رژیم غذایی کتوژنیک به رشد عضلات بدن کمک میکنه

این امر به عنوان یک رژیم کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات (کتو) شناخته سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 میشود. در حدود 12 سال گذشته، بیش از 20 مطالعه نشان دادهاند که رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات بدون نیاز به کالری شماری، برای کاهش وزن موثر بوده و میتوانند به تناسب اندام و تقویت سلامتی منجر شوند. مطالعه این کتاب برای چه کسانی مفید است؟ از آن زمان، این رژیم به طور کامل مورد مطالعه قرار گرفت و نشان داد که منجر به کاهش وزن بیشتر، بهبود قند خون، کلسترول HDL (کلسترول خوب)، تری گلیسیرید و سایر نشانگرهای سلامتی نسبت به رژیم های کمچرب میشود. جالب است بدانید این برنامه چند سال بعد از ابداع آنقدر محبوب شد که کتاب دکتر اتکینز در سال 1972 یکی از پرفروشترین کتابهای آن سال لقب گرفت. از آن زمان، رژیم اتکینز در سراسر جهان محبوب شده و کتابهای بیشتری نوشته شده است. رژیم کتو برای همه افراد مناسب نیست. رژیم اتکینز با وجود اینکه چربی بالایی دارد، به طور متوسط کلسترول LDL (کلسترول بد) را افزایش نمیدهد، اگرچه این اتفاق ممکن است در همه اشخاص رخ ندهد. این روند اجازه میدهد تا اسیدهای چرب از ذخایر چربی در بدن شما آزاد شوند. This c onte nt w as do​ne by G​SA C on tent᠎ Gen erat᠎or DE MO.

بهترین رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد نوع دیگری از رژیم های کتو ؛ رژیم MCT است که از اسید های چرب با زنجیر متوسط به جای چربی های معمولی استفاده میشود، در این رژیم مصرف سبزیجات و میوه ها محدودیتی ندارند و کربوهیدرات کمتر محدود شده است زیرا کتوز MCT ها در میزان چربی کمتر رژیم کتو بهتر رخ میدهد. کاهش مصرف کربوهیدرات: محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات، گزینههای غذایی شما را نیز محدود میکند. رژیم کتوژنیک که به آن “رژیم کتو” یا “کتو” نیز گفته میشود، یکی از جدیدترین رژیمهای غذایی برای کاهش وزن است. دلیل اصلی موثر بودن رژیمهای کم کربوهیدرات برای کاهش وزن این است که کاهش کربوهیدراتها و افزایش مصرف پروتئین منجر به کاهش اشتها میشود و باعث میشود، کالری کمتری بخورید بدون اینکه به آن فکر کنید. رژیم کتوژنیک(رژیم کتوژنیک 28 روزه) که به اصطلاح رژیم کتو نامیده می شود، رژیمی است که بر پایه مصرف کم کربوهیدرات و مصرف بالای چربی طراحی شده است.هدف از رژیم کتوژنیک این است که بدن را به حالت “سوزاندن چربی” هدایت کنیم که بدین ترتیب بدن چربی بیشتری را نسبت به آنچه که در رژیم غذایی با کربوهیدرات وجود دارد، می سوزاند. اساس این رژیم بر پایه دریافت مواد غذایی است تا چربی های انباشته شده که بخش زیادی ناشی از گلوکز یا همان شکر معروف است از بین ببرد.

این رژیم نقش زیادی در کاهش وزن و لاغری دارد. اگر افزایش وزن دارید و به دنبال راهی بسیار موثر می باشید مصرف روزانه رب انار و لیمو ترش به شکل ناشتا را به شما توصیه میکنیم زیرا علاوه بر لاغری سبب بالا بردن سیستم ایمنی بدنتان نیز می شود. این روغن میزان انرژی در بدنتان را افزایش می دهد. این امر باعث شروع کاهش وزن میشود. بیشتر بخوانید: آیا محلول جوش شیرین باعث کاهش وزن می شود؟ تا زمانی که وعدههای غذایی خود را بر اساس یک منبع پروتئین چرب با سبزیجات یا آجیل و مقداری چربیهای سالم تنظیم کنید، وزن کم و متعادل خواهید داشت. این رژیم آنقدر خوب است که می توانید بدون شمارش کالری و محاسبه، وزن کم کنید. بنابراین اگر از این بیماری رنج ببرید می توانید رژیم بگیرید تا آن را درمان کنید. سبزیجات بخورید: منابع چربی، کالری زیادی دارند، بنابراین برای پر کردن بشقاب خود، از سبزیجات بیشتری استفاده کنید تا احساس سیری بیشتری داشته باشید. برخی از افراد مرحله ابتدایی یا القا را به طور کلی نادیده میگیرند و از همان ابتدا سبزیجات و میوههای زیادی را مصرف میکنند.

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد به طور کلی چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد که در جدول 2-1 به اختصار به آن اشاره خواهد شد. درست است که بسیاری از این غذاها به دلیل محتوای چربی و کالری بالا به طور کلی چاقکننده هستند. با این حال مطالعات جدید نشان میدهد که چربی اشباع شده بیضرر است. تحقیقات نشان میدهد کتو درواقع یک رویکرد برتر برای کاهشوزن است. رژیم کتوژنیک یک رژیم با کربوهیدارت کم و چربی بالاست که ویژگی های منحصر به فردی دارد. از رایج ترین سبزیجات کم کربوهیدرات می توان به اسفناج،کاهو،گل کلم، کلم بروکلی و لوبیا سبز اشاره نمود. در این لیست کوتاه تقریبا همه ی غذاهای مورد علاقه شما که حاوی کربوهیدرات هستند مانند غلات ، برنج ، لوبیا ، سیب زمینی ، شیرینی ، شیر، میوه ها و حتی برخی سبزیجات حذف می شود. شامل عدس، لوبیا و نخود؛ اگر بخواهید فقط در مرحله ابتدایی یا القایی میتوانید کمی از حبوبات استفاده کنید، اما در مراحل بعد باید مصرف آنها را متوقف کنید. پس از پایان دوره القایی، میتوانید به آرامی کربوهیدراتهای سالمتری مانند سبزیجات، میوهها، انواع توتها، سیبزمینی، حبوبات و غلات سالمتری مانند جو و برنج را به آن اضافه کنید.

راهنمای رژیم کتوژنیک

پس از پایان دوره ابتدایی یا القایی، میتوانید به آرامی کربوهیدراتهای سالمتری اضافه کنید. به آرامی آجیل، سبزیجات کم کربوهیدرات و مقدار کمی میوه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. مصرف کم کربوهیدرات می تونه سبب مه مغزی و افزایش میل به شکر بشه. این مواد شامل بستنی، نوشابه، غلات صبحانه، نان، آب میوه و مواد پخته شده با شکر و آرد گندم است. اگر می خواهید به آب خود عطر و طعم بدهید می توانید از میوه های مجاز برای این کار استفاده کنید. برخی از چربی های اشباع نشده سالم در رژیم کتو مجاز هستند – مانند آجیل (بادام ، گردو) ، دانه ها ، آووکادو ، توفو و روغن زیتون. پس با استفاده از میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک می توانید از سطح انسولین خون خود کم کنید و این سندرم را به راحتی درمان کنید. افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند به طور متوسط نزدیک به ۹۰۰ گرم، بیشتر از گروهی که از رژیم غذایی کمچربی پیروی کردند، وزن کم کردند. برخی دیگر ترجیح میدهند به طور نامحدود فقط در مرحله القا بمانند. سیب زمینی معمولی، سیب زمینی شیرین؛ اگر بخواهید فقط در مرحله ابتدایی یا القایی میتوانید کمی از این خوراکیهای نشاستهدار استفاده کنید، اما در مراحل بعد باید مصرف آنها را متوقف کنید.

رب انار حملات قلبی و مغزی را به شدت کاهش می دهد زیرا خاصیت انعطاف پذیر کردن شریانهای خونی را به شکل فوق العادهای دارد و مانع از سفت شدن آنها می شود و این باعث گردش خونی بسیار نرمال و عادی در بدن می شود. رژیم های کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و میزان انسولین شوند. از دیگر خواص خارق العاده رب انار ترش می توان به بسیار مفید بودنش برای حالت تهوع بارداری و کاهش شدید آن و نیز استفراغ، رشد بسیار بهتر جنین و نیز افزایش اشتها در دوران بارداری اشاره کرد. برای بسیاری از افراد، قطع کربوهیدراتها به طور ناگهانی و شدید میتواند منجر به چیزی شود که بسیاری از مردم آن را «آنفولانزای کتو» مینامند. در این رژیم هم مصرف کربوهیدرات شما بهشدت محدود میشود؛ چیزی حدود ۵-۱۰ درصد از کالری روزانه. با توجه به محدود بودن مواد غذایی مورد استفاده در رژیم کتوژنیک ، ممکن است از میوه و سبزیجات کافی استفاده نکنید که یکی از بزرگترین تأثیرات آن کمبود پتاسیم و ایجاد یبوست و گرفتگی های عضلانی ناشی از آن است. رژیم لاغری کتوژنیک، رژیمی است که کربوهیدراتها را محدود میکند و مزایای زیادی برای سلامتی دارد.

با وجود محبوبیت رو به رشد رژیم غذایی کتوژنیک، در مورد اثرات طولانی مدت رژیم کتوژنیک بر سلامتی تحقیقات کمی وجو دارد. برای اینکه در رژیم کتوژنیک چه مقدار باید آب بخورید، وجود ندارد ولی رنگ ادرار را شفاف میکند. بیشتر بخوانید: ورزش لاغری با حلقه برای چه اشخاصی مناسب است؟ بیشتر بخوانید: رژیم جنرال موتورز، لاغری در 7 روز! در اینجا چند نوشیدنی قابل قبول در رژیم اتکینز آورده شده است. بیشتر به این دلیل که افراد در مدت زمان کوتاهی وزن قابل توجهی از دست می­دهند. برخی اشخاصی که این رژیم را در دستور کار خود قرار میدهند، گاهی به دلیل کاهش اشتها، تمایل دارند در روز به جای سه وعده، دو وعده غذا بخورند. یکی از اثرات گرفتن رژیم کتوژنیک کاهش ترشح انسولین است. ✅به عنوان مثال فروکتوز (که به مقدار زیادی در میوه و سبزیجات وجود دارد) موجب تحریک و ترشح هورمون گرسنگی (گرلین) در بدن می شود. درحالیکه بعضی از مردم با این کار از بیماری نجات پیدا میکردند، ولی به خاطر عفونت، تعداد زیادی جان خود را از دست میدادند. این رژیم کتو جان رژیم گرونی تشریف دارن. در ابتدا، رژیم غذایی کتو برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است که البته اماواگرهایی در استفاده از آن برای بیماران وجود دارد.

کتوژنیک و ریزش مو

یکی از عمده بیماریهایی که بسیاری از مردم و بخصوص کودکان با آن مواجه می شوند یبوست می باشد و رب انار خانگی ارگانیک به خاطر خاصیت های شگفت انگیزی که دارد می تواند برای یبوست بسیار مفید باشد. یکی از خاصیتهای بسیار مهم رب انار قابض بودن آن است که سبب تقویت معده، کبد و سایر احشاء می شود و در نتیجه از رسیدن مواد مضر به آنها پیشگیری می کند ضمن آن که به کاهش اثرات صفراوی بدن نیز کمک می کند. شامل موز، سیب، پرتقال، گلابی، انگور؛ اگر بخواهید فقط در مرحله ابتدایی یا القایی میتوانید کمی از این میوهها استفاده کنید، اما در مراحل بعد باید مصرف آنها را متوقف کنید. این برنامه برای فاز القایی مناسب است، اما باید سبزیجات با کربوهیدرات بیشتر و برخی میوهها را در مراحل بعدی، اضافه کنید. این مراحل کمی پیچیده هستند و ممکن است نتوانید همه آنها را دقیق رعایت کنید، اما ناامید نشوید.

روغن زیتون و روغن نارگیل منابع چربی گیاهی عالی هستند.

شامل هویج، شلغم و غیره؛ اگر بخواهید فقط در مرحله ابتدایی یا القایی میتوانید کمی از این سبزیجات استفاده کنید، اما در مراحل بعد باید مصرف آنها را متوقف کنید. همچنین متشکل از 15 اسید آمینه می باشد که 6 نمونه از آنها به جز در انار در هیچ میوه دیگر وجود ندارد و همین باعث شده است که این میوه بسیار موثر و مفید برای افراد بخصوص گیاهخواران باشد. شامل روغن زیتون طبیعی، روغن نارگیل، میوه آووکادو و روغن آووکادو. به غذا مقداری سس، کره یا روغن زیتون اضافه کنید. میتوانید یک بشقاب همراه با کره و مقداری اسفناج که در روغن زیتون تفت داده شده است را نیز در نظر بگیرید. روغن زیتون و روغن نارگیل منابع چربی گیاهی عالی هستند. روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب تک غیراشباع است که التهاب روده و معده را تعدیل کرده و جریان خون را بهبود میبخشد. مکملهای امگا ۳ سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل آلا برای رژیم کتو بهترین انتخاب هستند این گروه های غذایی سرشار از ویتامین های گروه ب و پتاسیم هستند. شامل سالمون، قزلآلا، ساردین و غیره.