گزارشی که امروز منتشر شد نشان می‌دهد که صنعت شکر سیاست‌های ملی دندان‌پزشکی را از کاهش مصرف شکر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان دور کرده است.

صنعت شکر در دهه 1960 و اوایل دهه 1970 با سازمان های بهداشتی همکاری نزدیک داشت تا سیاست های دندانپزشکی را ایجاد کند که کودکان را از خوردن شکر منع نمی کرد.

این نتیجه‌گیری از گزارش محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) است که امروز در مجله PLOS Medicine منتشر شد.

این گزارش بیان می‌کند که صنعت شکر از چندین تاکتیک برای تأثیرگذاری بر اولویت‌های تحقیقاتی در برنامه ملی پوسیدگی آمریکا (NCP) در سال 1971 برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی یا پوسیدگی استفاده کرد.

نویسندگان این گزارش گفتند که صنعت یک استراتژی برای جلوگیری از مداخلات بهداشت عمومی که مصرف شکر را کاهش می دهد، اتخاذ کرده است.

در عوض، گزارش می‌گوید، توصیه‌های آن‌ها شامل تحقیق بر روی آنزیم‌هایی برای شکستن پلاک‌های دندانی و واکسن بالقوه برای پوسیدگی دندان بود.

نویسندگان گزارش گفتند که صنعت با این استراتژی پیش رفت، حتی اگر از اوایل سال 1950 می دانستند که شکر به دندان ها آسیب می زند. صنعت دندانپزشکی طرفدار محدود کردن مصرف شکر بود.

درباره علل پوسیدگی دندان بیشتر بدانید »

نویسندگان افزودند که 78 درصد از یک گزارش ارائه شده توسط صنعت قند به مؤسسه ملی تحقیقات دندانپزشکی ایالات متحده (NIDR) در نهایت کلمه به کلمه در اولین درخواست NIDR برای تأمین مالی به NCP گنجانده شد.

نویسندگان همچنین گفتند که مؤسسه ملی بهداشت (NIH) پس از تصمیم گیری در سال 1969 که در سال 1969 تصمیم گرفت که تمرکز بر کاهش مصرف شکر یک رویکرد عملی بهداشت عمومی نیست، از نزدیک با Big Sugar همکاری کرد.

کریستین کرنز، نویسنده اول، DDS، MBA، محقق فوق دکتری UCSF که اسناد این صنعت را کشف کرد، گفت: جامعه دندانپزشکی همیشه می‌دانست که پیشگیری از پوسیدگی دندان مستلزم محدود کردن مصرف قند است. ناامیدکننده بود که بدانیم سیاست‌هایی که امروز در حال بحث آن هستیم، می‌توانست بیش از چهل سال پیش مورد توجه قرار گیرد.»

“یافته‌های ما زنگ خطری برای مقامات دولتی مسئول حفاظت از سلامت عمومی و همچنین حامیان سلامت عمومی است تا درک کنند که صنعت قند، مانند صنعت تنباکو، به دنبال محافظت از سود بر سلامت عمومی است.” نویسنده Stanton A. Glantz، دکترا، استاد پزشکی در UCSF.

آخ! پنج حالتی که می تواند باعث دندان درد شود »

انجمن قند امروز بیانیه ای صادر کرد و این اتهامات را به شدت رد کرد. این گروه گفت که نویسندگان این گزارش در حال لایروبی اسنادی از زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون بودند تا روایتی ترسناک ایجاد کنند.

واضح است که استفاده نویسندگان از سرفصل‌های جلب توجه و تاکتیک‌های ترسناکی که مصرف شکر کاملاً طبیعی یا ساکارز را که به طور طبیعی در سبزیجات، میوه‌ها و آب میوه‌ها یافت می‌شود، به یک ماده سرطان‌زا تشبیه می‌کنند، یک «کتاب درسی» است. این انجمن گفت: از دستور کار فعالان بازی کنید. “شکر صدها سال است که توسط مادران و مادربزرگ های ما بدون خطر استفاده می شود.”

این انجمن اضافه کرد که افراد می توانند با تعدیل مصرف قند همراه با نوشیدن آب حاوی فلوراید و همچنین مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم، خطر ابتلا به پوسیدگی را کاهش دهند. آنها اشاره کردند که آمریکایی‌ها اکنون آب بطری‌های بدون فلوراید بیشتری می‌نوشند که ممکن است به کاهش سلامت دندان‌ها کمک کند.

در پایان بیانیه انجمن آمده است: “واقعیت این است که کارشناسان در این زمینه موافق هستند.” حفره ها با ترکیبی از میان وعده های هوشمند، اعم از شکر، نشاسته، آب میوه، یا هر کربوهیدرات قابل تخمیر دیگر کاهش می یابد. و مراقبت های دندانپزشکی مسئولانه، به ویژه کاهش زمان قرار گرفتن در معرض کربوهیدرات با دندان ها قبل از مسواک زدن.

محققان UCSF 319 سند داخلی صنعت قند را از سال 1959 تا 1971 تجزیه و تحلیل کردند. این اسناد در یک مجموعه عمومی در دانشگاه ایلینوی کشف شد. آنها شامل 1551 صفحه مکاتبات بین مدیران صنعت قند، صورتجلسات و سایر گزارش های مربوطه است.

مقالات ایلینویز با اسنادی در NIDR مقایسه شد تا مشخص شود صنعت قند چگونه بر سیاست ها تأثیر گذاشته است.

تفاوت در چیست؟ شربت ذرت با فروکتوز بالا در مقابل شکر »