در پینترست به اشتراک بگذارید

اگر عاشق یورتمه زدن در کره زمین هستید، اما احساس می‌کنید باید برنامه‌های سفر را کنترل کنید زیرا مبتلا به اسپوندیلیت آنکیلوزان (AS) هستید، دوباره فکر کنید. در حالی که ممکن است لازم باشد برنامه سفر خود را دوباره بررسی کنید تا خطر شعله ور شدن را به حداقل برسانید، نیازی به چشم پوشی از فرار نیست. دفعه بعد که آماده بستن چمدان‌هایتان هستید، این نکات تعطیلات و مقاصد احتمالی را در نظر بگیرید.

توصیه های مسافرتی

فرقی نمی‌کند با هواپیما، قطار یا دریا سفر کنید، این نکات را در نظر داشته باشید:

زمانی که بهترین احساس را دارید، سفر خود را رزرو کنید

اگرچه علائم AS ممکن است در هر زمانی رخ دهد، تحقیقات نشان می‌دهد که برخی افراد در شرایط مرطوب یا زمانی که هوا از گرم به سرد تغییر می‌کند، شعله‌ور شدن آن را تجربه می‌کنند. هنگام برنامه ریزی سفر، محرک های خود را در نظر داشته باشید.

برای مثال، اگر می‌دانید که در ماه‌های سرد زمستان تمایل به شعله‌ور شدن دارید، سفر اسکی ژانویه بهترین گزینه نیست. اگر هوای گرم و مرطوب محرک درد شماست، از آب و هوای جنوب شرقی و استوایی در طول ماه های تابستان که درجه حرارت بالا می رود اجتناب کنید.

مراقب داروهایت باش

فهرستی از داروهای خود را تهیه کنید تا مطمئن شوید بیش از اندازه کافی برای انجام سفر خود دارید. در صورت تاخیر در سفر، برای چند روز اضافی بسته بندی کنید.

برخی از داروهای تجویزی AS مواد کنترل شده ای هستند و ممکن است به همراه داشتن یادداشت پزشک نیاز داشته باشند. در صورت از دست دادن داروهای خود، یک دستور نسخه اضافی از پزشک خود دریافت کنید. مکان‌ها و خط‌مشی‌های داروخانه را در شهر مقصد خود تأیید کنید، به‌خصوص اگر به کشور دیگری سفر می‌کنید.

داروهای خود را در چمدان خود قرار ندهید، زیرا چمدان ممکن است برای روزها از بین برود. هنگام سفر به مقصد و بازگشت، داروهای خود را همراه داشته باشید.

برخی از داروها ممکن است نیاز به کیسه یخ و کیسه عایق داشته باشند تا زنده بمانند.

برنامه‌ریزی کنید که چگونه می‌روید

ایده خوبی است که برنامه ریزی کنید پس از رسیدن به مقصد، چگونه از جایی به مکان دیگر بروید. برخی از شرکت‌های اجاره‌ای خودروهای مسافرتی در دسترس را ارائه می‌کنند. اکثر هتل ها خدمات شاتل به فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، بنادر کروز و نقاط دیدنی را ارائه می دهند.

اگر پیاده‌روی زیادی انجام می‌شود، سرمایه‌گذاری روی صندلی حمل‌ونقل را در نظر بگیرید، یا از آژانس مسافرتی یا نگهبان هتل خود بپرسید که آیا ویلچر در دسترس است.

از کمک های فرودگاهی و هتل استفاده کنید

فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و بنادر کروز خدمات مسافرتی برای معلولان را ارائه می‌کنند. خدمات ممکن است شامل پیش از سوار شدن، اسکورت موتوری، ویلچر، و صندلی در دسترس باشد. برای راهنمایی در مورد نحوه ترتیب دادن این خدمات، با شرکت هواپیمایی، شرکت راه آهن یا خط مسافرتی خود تماس بگیرید.

هتل را هوشمندانه انتخاب کنید

بسته به احساسی که دارید، ممکن است زمان زیادی را در هتل خود بگذرانید. اگر نمی توانید اتاقی در طبقه اول رزرو کنید، اتاقی نزدیک آسانسور بخواهید. به دنبال این امکانات اضافی باشید:

  • یک استخر تا بتوانید به آرامی بدون آن ورزش کنید
    فشار دادن به مفاصل
  • یک یخچال در اتاق شما برای نگهداری
    داروها، تنقلات سالم و آب
  • یک رستوران در محل یا، بهتر از آن، اتاق
    خدمات برای مواقعی که نمی‌خواهید برای صرف غذا به سفرهای دور بروید
  • کارکنان میز پذیرش یا دربان در دسترس برای کمک
    شما برای خدمات تحرک هماهنگ می کنید

منتظر نمانید تا برسید تا ببینید چه خدماتی در دسترس است. از قبل تماس بگیرید

در مسیر تغذیه سالم بمانید

این وسوسه انگیز است که در هنگام تعطیلات احتیاط غذایی را به باد بیاورید و زیاده روی کنید، اما اگر مبتلا به AS هستید، هوشمندانه نیست. غذاهای پرچرب و کالری نیز التهاب زا هستند و ممکن است منجر به شعله ور شدن آن شوند. در حالی که لذت بردن از یک خوراکی گاه به گاه اشکالی ندارد، سعی کنید به برنامه غذایی سالم معمول خود پایبند باشید. به خوبی هیدراته بمانید و تنقلات و آب سالم را در دسترس داشته باشید.

به حرکت ادامه دهید

حتی اگر تعطیلات زمانی برای استراحت است، با میل به استراحت در کنار استخر برای ساعت‌ها مبارزه کنید. بی حرکت ماندن برای مدت طولانی ممکن است منجر به سفتی و درد شود.

اگر استراحت کردن در دستور کار شماست، حتماً هر ساعت حداقل 5 تا 10 دقیقه از جای خود بلند شوید و حرکت کنید. پیاده روی کنید، حرکات کششی انجام دهید یا برای شنای کوتاهی بروید تا خون خود را پمپاژ کند و عضلات و مفاصل شما انعطاف پذیر باشد.

مکان های خوبی برای بازدید

برای لذت بردن از تعطیلات نیازی به سفرهای دور ندارید. بسیاری از مردم در شهر خود جاذبه هایی دارند که هرگز ندیده اند. اگر در نزدیکی خانه و خوابیدن در رختخواب خود راحت‌تر هستید، از «سکونت» لذت ببرید. در اینترنت برای مقاصد محبوب در شهر خود یا نزدیک آن جستجو کنید. اکثر آنها اقامتگاه های معلولین ارائه می دهند.

با این حال، اگر میل شما به سفر قوی است، این مقاصد مناسب AS را در نظر بگیرید:

وگاس، عزیزم!

بله، لاس وگاس به پر سر و صدا، سریع و پر از زندگی معروف است. اما همچنین در نوادا، یکی از کم رطوبت ترین ایالت های کشور است. و در لاس وگاس چیزهای بیشتری از ماشین های بازی و مهمانی های شبانه وجود دارد. بسیاری از استراحتگاه های لاس وگاس همه چیز را شامل می شوند و مناظر آرام و یک واحه آرامش بخش دور از نوار لاس وگاس ارائه می دهند.

گراند کانیون

آریزونا ایالت دیگری است که به دلیل کمبود رطوبت شناخته شده است. و گرند کنیون، یکی از خیره کننده ترین مکان های ایالات متحده، در آن قرار دارد. در حالی که ممکن است پیاده روی در دره پشت الاغ در دستور کار شما نباشد، لذت بردن از مناظر تماشایی از بالکن هتل می تواند همان چیزی باشد که برای تجدید قوا به آن نیاز دارید.

یک استراحتگاه آبگرم

استراحتگاه آبگرم بهترین هدیه ای است که می توانید به خود بدهید. بیشتر استراحتگاه‌های آبگرم بر سلامتی و بازسازی کلی تمرکز می‌کنند، دو عاملی که برای بهتر ماندن در صورت داشتن یک بیماری مزمن ضروری است.

درمان‌های اسپا معمولاً به صورت آلاکارته ارائه می‌شوند. درمان های ملایم مانند صورت، پدیکور یا رایحه درمانی را انتخاب کنید. با این حال، با ماساژ احتیاط کنید. اگرچه این یک درمان رایج AS است، اما فقط باید توسط فردی آموزش دیده برای درمان این بیماری انجام شود.

خط پایین

تعطیلات چیزی است که باید منتظر آن بود. اگر AS دارید آن را رها نکنید. با کمی آمادگی و تحقیق، زمان تعطیلات شما می تواند لذت بخش و آرامش بخش باشد.

هنگام سفر، انعطاف پذیری کلیدی است. دستور کار خود را روان نگه دارید و اجازه دهید بدنتان راهنمای شما باشد. در صورت نیاز استراحت کنید، چیزهای کوچک را عرق نکنید و به یاد داشته باشید که از منظره لذت ببرید!