زغال اخته حاوی مواد مغذی برای کمک به بدن شما در دفع عفونت ها و افزایش سلامت کلی است. زمانی که آنها را کامل می خورید، بالاترین سطح تغذیه را دریافت می کنید، اما آب میوه همچنان سرشار از فواید است.

شاید شنیده باشید که نوشیدن آب زغال اخته می تواند به عفونت دستگاه ادراری (UTI) کمک کند، اما این تنها مزیت آن نیست.

در واقع، در طول تاریخ، کرن بری برای درمان موارد زیر استفاده شده است:

  • مسائل ادراری
  • ناراحتی معده
  • مشکلات کبدی

زغال اخته در مرداب ها رشد می کند و اغلب با آب برداشت می شود. وقتی توت ها رسیده و آماده چیدن هستند، در آب شناور می شوند. قرار گرفتن در سطح آب آنها را در معرض نور خورشید بیشتری قرار می دهد. این ممکن است ارزش غذایی آنها را افزایش دهد.

برای اینکه بدانید نوشیدن آب زغال اخته چگونه می تواند برای سلامتی شما مفید باشد، بخوانید.

منبع خوب ویتامین C و E

آب زغال اخته خالص و شیرین نشده منبع خوبی از ویتامین C و ویتامین E است. همچنین منبع مناسبی از چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر است، از جمله:

  • ویتامین سی: 26٪ از ارزش روزانه (DV)
  • ویتامین E: 20 درصد از DV
  • فلز مس: 15 درصد از DV
  • ویتامین K1: 11 درصد از DV
  • ویتامین B6: 8 درصد از DV

ویتامین C و E آنتی اکسیدان های قوی هستند که نقش مهمی در سلامت کلی ایفا می کنند.

از عفونت ادراری جلوگیری کنید

زغال اخته حاوی پروآنتوسیانیدین است، دسته ای از ترکیبات که معمولا در گیاهان یافت می شود. اعتقاد بر این است که این ترکیبات می توانند با جلوگیری از اتصال باکتری ها به پوشش مجاری ادراری از عفونت های ادراری جلوگیری کنند. اگر باکتری نتواند رشد کند و گسترش یابد، عفونت نمی تواند ایجاد شود.

متأسفانه، تحقیقات در مورد آب زغال اخته مخلوط شده است. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که آب زغال اخته در کاهش خطر عفونت ادراری مؤثر است، در حالی که برخی دیگر دریافته‌اند که این یک درمان مؤثر نیست.

هنوز تحقیقات بیشتری برای تعیین فواید دقیق مورد نیاز است.

سلامت قلب

زغال اخته همچنین حاوی سایر مواد مغذی گیاهی با خواص ضد التهابی است. التهاب در طول زمان در آسیب رساندن به عروق خونی از جمله شریان ها نقش دارد. سپس شریان های آسیب دیده پلاک را جذب می کنند و باعث تصلب شرایین می شوند.

فیتونوترینت‌های موجود در زغال‌اخته می‌توانند به محافظت در برابر التهاب، به تاخیر انداختن روند و محافظت در برابر بیماری‌های قلبی کمک کنند.

یک مطالعه در سال 2019 در مردان دارای اضافه وزن و چاقی نشان داد که مصرف روزانه یک نوشیدنی کرن بری با پلی فنل بالا به مدت 8 هفته چندین عامل خطر برای بیماری قلبی را بهبود می بخشد.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد آب زغال اخته می تواند به جلوگیری از ایجاد پلاک دندانی که روی دندان ها ایجاد می شود و باعث بیماری لثه می شود، کمک کند.

سرشار از آنتی اکسیدان

مانند سایر میوه ها و انواع توت ها، کرن بری حاوی مواد شیمیایی گیاهی قوی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند، از جمله:

  • ویتامین سی
  • ویتامین E
  • کورستین

آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکال های آزاد به روند پیری کمک می کنند و همچنین ممکن است عوامل خطر برای ابتلا به بیماری های مزمن مانند سرطان و بیماری های قلبی باشند.

تحقیقات منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد که کرن بری ممکن است از طریق تغییرات رژیم غذایی در پیشگیری از سرطان نقش داشته باشد.

در حالی که رژیم غذایی سرشار از انواع میوه‌ها، انواع توت‌ها و سبزیجات با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است، هیچ شواهد قطعی مبنی بر اینکه زغال اخته یا آب زغال اخته به تنهایی از سرطان محافظت می کند وجود ندارد.

سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد

همان ترکیباتی که به محافظت از قلب کمک می کند، عملکرد سیستم گوارشی شما را نیز بهبود می بخشد.

طبق یک مطالعه در سال 2016 که در مجله تحقیقات در عمل داروسازی منتشر شد، آنها می توانند از باکتری جلوگیری کنند. هلیکوباکتر پیلوری (هلیکوباکتر پیلوری) از رشد و تکثیر در مخاط معده.

این مهم است زیرا چه زمانی هلیکوباکتر پیلوری اجازه داده شود که خارج از کنترل رشد کنند، زخم معده ممکن است ایجاد شود.

مطالعات روی حیوانات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها و سایر مواد ضد التهابی موجود در زغال اخته ممکن است در برابر سرطان روده بزرگ نیز محافظت کنند. با این حال، بعید است که آب کرن بری اثرات مشابهی داشته باشد.

آب میوه خود را عاقلانه انتخاب کنید

هنگامی که به دنبال آب زغال اخته سالم هستید، مهم است که گرفتار تله های برچسب زنی نشوید. تفاوت زیادی بین کوکتل آب زغال اخته (یا نوشیدنی کرن بری) و آب کرن بری واقعی وجود دارد.

کوکتل های آبمیوه حاوی قندهای اضافه شده مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا هستند که برای شما خوب نیست. این کوکتل ها اغلب تنها با مقدار کمی آب کرن بری واقعی درست می شوند.

به دنبال برچسب‌هایی باشید که روی آن نوشته شده است: «ساخته شده با آب 100 درصد واقعی» یا سایر شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند آب سیب یا انگور.

غذای آماده

آب زغال اخته می تواند بخشی سالم از رژیم غذایی شما باشد و حتی به محافظت در برابر برخی از مشکلات سلامتی کمک کند. اما جایگزینی برای درمان یک بیماری پزشکی نیست. اگر فکر می کنید عفونت ادراری دارید، به پزشک خود مراجعه کنید.

اندازه های معمولی آب کرن بری بی خطر و سالم هستند، اما زیاده روی در مصرف آن می تواند عوارض جانبی مانند:

  • ناراحتی معده
  • اسهال
  • افزایش قند خون

آب زغال اخته همچنین می تواند برای افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند، مشکلاتی ایجاد کند. با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید مصرف آب زغال اخته را در حین مصرف دارو محدود یا اجتناب کنید، صحبت کنید.