازی طی رژیم کتوژنیک (12 نفر)، تمرین مقاومتی طی رژیم کتوژنیک (12 نفر) و رژیم کتوژنیک به تنهایی (12 نفر) تقسیم شدند. مواد و روش­ها: در این مطالعه تجربی، 24 موش صحرایی ماده نژاد ویستار به چهار گروه شش تایی تقسیم شدند. تمرین مقاومتی شامل تمرینات قدرتی دایره ای به مدت شش هفته و هر هفته سه جلسه بود. تمرینات ورزشی هوازی شامل دویدن با شدت متوسط به مدت 6 هفته و هر هفته سه جلسه بود. با توجه به اینکه در 80 درصد بیماران اپی لپتیک تشنجات از دوران کودکی آغاز می گردد و 20-10 درصد از بیماران مقاوم به درمان هستند. مقدمه: سندرم تخمدان پلیکیستیک، یکی از مهمترین علل عدم تخمکگذاری و ناباروری در زنان بوده که با بیماریهای مزمن از جمله چاقی، مقاومت به انسولین، دیابت، بیماریهای قلبی – عروقی و کبد چرب در ارتباط است. بر اساس سن بیمار و تشخیص متخصص تغذیه، هر فرد با یکی از انواع رژیم کتوژنیک برای مدت یک سال تحت درمان و پیگیری قرار گرفت.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

آفریدگاری که خویشتن را به ما شناساند و درهای علم را بر ما گشود و عمری و فرصتی عطا فرمود تا بدان، بنده ضعیف خویش را در طریق علم و معرفت بیازماید. سپاس و ستایش مر خدای را جل و جلاله که آثار قدرت او بر چهره روز روشن، تابان است و انوار حکمت او در دل شب تار، درفشان. یافته ها: بیش از 73 درصد والدین از تاثیرات اعمال شده توسط رژیم کتوژنیک بر بهبود صرع مقاوم به درمان در کودکشان راضی بودند. رژیم کتوژنیک یک تغییر اساسی در متابولیسم بدن ایجاد مینماید به گونهایی که بدن و مغز برای سوخت و ساز از اجسام کتونی بهعنوان جایگزین گلوکز استفاده مینمایند. روش: این مطالعه یک ارزیابی آینده نگر چند مرکزی از اعمال مداخله بالینی بر 61 کودک مبتلا به صرع مقاوم به درمان بود. لذا مطالعه حاضر به منظور بررسی تأثیر رژیم کتوژنیک بر فیبروئید رحمی ناشی از منوسدیم گلوتامات انجام شد. مطالعه مرور نظاممند حاضر با هدف تعیین اثرات رژیم غذایی کتوژنیک بر پیامدهای سندرم تخمدان پلیکیستیک انجام شد. روش کار: کلیه ی پایگاه های اطلاع رسانی داخلی و همچنین پایگاه های google scolor, pubmed, Cochrane, science direct,scopus با استفاده از کلیدواژه هایAutism, Gluten free, Casein free بدون محدودیت زمانی بررسی شدند.

میوه های کتوژنیک در نهایت، داده های حاصل با استفاده از روش های آمار توصیفی آنالیز گردیدند. در لیومیومای گروههای درمانی رژیم غذایی را در مقایسه با منوسدیم گلوتامات تأیید کرد. در گروه منوسدیم گلوتامات نسبت به شاهد مشاهده شد. اختلاف کاهش تعداد تشنجات در دو گروه از نظر آماری معنی دار نبود در 45 درصد بیماران گروه مورد و 60 درصد گروه شاهد مدت تشنجات کاهش نشان داد. نتایج نشان داد پیروی از رژیم غذایی کتوژنیک در افراد مبتلا به سندرم تخمدان پلیکیستیک میتواند با کاهش وزن و شاخص توده بدنی، کاهش فشار خون، کاهش کلسترول تام و تریگلیسیرید سرم منجر به کاهش خطر بیماریهای قلبی – عروقی در این بیماران شود. این تحقیق به منظور مقایسه اثر گاماگلوبولین وریدی با رژیم کتوژنیک در درمان صرع مقاوم کودکان انجام گرفت. همچنین در آزمایشگاه از نمونههای کبدی به میزان 5/0 گرم، جدا نموده و در داخل کاغذ فویل همراه با شمارة نمونه تا زمان انجام آزمایشهای مربوطه، بهصورت فریز نگهداری شدند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات پایین و پروتئین محدود میباشد. آنگاه به مدت یک شبانهروز فرصت داده شد تا فاز لیپیدی آن جدا شود، که بعد از خشک کردن، در ایزوپروپانل حل سپس، آبگیری و استخراج لیپیدها به روش فولچ انجام گرفت (13) که در این محلول استخراج شده مقادیر TGبه روشNeri and firngs در سلولهای کبدی اندازهگیری گردید (28). همچنین در این مطالعه مقادیر بیلیروبینتام و گلوکز سرم خون به روش اسپکتروفتومتری توسط کیتهای شرکت زیست شیمی، مورد اندازهگیری قرار گرفت.

در آزمایشگاه، بافت کبدی هموژنیزه و در 20 برابر حجم خود در کلروفورم و متانول به نسبت 2 به 1 حل گردید. برای مقایسه تفاوت بین گروهی از آزمون های تعقیبی بونفرونی و برای تفاوت درون گروهی از آزمون t زوجی استفاده گردید. برای مثال قبل از زایمان ریسک فاکتورهایی نظیر چاقی، عدم دسترسی به غذا، خوردن غذاهای پر انرژی و فاصله زیاد بین دو زایمان از مهمترین عوامل میباشند (9). از ریسک فاکتورهای بعد از زایمان، ابتلا به بیماریهای عفونی، گرسنگی، محرومیت غذایی، جیرههای کتوژنیک و تغییرات ناگهانی جیره را میتوان نام برد (9 و 27). در گاوهای شیری، بیماری عمدتاً در هفته اول بعد از زایمان اتفاق میافتد و حدود پنجاه درصد گاوها درجاتی از انباشتگی سلول به (TAG) را در این حالت نشان میدهند (9 و 27). یکی از دلایل آن این است که دریافت مواد غذایی توسط حیوان برای برآوردن نیازهای انرژی آن ناکافی میباشد در این حالت، مقادیر گلوکز سرم تغییر یافته و مقدار زیادی اسیدهای چرب غیراستریفیه (NEFA) از بافتهای چربی به کبد منتقل میشوند (9 و 27). از پارامترهای بیوشیمیایی که در تأیید تشخیص این بیماری حائز اهمیت است، اندازهگیری بیلیروبین است که در این بیماران به علت کاهش عملکرد کبدی، در خون افزایش مییابد (27). کبد چرب با اختلال در سلامت حیوان، کاهش تولید و تولید مثل در گاو همراه است .