باید ها و نباید های رژیم لاغری کتوژنیک Google

رژیم کتوژنیک برای چاق شدن 2-رژیم کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات (VLCKD): این نوع رژیم کوژنیک بسیار کم کربوهیدرات است و در بیشتر مواقع سخت گیرانه تر از رژیم سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 کتوژنیک استاندارد است. این در حالی است که تخمدانها در حالت معمولی کیسههایی کوچک، پر از مایع هستند. رژیم غذایی کتوژنیک میتواند مقدار قند خون و انسولین را تا حد زیادی کاهش دهد و از این نظر فواید زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. همان طور که گفتیم بیشتر افرادی به سراغ این رژیم میروند که قصد کاهش وزن در یک بازه زمانی کوتاه را دارند. رژیم کتوژنیک یکی از انواع گوناگون رژیم های غذایی می باشد که در آن استفاده از غذاهای چرب متداول می باشد و مصرف کربوهیدرات ها به حداقل می رسد و محدودیت های زیادی برای کربوهیدرات ها اعمال می شود. در “رژیم کتوژنیک”، کربوهیدرات از همه منابع به شدت محدود میشود. برخلاف تصور خیلی از افراد، اگر شما نمک بیشتری نسبت به حالت عادی در رژیم کتوژنیک استفاده کنید، میتونه به روند رژیم شما کمک کنه. خیلی از بدنسازان در کنار برنامه بدنسازی خود به دنبال رژیم های متفاوت هستند. گاهی نیز ممکن است به جای ورزش رژیمهای مختلف را گرفته باشید که به کاهش وزن خود کمک کنید. از طرفی، زمانی که بدن فرآیند چربی سوزی را آغاز میکند. This  post has been done by G SA Con​tent Generat or ​DEMO !

بنابراین پیش از آن که پیروی از این رژیم را آغاز کنید، حتماً با یک پزشک در این مورد مشورت کنید. کتونها انرژی قلب، کلیهها و سایر ماهیچهها را تامین میکنند. بدن همچنین از کتونها به عنوان منبع انرژی جایگزین برای مغز استفاده میکنند. گنجاندن بسیاری از میوه ها در رژیم کتو به دلیل محتوای کربوهیدرات بالایی که دارند دشوار است. به همین دلیل با خروج از کتو بدون اصلاح عادات نادرست و عوامل محیطی دخیل در افزایش وزنتان، شما به راحتی میتوانید عادات نادرست را تکرار کنید و به وزن اولیه برگردید. حق استفاده از کربوهیدرات را ندارید. از میان وعده های عالی برای رژیم هستش. برای انجام آزمایش میتوانید به آزمایشگاه جهت تست کتون خون یا ادرار مراجعه کنید یا بسادگی و با هزینه اندک در منزل با نوار ادراری مثل تست های سریع حاملگی کتون ادرار خود را چک کنید. بدن شما عادت ندارد از کتون ها به طور منظم استفاده کند ، بنابراین وقتی این تغییر سوخت بدن از مواد قندی به کتون بادی ها را انجام می دهید ، احساس ناراحتی می کنید. یکی از عادت های خوبی که رژیم کتوژنیک توی زندگیمون پیاده میکنه استفاده کافی از پروتئین و سبزیجات هست.

رژیم کتوژنیک در بدنسازی

 This da᠎ta h as  been  do ne with t he ᠎he lp ​of GSA Content Ge᠎nera​tor DEMO!

این دوره کوتاه نشاندهنده عادت بدن به سوزاندن چربیها به عنوان جایگزین کربوهیدراتهاست. بدون کربوهیدرات کافی برای انرژی، بدن چربیها را به کتون تجزیه میکند. از آن جا که در رژیم کتوژنیک بدن بهسرعت کربوهیدرات و چربیها را میسوزاند، نیاز کمتری به ذخیره آنها و در نتیجه ترشح انسولین پیدا میکند. چون محتوای فیبر بالای آنها میتواند جلوی افزایش ناگهانی قند خون را بگیرد. نکته بسیار مهم در مورد رژیم کتوژنیک آن است که این رژیم فقط در بازههای زمانی کوتاه باید مورد استفاده قرار بگیرد. به غیر از صرع، این رژیم بر بیماری آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب اثرگذار است. اگرچه رژیم کتوژنیک به بهبود عملکرد ورزشکاران کمک میکند ولی ممکن است نسبت به رژیمهای اختصاصی دیگری که ورزشکاران میگیرند کم اثرتر باشد! با این حساب کتوزیس یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات است که علاوه بر کمک به چربی سوزی، می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید. کم آبی بدن میتواند موجب القای حس گرسنگی شود در صورتی که شما فقط تشنه هستید.

اگر میخواهید غذاهای غیر کتوژنیک را دوباره وارد رژیم

غذاییتان کنید، نمیتوانید روی پروتئین به عنوان کنترل کنندهی اشتها حساب چندانی باز کنید، اما گرسنگی یک حس طبیعی است و نباید از آن بترسید. جالب ایجاست که اکثر افرادی که تا کنون از این سایت درخواست رژیم کتوژنیک کرده اند و از قبل خود و یا زیر نظر افراد غیر متخصص این رژیم را گرفته اند دقیقاً با این مشخصات مراجعه می کنند. پس از آنکه مصرف کربوهیدرات را شروع کنید، متوجه خواهید شد که انرژیتان نسبت به قبل افزایش زیادی داشته است. همانطور که گفتیم، با کاهش مصرف کربوهیدرات بدن خود را در حالتی به نام کتوز قرار خواهید داد. البته این رژیم به شرطی اثر گذار خواهد بود که همراه با تغییر سبک زندگی مثل ورزش کردن و کاهش وزن همراه باشد. رژیم کتوژنیک یا کتو رژیمی با کربوهیدرات پایین، چربی بالا و درصدی پروتئین هست که ادعا داره برای کاهش وزن فوق العاده است. انواع رژیم کتو بر اساس نسبت گروههای غذایی و زمانبندی مصرف کربوهیدراتها تعریف میشوند. از آنجایی که رژیم کتوژنیک کل گروههای غذاهای سالم را حذف یا محدود میکند، مانند بیشتر میوهها، برخی از انواع سبزیجات، حبوبات، غلات کامل و لبنیات، ممکن است تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را تامین نکند.

انواع غذاهای کتوژنیک

باقی کالری موردنیازتان را باید از چربی (۷۰ تا ۸۰ درصد از کالری روزانه) و پروتئین (تقریباً ۱۰ درصد از کالری روزانه) تأمین کنید. یک مطالعه نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند. خانوما من قبلا رژیم کتو گرفتم و خیلی خوب لاغر شدم البته من چاق نبودم شکم و پهلو داشتم الان کمی زیر شکمم مونده و تو اقدام بارداری هستم گفتم دو سه هفته ای رژیم کتوژنیک بگیرم این شکم بره که تو بارداری خیلی بزرگ نباشه ، به نظرتون ضرر داره؟ برای اکثر افراد، رژیم کتو نیازمند ایجاد تغییرات بزرگ در نحوه غذا خوردن است. البته باید تأکید کرد که این رژیم هنوز از نظر علمی بهطور کامل تحت بررسی قرار نگرفته است و لازم است تحقیقات بیشتری در مورد اثرات آن در شرایط مختلف انجام شود. این مورد هم نیاز به تحقیقات بیشتر دارد تا مشخص گردد کاهش انسولین و دریافت کربوهیدرات تا چه حد میتواند بر کاهش آکنه مؤثر باشد . چه کسانی از رژیم کتوژنیک استفاده میکنند؟ افزایش کتون در بدن کسانی که دیابت، بهخصوص دیابت نوع 1 دارند میتواند باعث بدتر شدن حال آنها شود.

این رژیم بهخصوص برای کسانی که دچار چاقی هستند به دلیل احتمال وجود بیماریهای دیگر مثل دیابت، بیماریهای قلبی و فشار خون ممکن است عوارضی داشته باشد. هنوز نحوه و علت اثر گذاری بهدرستی مشخص نیست ولی ممکن است علت آن کتون های آزاد شده در فرآیند چربی سوزی باشد که به محافظت از سلولهای آسیب دیده مغز کمک میکنند. البته توجه داشته باشین که گوشت ها پروتئین زیادی به همراه دارن. حتی خیلی از میوه ها هم توی این رژیم جایی ندارن و برای تامین ویتامینها و مواد معدنی باید از یه سری سبزیجات که کمترین میزان کربوهیدرات رو دارن استفاده کنیم. یک سری تحقیقات ، از جمله یک متا آنالیز ، نشان داده است که بیمارانی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم استفاده می کردند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که چربی کم مصرف می کردند ، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند. از این رو نام این رژیم را کتوژنیک گذاشتهاند. چون اثر گذاری رژیم رو افزایش میده. این رژیم به دلیل افزایش نرخ سوخت و ذخیره چربی باعث افزایش فشار بر کلیهها میشود. این کاهش وزن بیشتر ممکن است به علت مصرف بیشتر انرژی برای شکستن چربی و تبدیل آن به انرژی به نسبت تبدیل کربوهیدرات به انرژی قابل استفاده باشد.

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا ایمنی رژیم کتو در طولانی مدت تعیین شود. برخی افراد که دارای رژیم کتو هستند،ممکن است با گرفتگی عضلات که جزء عوارض رژیم کتوژنیک است روبهرو شوند. درواقع رژیم کتوژنیک مانند روزه نا کامل برای بدن است. کتوژنیک یک رژیم غذایی کوتاه مدت است و متخصصین، رژیم غذایی کتوژنیک را به عنوان یک رژیم غذایی طولانی مدت و پایدار برای کاهش وزن، توصیه نمیکنند. کره: از جمله کره بادام زمینی، کره بادام و کره پسته را در برنامه غذایی خودتون قرار بدید. معمولا پس از جراحی های چاقی هورمون گرسنگی بسیار کمی در بدن بیماران ترشح می شود و میل چندانی به خوردن غذا ندارند. برای این کار، لازم نیست که کالری دریافتی خود را کم کنید و گرسنگی بکشید؛ تنها کافی است که کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش داده و با مواد مغذی دیگر جایگزین کنید. اجتناب کرده اند ساعت ۹ صبح به همان اندازه ۴ بعد اجتناب کرده اند ظهر، به شماره تلفن پیامک بدین را انتخاب کنید و انتخاب کنید بفرمایید کدام ممکن است رژیم غذایی خواستن دارید. هندوانه: هندوانه یک میوه آبدار است که میتوان آن را در در این رژیم وارد نمود. به این دلیل که در صورت مصرف زیاد، پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوزیس را کند کند. ​Data was gen​erat​ed  with GS​A Content  Ge ne᠎rator DE᠎MO!

غذای کتوژنیک چیست

رسیدن به حالت کتوز یعنی جایگزین شدن سوخت کتونی به جای گلوکز معمولاً چند روز طول می کشد. در این وضعیت سرم کیتون در طیفی است که بتواند جایگزین گلوکز شود. این نوع رژیم که معمول ترین رژیم کتو است. خروج از کتو نیز به همین صورت است و شما می بایست با افزایش آگاهی نسبت به بدن و شیوه زندگی خوب بهترین انتخابها را برای ایجاد این تغییر بزرگ و سبک جدید زندگیتان صرف کنید. رژیم کتوژنیک درصد عضله نسبت به چربی را افزایش داده و قابلیت بدن برای اکسیژن دریافتی بدن را تقویت میکند. هیدراته کردن بدن و نوشیدن آب فراوان یکی دیگر از عواملی است که در این دوره تغییر میتواند به شما کمک کند. توجه و مصرف نکردن مواد غذایی که قند طبیعی دارند نیز در این دوره از اهمیت بالایی بر خوردار است. کمبود مواد مغذی. اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را استفاده نمیکنید، ممکن است در معرض خطر کمبود ریزمغذیهایی مانند سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامینهای B و C قرار بگیرید. شما باید بیشتر وعدههای غذایی خود را بر اساس مواد غذایی زیر تنظیم کنید. یک قانون کلی به منظور ورود کربوهیدراتها در روزهای آغازین بعد از رژیم کتو، عدم مصرف مواد غذایی است که بیشتر از 4 گرم شکر دارند.

گاهی ممکن است رژیم کم کربوهیدرات باعث ایجاد سنگ کلیه یا اسیدی شدن خون گردد. کاهش کربوهیدرات سرعت کاهش وزن را افزایش میدهد و گاهی از رژیمهای کم چربی سریعتر عمل میکند. این فعل و انفعالات باعث کاهش سطح انسولین شده و میتواند تا حدی بدن را در برابر برخی از انواع سرطانها و رشد سلولهای سرطانی ایمن کند. در طول رژیم کتوژنیک شما اجازه دارید از مواد غذایی و دسرهایی با چربی بالا مانند بولت پروف استفاده کنید، اما این بدان معنا نیست که بتوانید همین رفتار غذایی را نسبت به قندها داشته باشید. اما راهکارهایی وجود دارد که با آنها میتوان عوارض رژیم کتوژنیک را تا حد زیادی کمرنگ کرد. انواع مختلفی از رژیم های کتو وجود دارد که رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های زیر مجموعه کتوژنیک است، در رژیم اتکینز محدودیتی در دریافت کالری نداریم اما میزان کربوهیدرات به ۱۰ تا ۲۰ گرم در طول روز کاهش میابد. رژیم کتو در درجه اول به عنوان راهی برای کمک به افراد مبتلا به تشنج استفاده میشد.