رژیم غذایی کتوژنیک : هر آنچه باید بدانید! – اندام برتر

همه چیز درباره ی رژیم کتوژنیک خلاصه اینکه انواع مختلفی از رژیم لاغری سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 کتوژنیک وجود دارد. چه راهی برای حفظ این موفقیت وجود دارد؟ رژیم کتو چیست و بر چه اساسی شکل گرفته است؟ 2-رژیم کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات (VLCKD): این نوع رژیم کوژنیک بسیار کم کربوهیدرات است و در بیشتر مواقع سخت گیرانه تر از رژیم کتوژنیک استاندارد است. این رژیم نسبت به رژیم استاندارد مقدار پروتئین بیشتری را شامل میشود؛ یعنی 35% پروتئین، 60% چربی و 5% کربوهیدرات. شامل 70-75% چربی، 20% پروتئین، و حدود 5-10% کربوهیدرات می شود. آن دسته از سلول هایی که تنها به گلوکز نیاز دارند نیز از طریق گلوکونئوژنز (تبدیل پروتئین به گلوکز) می توانند به این مواد دسترسی داشته باشند. اما برای حفظ این مقدار زیاد وزنی که از دست داده اید خیلی خوش بین نباشید. اما خبر خوب این است که این بوهای ناخوشایند همیشگی نیستند و پس از مدتی که بدن با روند کتوز سازگار شود، از بین می رود. تفاوت این نوع رژیم بر خلاف رژیم استاندارد، رسیدن به نسبت های دقیق برای رسیدن به اندازه های دقیق ماکرونوترینت ها است که بهترین شانس برای وقوع کتوزیس را ایجاد می کنند. قبل از خوردن هر چیزی اطلاعات کافی از ارزش غذایی آن ماده را بدست آورید.

مقاله رژیم کتوژنیک

پیروان این برنامه غذایی این دوره را آنفلوانزای کتو می نامند. به همین دلیل به غذای خود نمک اضافه کنید و منیزیم محلول را مصرف کنید. به همین دلیل در رژیم کتوژنیک دلیلی برای شمارش کالری وجود ندارد. رژیم غذایی کتوژنیک اثر مضری بر روی نمایه خطر بیماریهای قلبی عروقی ندارد و ممکن است اختلالات چربی مشخصه دیس لیپیدمی آتروژنیک را بهبود بخشد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند باعث بهبود عوامل خطر بیماریهای قلبی مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL، فشار خون و قند خون شود. آب فراوان بنوشید. به این دلیل که مصرف آب کافی میتواند از مشکلات گوارشی مانند یبوست در این رژیم به علت پایین بودن مصرف فیبر کمک کند. همچنین دهیدراسیون باعث بی نظمی ضربان قلب نیزمی شود چرا که الکترولیت ها برای ضربان طبیعی قلب ضروری هستند. بسیاری از مواد غذایی با کربوهیدرات بالا سالم هستند و باید در رژیم غذایی قرار گیرند تا نیازهای مربوط به فیبر، ویتامین و مواد معدنی از راه طبیعی وارد بدن شوند. ᠎Post was c reated ​with GSA᠎ Content Gen᠎erat​or DEMO .

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

در حالت طبیعی سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست میآید. احتمال اینکه در رژیم کتوژنیک چربی های ناسالم بخورید زیاد است. اما اینکه رژیم غذایی کتوژنیک چه تاثیری بر سلول های سرطانی و رشد تومورها دارد و ایا اینکه واقعاً می تواند موجب کاهش سرطان شود، به تحقیقات گسترده تری نیاز است. هنوز هم تحقیقات امیدوار کننده ای در مورد نقش رژیم کتوژنیک به عنوان یک مداخله مکمل و موثر در درمان سرطان وجود دارد. از آنجایی که یک نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یک رژیم کم پروتئین و رژیم پروتئینی متوسط است، بهتر است که مکمل های ویتامین D را مصرف کنید. فراموش نکنید که میان وعدهها نباید حذف شوند تا کاهش وزن شما مداوم و اصولی باشد. عجیب به نظر میرسد که یک رژیم غذایی پرچرب بتواند کلسترول “خوب” را افزایش داده و کلسترول “بد” را کاهش دهد، اما رژیم های کتوژنیک دقیقاً موجب کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب میشوند.

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیست

یک مشت از آجیل و دانهها. به همین ترتیب، عدم پیروی از استانداردهای این رژیم غذایی ممکن است منجر به احساس بد و ناراحت کننده در افراد شود. پیروی از این برنامه غذایی می تواند برای بعضی افراد وسوسه انگیز باشد. قند ارتباط مستقیمی با چاقی نیز دارد و نرخ شیوع اضافه وزن در جهان نشان دهنده ی این موضوع است که اغلب افراد در حال دست و پنجه نرم کردن با عادت های غذایی نادرست می باشند. مغز برای مصرف قند خون برنامه ریزی دقیقی دارد و محدود کردن این منبع می تواند بر عملکرد ذهنی شما تأثیر بگذارد. اگرچه بیشتر این تحقیقات فقط روی موشها صورت گرفته است و اینکه چه تاثیر دقیقی روی انسان ها دارد در آینده و با تحقیقات بیشتر مشخص می شود. MCT ها در روغن نارگیل وجود دارد و به صورت تجاری نیز وجود دارد. همچنین مصرف روغن نارگیل و روغن MCT نیز توصیه میشود. نکته آخر اینکه کربوهیدرات خالص به معنای جمع کل کربوهیدراتهای غذایی شما منهای مجموعه فیبر مورداستفاده است که ما توصیه میکنیم حتما مصرف کربوهیدرات کل را زیر ۳۵ گرم و کربوهیدراتهای خالص را زیر ۲۵ گرم در نظر بگیرید. ما هیچ قرص لاغری ای رو نمیتونیم توصیه کنیم چون واقعا هیچ کدوم این قرص ها توسط خودم نمیتونن ارائه می دهیم کمک کنن.

تغییرات اپی ژنتیکی، به عنوان مثال، متیلاسیون جزایر CpG در یک ناحیه پروموتر، در یک ژن، می تواند بیان ژن اتیل را سرکوب کند. “کتوژنیک” یا رژیم غذایی کتو یک رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا میباشد. رژیم غذایی کتوژنیک، می تواند بر عملکرد مغز تأثیر بگذارد. ممکن است عملکرد مغز را بهبود بخشد. در ادامه برخی از فواید و عوارض رژیم کتوژنیک را بررسی می کنیم. یعنی غذایی که امروز می خورید می تواند شما را در آینده در معرض خطر قرار دهد. چربی های اشباع یا بد می تواند در طولانی مدت برای سلامت شما خطرناک باشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. احتمال ایجاد سنگ کلیه را افزایش می دهد. زیرا بیشتر تولید کنندگان، کمبود عطر و طعم آنها را با شکر اضافی (کربوهیدرات) جبران می کنند. در رژیم کتوژنیک بخش عمده ای از سلول های مغزی توانایی استفاده از کتون ها را برای تولید انرژی مورد نیاز خود دارند.

در رژیم های کم کربوهیدرات، هورمون انسولین کاهش می یابد و اسیدهای چرب از ذخایر چربی بدن در مقادیر بالا آزاد می شود و این چربی ها در مسیر کبدی به کتون بادی ها تبدیل شده و برای تولید انرژی استفاده می شوند. کتون در واقع همان چربی ذخیره شده هستش که در جریان این سوخت و ساز مورد استفاده قرار میگیره. که این خود منجر به بیماری به نام کتواسیدوز می شود. عادت خوردن شیرینی جات و قند را کاهش می دهد. در نتیجه در ادامه عوارض رژیم کتوژنیک را بررسی میکنیم. 6-رژیم کتوژنیک دوره ای: این رژیم به این صورت است که دو روز بارگیری کربوهیدرات با مصرف مقادیر بالای کربوهیدرات و پنج روز به شکل رعایت رژیم کتوژنیک استاندارد رخ می دهد. با این حال، تنها رژیمهای کتوژنیک استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند. کربوهیدرات % ۵-۱۰، پروتئین % 25- 20 و چربی های مفید به میزان % ۷۰-۸۰ در رژیم لاغری کتوژنیک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند ؛ البته این میزان با توجه به نوع رژیم کتوژنیک کمی متفاوت است. در این نوع رژیم های کتوژنیک می بایست میزان زیادی از سبزیجات به خصوص سبزیجات غیرنشاسته ای (حاوی میزان کمی از کربوهیدرات) حضور داشته باشد.

برای جلوگیری از

این مورد می بایست وعده ها در تعادلی از MCT و سایر چربی های باشد. چربی در این رژیم می بایست بیشترین میزان کالری را شامل شود. به عنوان مثال مصرف شیرینی به شدت میزان انسولین را افزایش میدهد. به همین خاطر لازم است که همه افراد قبل از شروع به دقت وزن شوند و غذایی که می خورند را به دقت بررسی کنند. اول از همه باید بگوییم شما باید همه قوانین این رژیم را انجام دهید! با توجه به اینکه مقدار چربی در این رژیم بسیار بالا است و تاکید بر خوردن چربی های سالم است پس اول از همه باید چربی های خوب را بشناسید. همزمان با اینکه بدن شما تلاش می کند با شرایط رژیم کتوژنیک سازگار شود، ممکن است شما یک دوره احساس ضعف و خستگی را تجربه کنید. همیشه برای اینکه یک رژیم را به درستترین شکل ممکن بگیرید، باید نکات مهم و ضروری آن را رعایت کنید.

یعنی اگر رژیم کتوژنیک بگیرید، در طول روز گرایش کمتری به مصرف میان وعده خواهید داشت. زنان باردار و شیرده: در حالی که تحقیقات در مراحل اولیه خود است ، مدلهای اولیه حیوانی نشان می دهند که برخی تغییرات متابولیکی در طول کتوسیس رخ می دهد که ممکن است بر رشد جنین تأثیر بگذارد. ممکن است افزایش باروری در زنان را تحت تاثیر قرار دهد. این کاهش شدید بدن شما را در شرایط متابولیکی به نام کتوزیس قرار می دهد. که اغلب به این عوارض آنفلوآنزای کتو گفته می شود و معمولاً طی چند روز تمام می شود. سندرم متابولیک که شامل اختلالاتی درافزایش در قند خون، چربی خون، فشارخون و وزن بدن می باشد، بالغ بر 50 میلیون نفر در آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد و می تواند منجر به بخش بزرگی از مشکلات سلامتی شود. اما پیروی از رژیم کتوژنیک می تواند مقابله با هوس خوردن شیرینی جات را آسان تر کند. البته ممکن است برای ورزشکاران نخبه یا کسانی که می خواهند مقدار زیادی عضله یا وزن اضافه کنند مناسب نباشد. آیا می توانم از طریق رژیم کتوژنیک عضله سازی کنم؟

خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. طبق تعریف WHO چاقی (OBESITY)، به معنای تجمع غیرعادی و اضافه چربی در بدن است به طوری که می تواند منجر به خطر سلامتی شود. وضعیت برای آن دسته از رژیمهای درمانی نه برای اهداف لاغری (صرع، میگرن و غیره) که دریافت کالری خوب بسیار مهم است که با افزایش مصرف چربیها به دست میآید، متفاوت است. همچنین ادرار مکرر باعث از دست دادن الکترولیت ها می شود که این نیز، باعث افزایش این علائم می شود. یعنی 50 گرم. همانطور که قبلاً گفتم این سهم را به سبزیجات پر از فیبر اختصاص بدهید. در حال حاضر دستور العملهای زیادی به کسانی که با کتو دست و پنجه نرم میکنند اختصاص داده شده است، برخی از آنها به قدری خوشمزه هستند که ادامه دادن به انها پشیمان یشوند، اما مطمئناً ادامه این سبک غذا برای مدت طولانی بدون وسوسه و ترفند یک چالش بزرگ است. مطالعه دیگری نشان داد افرادی که اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک میکنند سه برابر بیشتر و سریعتر از افرادی که با رژیمهای معمولی قصد لاغر شدن دارند، ورن از دست میدهند، در مطالعه قبلی این عدد ۲.۲ برابر ذکر شده بود. در یک مطالعه دیگر، تاثیر 2.2 برابری کاهش وزن از طریق رژیم کتوژنیک در مقایسه با رژیم های محدود از کالری و کم چرب نشان داد.