میخواهید رژیم کتوژنیک را امتحان کنید؟

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک این ماست در رژیم کتوژنیک شما حاوی 11 گرم پروتئین و 5 سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 گرم کربوهیدرات است. رژیم غذایی کتوژنیک یکی از روشهای شناخته شده برای لاغری است که تاثیر آن در کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن اثبات شده است. این رژیم روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش ریسک بیماری است.در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد.علاوه بر این، این نوع رژیم غذایی به قدری سیر کننده است که می توانید بدون شمارش کالری یا ردیابی میزان مصرف غذا وزن کم کنید . در واقع، تحقیقات نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کمچربی برای کاهش وزن موثر باشد. به این دلیل که پروتئین در صورت مصرف زیاد میتواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است سرعت انتقال شما به مرحله کتوز را کاهش دهد. به همین دلیل این رژیم برای افرادی که صرع دارند موثر واقع شده و عملکرد مغزی آنها را بهبود میبخشد. رژیم کم کربوهیدراتی در کاهش این چربیهای زشت و زننده واقع موفق عمل میکند. زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.پیروی از رژیم کتوژنیک موثرترین راه برای ورود به کتوز است.

آیا رژیم کتوژنیک علمی است

کتوز طبیعی است، ولی کتواسیدوز در اثر دیابت رخ میدهد. مطالعه دیگری روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند به طور متوسط حدود ۱۱.۹ کیلوگرم در یک دوره ۲ ساله از دست دادند. یک مطالعه دیگر روی 34 فرد مسن نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را به مدت هشت هفته دنبال کردند، تقریبا پنج برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی داشتند، چربی کل بدن خود را از دست دادند. تغذیه دانان در این مقاله بیشتر در مورد رژیم استاندارد (SKD) صحبت می کند و مطالبی را در اختیار شما قرار می دهد. کتوز یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما به جای کربوهیدرات از چربیبه عنوان سوخت خود استفاده می کند.این موضوع زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدراتها را به میزان قابل توجهی کاهش میدهید و عرضه گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میکنید.

بیماری پارکینسون: اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. رژیم غذایی کتوژنیک یک انتخاب عالی برای افرادی است که دچار اضافه وزن شدید یا دیابت هستند و یا به دنبال این هستند که وضعیت متابولیسمی بدن خود را بهبود ببخشند. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان می دهد کربوهیدرات ها را در حین تمرین اضافه کنید. رژیم های چرخه ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده می شود. حتی خیلی از میوه ها هم توی این رژیم جایی ندارن و برای تامین ویتامینها و مواد معدنی باید از یه سری سبزیجات که کمترین میزان کربوهیدرات رو دارن استفاده کنیم. فواید رژیم کتوژنیک چیست ؟ در این مقاله قصد داریم در مورد رژیم کتوژنیک چیست و چگونه باعث کاهش وزن میشود؟ رژیمهای کتوژنیک باعث کاهش سطح انسولین و قندخون میشوند. آیا شما تا به حال از رژیمهای لاغری استفاده کردهاید؟ در رژیم کتوژنیک تقریبا تمامی بدن شما از سلول های چربی به عنوان منبع انرژی استفاده میکند و این به این معنی است که شما در تمام ساعات شبانه روز چربی سوزی میکنید. نکتهی دیگر این است که باید میزان زیادی آب در طول روز بنوشید.

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

ممکن است پیروی کردن از یک رژیم غذایی پرچرب برایتان سخت باشد. این رژیم به شما این امکان را میده که در هنگام تمرینات ورزشی به رژیم تان کربوهیدرات اضافه کنید. خلاصه: بیشتر رژیم غذایی خود را بر غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، آجیل، روغن های سالم، آوکادوو و مقدار زیادی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین پایه گذاری کنید. این رژیم با داشتن پروتئین و چربی بیشتر باعث می شود افراد احساس گرسنگی کمتری داشته باشند چون چربی ها و پروتئین نسبت به کربوهیدرات مدت زمان بیشتری طول میکشد تا هضم شوند.بررسی ها نشان داده اند افراد مبتلا به دیابت با رعایت این رژیم سطح hba1c(میانگین سه ماهه قندخون) پایین تری دارند.همچنین این رژیم به کاهش سطح تری گلیسیرید هم کمک می کند حتی بیشتر از یک رژیم کم چربی،که این موضوع برای افراد دیابتی یک مزیت محسوب میشود چون افراد دیابتی در معرض خطر بیماریهای قلبی هستند. در این روش از رژیم چربی ها در کبد تبدیل به کتون شده و به این طریق سبب کاهش قند خون و سطح انسولین می شود و این عمل به همراه افزایش کتون ها مزایای فراوانی برای سلامتی ایجاد می کند. ​This da ta h as  been gener ated  with t he he᠎lp of GSA  Con te nt Gener​ator D emoversi on !

انواع رژیم کتوژنیک

بعد از چند روز سازگاری با چربی در بدن اتفاق افتاده و بدن به طور موثری از چربی ها برای تولید انرژی استفاده می کند که این سازگاری بسته به رعایت دقیق رژیم در افراد متفاوت است. اما اگر این میزان به میزان کافی کاهش یابد، شروع به استفاده از چربی میکنند، به جز سلولهای عصبی که توانایی این کار را ندارند. رژیم کتو میتواند به شما در کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع ۲، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد. چربیها بدن را در یک وضعیت جدید متابولیسمی قرار میدهند که به آن کتوسیس گفته میشود. در ورزش های استقامتی، دو هفته قبل از انجام مسابقات، گاهی ورزشکاران این رژیم را جهت به تاخیر انداختن خستگی عضلانی اجرا می کنند. این رژیم شامل دوره های کوتاه با کربوهیدرات بالا می باشد.برای مثال ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد رعایت میشه و ۲ روز رژیم با کربوهیدرات بالا. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالا است که ادعا می شود برای کاهش وزن مفید است اما عجیب است که یک رژیم غذایی با وجود چربی های بالا بتواند در کاهش وزن موثر باشد. یک بررسی که بر روی 13 مورد از رژیمهای غذایی با کربوهیدرات پایین انجام شد، نشان داد که رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به یک رژیم غذایی کمچرب برای کاهش وزن، اثر طولانیتری دارد.

معمولاً مکانیزم رژیمهای غذایی سریع بر همین پایهها استوار است. گزینهی دیگری که برای انتخاب دارید، همبرگر بدون نان یا کباب بدون برنج است. شما میتوانید بهاندازه کافی که پزشک توصیه میکند از خرما در رژیم کتوژنیک استفاده کنید. کتون ها سوخت جانشین بدن هستند که در هنگام کاهش گلوکز خون برای تامین انرژی بدن مورد استفاده قرار میگیرند. طبق یکی از پژوهشهای انجام شده میزان کاهش وزن در افراد دارای رژیم کتوژنیک 2.2 برابر افرادی بود که رژیم محدود کننده کالری و کم چربی داشتند. کاهش مصرف کربوهیدرات،بدن شما را در وضعیت متابولیکی به نام (کتوزیس ) قرار می دهد.در این حالت به جای کربوهیدرات،بدن شما از چربی ها به عنوان سوخت و تامین کننده انرژی استفاده می کند. برای کاهش عوارض جانبی افزودن نمک به غذا و مصرف مکمل های مواد معدنی ممکن است کمک کننده باشد. بیشتر شدن احساس گرسنگی، حالت تهوع، اختلالات گوارشی، اختلال در خواب، کاهش عملکرد ذهن و یا قدرت جسمانی هنگام ورزش، از علائم آنفولانزای کتو است. لازم است بدانید که عمومیترین نوع رژیم غذایی کتوژنیک نوع استاندارد آن است و انواع دیگر آن بیشتر برای ورزشکاران و بدنسازان تجویز میشود.

انواع مختلفی از روزه داری متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و ناشتایی برای 16 ساعت باقی مانده است . برای فهمیدنش آزمایشهای خون، ادرار و تنفس در دسترس هستند، که میتواند با اندازهگیری میزان کتونهای تولید شده توسط بدن، مشخص کند که وارد کتوز شدهاید یا نه. برخی علائم نیز ممکن است نشان دهنده ورود به مرحله کتوز باشد، از جمله افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها. رژیم کتوژنیک در صورتی که بخواهید وزن کم کنید بسیار مناسب است، رژیم کتو ویژگی های دیگری نیز دارد که از جمله آن میتوان به عدم محدودیت کالری و یا عدم گرسنگی فرد در طی رژیم اشاره کرد. این رژیم غذایی مشابه رژیم استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است.شامل 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. کتواسیدوز خطرناک است، اما کتوز در رژیم کتوژنیک کاملا طبیعی و سالم است. عارضه رایج دیگر این رژیم، آنفولانزای کتو است که در واقع به دلیل تغییر متابولیسم در بدن، چند روز پس از شروع رژیم کتو آغاز میشود.

بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک

در این رژیم به دلیل حذف نان و برنج و غلات، بسیاری از ویتامین ها به بدن شخص نرسیده و لازم است از مکمل های مولتی ویتامین تحت نظر پزشک یا کارشناس تغذیه استفاده شود. دلیل این محبوبیت تأثیر کتو بر لاغری و سلامت بدن است. رژیم لاغری کتو همچنین میتواند بر سلامت روده شما تأثیر بگذارد. در این نوع رژیم میزان کربوهیدرات بالا و پایین میرود و به عنوان مثال 4 روز کربوهیدرات پایین و 3 روز کربوهیدرات بالا مصرف میکنید. فعالیت بدنی و ورزش در این رژیم برای جلوگیری از افزایش کلسترول و خطر بیماری های قلبی بسیار حاِئز اهمیت است. تحقیقات زیادی نشان داده است که رژیم کم کربوهیدرات میتواند درمانی مؤثر برای دیابت نوع ۲ باشد. رژیم کتو یا کتوژنیک جزو رژیم های غذایی است که با تغییر متابولیسم منجر به لاغری سریع میشود. همچنین شواهد نشان داده است که مصرف چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک لاغری باعث افزایش سطح LDL یا همان «کلسترول بد» خون میشود که میتواند منجر به بیماریهای قلبی شود. یعنی همان رژیم عادی خودم یا رژیم قلیایی (رژیم آلکالاین) را برای آنان تنظیم کردم.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

انواع غذاهای کتوژنیک همچنین بسیاری تاثیر آن را در لاغری سریع با تاثیر رژیمهایی همچون رژیم اتکینز مشابه میدانند. در رژیم غذایی MCT کتو فرض بر مصرف بیشتر تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط قرار میگیره. رژیم های کتوژنیک چرخه ای یا هدفمند روش های پیشرفته تری هستند و عمدتاً توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده می شود.اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر در مورد رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) کاربرد دارد، اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد سایر نسخه ها نیز اعمال می شود. کتونها یک منبع سوخت جایگزین قند برای بدن می شوند. این کاهش کربوهیدرات بدن را در وضعیتی از سوخت و ساز به نام “کتوزیس” قرار میدهد. هنگامی که سطح انسولین خون افت پیدا میکند بدن با سرعت بیشتری چربی ها را به عنوان منبع سوخت مورد استفاده قرار میدهد. برخی از افراد هستند که به طور خاص برای افزایش عملکرد ذهنی از رژیم های کتوژنیک استفاده می کنند.معمولا در هنگام افزایش کتوز در بدن،فرد افزایش انرژی را تجربه می کند.