در پینترست به اشتراک بگذارید

بارداری می تواند مانند یک تجربه خارج از بدن باشد. با رشد کودک، بدن شما تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد. اضافه وزن خواهید داشت و ممکن است هوس غذایی تصادفی داشته باشید. همچنین ممکن است سوزش سر دل، ورم مچ پا و خستگی را تجربه کنید.

ممکن است همیشه احساس خوبی نسبت به خود نداشته باشید زیرا بدنتان این تغییرات را پشت سر می گذارد. شما کنترلی بر تمام تغییرات فیزیکی در حال وقوع نخواهید داشت. اما یک چیزی که شما روی آن کنترل دارید رنگ موهایتان است.

یک رنگ موی تازه و جدید می تواند روحیه شما را روشن کند. اما ممکن است از استفاده از رنگ مو در دوران بارداری بترسید. بسیاری از رنگ های مو حاوی مواد شیمیایی هستند، بنابراین ممکن است نگران باشید که کودک خود را در معرض سموم قرار دهید. نگرانی های شما معتبر است.

خوشبختانه، اطلاعات زیادی در دسترس است که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا استفاده از رنگ مو در دوران بارداری بی خطر است یا خیر.

رنگ مو و بارداری

به عنوان یک مادر باردار، شما با اطلاعاتی در مورد چگونگی داشتن یک بارداری ایمن و سالم بمباران شده اید. هر کاری که انجام می دهید و می خورید می تواند بر روی جنین شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال، قرار گرفتن در معرض سطوح بالای سرب در دوران بارداری می تواند باعث مشکلاتی مانند زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و سقط جنین شود. و اگر در دوران بارداری ماهی های زیادی با سطوح جیوه بالا بخورید، کودک شما ممکن است در سیستم عصبی خود دچار مشکل شود.

حتی اگر از قبل اهمیت محدود کردن قرار گرفتن در معرض این نوع سموم در دوران بارداری را می‌دانید، ممکن است تعجب کنید که آیا این توصیه در مورد رنگ مو صدق می‌کند یا خیر.

خبر خوب این است که رنگ موها به طور خطرناکی سمی نیستند، بنابراین استفاده از رنگ به موهای خود در دوران بارداری بی خطر است. این موضوع چه رنگ نیمه دائمی و چه دائمی را انتخاب کنید درست است.

مقدار کمی رنگ مو می تواند در طول درمان روی پوست شما نفوذ کند. اگرچه ممکن است رنگ با پیشانی یا پوست سر شما تماس پیدا کند، اما تنها مقدار کمی از این ماده شیمیایی در واقع جذب پوست شما می شود. این مقدار کمی است، بنابراین بعید است که این ماده شیمیایی اثر مضری بر بدن در حال رشد کودک شما داشته باشد.

چگونه موهای خود را ایمن رنگ کنید

به طور کلی، رنگ کردن موهای خود در دوران بارداری بی خطر است. اما همچنان باید اقدامات احتیاطی را برای به حداقل رساندن خطر آسیب رساندن به کودک خود انجام دهید.

1. تا سه ماهه دوم خود صبر کنید

موها می توانند در دوران بارداری با سرعت بیشتری رشد کنند، بنابراین ممکن است در طول این نه ماه به ریشه های بیشتری نیاز داشته باشید. برای به حداقل رساندن آسیب احتمالی به جنین در حال رشد، برخی از متخصصان توصیه می کنند که در 12 هفته اول بارداری موها را رنگ نکنید.

برای رنگ کردن موهایتان باید تا سه ماهه دوم بارداری صبر کنید. رشد و توسعه سریع در سه ماهه اول اتفاق می افتد. مهم است که در این مدت یک محیط محافظتی برای کودک خود فراهم کنید.

2. درمان های جایگزین مو را انتخاب کنید

رنگ مو به طور کلی در دوران بارداری بی خطر است، اما احتیاط کردن ضرری ندارد. اگر در مورد اثرات مضر بالقوه نگران هستید، درمان های ملایم تری برای مو انتخاب کنید تا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی را به حداقل برسانید.

به جای رنگ کردن کل موهای خود، از آرایشگر خود در مورد هایلایت، مات کردن، یا رگه ها بپرسید تا از استفاده مستقیم رنگ روی پوست سر یا پوست خود اجتناب کنید.

3. رنگ موی مطمئن تری انتخاب کنید

رنگ موی دائمی ممکن است بهترین نتیجه را داشته باشد، اما تنها گزینه رنگ نیست. برای درمان ایمن تر در دوران بارداری، رنگ موی نیمه دائمی بدون آمونیاک یا بدون سفید کننده را انتخاب کنید.

یک رنگ نیمه دائمی ممکن است به اندازه رنگ موی دائمی دوام نداشته باشد، اما می تواند قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سموم را کاهش دهد. این می تواند آرامش خاطر شما را در دوران بارداری فراهم کند.

سایر گزینه های مطمئن تر شامل رنگ موی گیاهی و حنای طبیعی است.

راه های دیگر برای کاهش قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی

انتخاب یک رنگ موی ایمن و ملایم یکی از راه‌های محافظت از کودک در برابر قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی است. هنگام استفاده از رنگ نیز باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

رنگ مو می تواند بخارات سمی ایجاد کند. اطمینان حاصل کنید که رنگ را در یک منطقه با تهویه مناسب استفاده می کنید و یک پنجره را باز نگه دارید تا میزان بخار تنفسی را محدود کنید. همچنین پوشیدن دستکش هنگام استفاده از رنگ مو بسیار مهم است. این اقدام میزان مواد شیمیایی را که با پوست شما تماس و جذب می شوند کاهش می دهد.

دستورالعمل ها را به دقت بخوانید و مواد شیمیایی را بیش از حد لازم روی موهای خود باقی نگذارید. پس از اتمام درمان مو، پوست سر و پیشانی خود را بشویید تا هر گونه اثر رنگ از روی پوست شما پاک شود.

اگر شما یک آرایشگر مو هستید، محدود کردن قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی دشوار است. اما از آنجایی که قرار گرفتن بیش از حد در معرض سفید کننده ها و درمان های سمی مو می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد، هنگام استفاده از مواد شیمیایی مو باید مراقب باشید.

آرایشگران باید در هنگام بارداری اقدامات احتیاطی زیر را انجام دهند:

  • دستکش های محافظ را مرتباً تعویض کنید
  • اطراف محل کارتان غذا نخورید
  • هنگام استفاده از درمان های شیمیایی از ماسک صورت استفاده کنید
  • هر اثری از رنگ مو را از پوست خود بشویید

غذای آماده

اگر تغییر رنگ مو به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید، آن را دنبال کنید. انجام درمان مو در دوران بارداری به احتمال زیاد به کودک شما آسیب نمی رساند. اما به عنوان یک هشدار، بلافاصله رنگ مو را در کل سر خود نزنید.

ابتدا رنگ را روی چند رشته تست کنید تا مطمئن شوید رنگ مورد نظرتان را به دست می آورید. تغییرات هورمونی در دوران بارداری می تواند بر نحوه واکنش موهای شما به رنگ تاثیر بگذارد.