معرفی

نوشیدن الکل بدون عوارض جانبی مضر در حین مصرف Aleve امکان پذیر است. با این حال، در صورت استفاده نادرست از Aleve یا نوشیدن بیش از حد الکل در حین استفاده، برخی عوارض جانبی جدی از این مخلوط ممکن است رخ دهد. قبل از اینکه این دو را با هم ترکیب کنید، در اینجا مواردی وجود دارد که باید بدانید.

آنچه در مورد Aleve و الکل باید بدانید

Aleve نام تجاری ناپروکسن، یک داروی ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID) است. NSAID ها برای کاهش موقت تب و تسکین:

  • سردرد
  • دردهای عضلانی
  • دندان درد
  • درد قاعدگی
  • درد جزئی ناشی از آرتریت

به طور کلی، هنگام استفاده از Aleve بدون اثرات مضر می توانید الکل بنوشید. با این حال، باید از Aleve طبق دستور استفاده کنید و فقط در حد متوسط ​​بنوشید. این بدان معناست که بیش از سه نوشیدنی استاندارد در روز مصرف نکنید.

خطرات عوارض جانبی مضر

Aleve با کاهش مقدار ماده ای به نام پروستاگلاندین که بدن شما می سازد کار می کند. هنگامی که شما آسیبی دارید (مانند بافت آسیب دیده)، بدن شما پروستاگلاندین آزاد می کند. به روش های مختلفی از جمله تورم و تب به التهاب کمک می کند. همچنین گیرنده های عصبی شما را نسبت به درد حساس تر می کند. با محدود کردن مقدار پروستاگلاندین که بدن شما می تواند آزاد کند، Aleve می تواند این اثرات را کاهش دهد.

با این حال، Aleve همچنین اثرات محافظتی پروستاگلاندین، مانند ترمیم و حفظ پوشش معده را کاهش می دهد.

به طور معمول، کاهش اثر محافظتی پروستاگلاندین با مصرف Aleve عوارض جانبی ایجاد نمی کند، به خصوص اگر طبق دستورالعمل از آن استفاده کنید. با این حال، عوارض جانبی مانند گاستریت (التهاب مخاط معده) و خونریزی معده ممکن است. مصرف بیش از حد توصیه شده Aleve این خطرات را افزایش می دهد.

نوشیدن مقادیر زیاد الکل نیز می تواند احتمال گاستریت و خونریزی معده را افزایش دهد. وقتی بیش از حد از Aleve و الکل استفاده می کنید، خود را در معرض خطر خونریزی شدید معده و گاستریت قرار می دهید. اگر سن شما بالای 60 سال باشد این احتمال بیشتر است.

به حداقل رساندن خطرات خود

در اینجا روش هایی وجود دارد که می توانید احتمال عوارض جانبی مضر ناشی از مخلوط کردن الکل و Aleve را کاهش دهید:

هنگام مصرف Aleve مطمئن شوید که سایر NSAID ها را مصرف نکنید. همه NSAID ها پتانسیل ایجاد گاستریت و خونریزی معده را دارند. مصرف آنها با Aleve می تواند همان اثر مصرف بیش از حد Aleve را داشته باشد. بهتر است هر بار فقط یک محصول حاوی NSAID مصرف کنید.

تاریخچه سلامت خود را درک کنید. اگر سابقه زخم معده، خونریزی یا مشکلات دیگر دارید، بدون مشورت با پزشک، از Aleve و الکل با هم استفاده نکنید. پزشک شما ممکن است مسکن دیگری را توصیه کند.

طبق دستور از Aleve استفاده کنید. از مصرف Aleve برای مدت طولانی تر از توصیه شده خودداری کنید، به خصوص اگر الکل مصرف می کنید. استفاده بیش از حد می تواند خطر خونریزی معده و سایر عوارض جانبی را افزایش دهد. مصرف طولانی مدت Aleve با الکل می تواند خطرات شما را افزایش دهد، درست مانند مصرف بیش از حد Aleve.

چه زمانی با پزشک خود تماس بگیرید

در صورت داشتن هر یک از علائم زیر، مصرف Aleve را متوقف کنید و فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • سبکی سر
  • استفراغ خونی
  • مدفوع خونی یا سیاه
  • درد معده که بهتر نمی شود

اینها ممکن است نشانه گاستریت و خونریزی معده باشد. در حالی که استفاده از Aleve با الکل به طور کلی بی خطر است، باید علائمی را که باید مراقب آنها باشید را بدانید تا در صورت بروز آنها بتوانید فوراً اقدام کنید. به یاد داشته باشید، شما می توانید خطر اثرات مضر خود را با موارد زیر کاهش دهید:

  • با استفاده از مقدار توصیه شده Aleve
  • استفاده از آن برای مدت زمان توصیه شده
  • نوشیدن الکل فقط در حد اعتدال