غذاهای سالم روی میز چیده شده استدر پینترست به اشتراک بگذارید
عکاسی توسط Aya Brackett

سلامتی و تندرستی هر یک از ما را به طور متفاوتی تحت تأثیر قرار می دهد. این داستان یک نفر است.

من 20 سال است که دیابت نوع 2 دارم. در بیشتر آن سال ها، من همچنین سعی کرده ام وزن کم کنم.

می توانید بگویید که من یک عضو مادام العمر در هر دو باشگاه هستم: دیابت نوع 2 و رژیم گرفتن. در مورد دیابت نوع 2 کاری نمی توانم انجام دهم. من داروهای تجویز شده را مصرف می کنم و تمام تلاشم را می کنم تا از عوارض بعدی جلوگیری کنم.

اما وزن من یکی از عوامل دیابت من است که تحت کنترل من است. کاهش یا مدیریت وزن در هنگام دیابت مهم است، زیرا به حفظ سطح قند خون شما کمک می کند.

کاهش وزن برای هر کسی دشوار است، اما زمانی که دیابت نوع 2 دارید می تواند چالش برانگیز باشد. یکی از عوامل مقاومت به انسولین است، یعنی زمانی که بدن نمی تواند انسولین تولیدی خود را پردازش کند. این منجر به چربی ذخیره شده و افزایش وزن می شود – که هر دو برای من یک چالش بوده است.

همچنین، بسیاری از داروهایی که برای درمان بیماری خود مصرف کرده‌ام، افزایش وزن را به عنوان یک عارضه جانبی نسبت می‌دهند. در حالی که به نظر می رسد که من در حال شروع به یک وضعیت نامناسب هستم، کاهش وزن به منظور سالم تر بودن و مدیریت علائم دیابت برای من مهم است.

مواجهه با گذشته رژیم غذایی یویو من با یک برنامه بدون قند

من چندین روش مختلف را برای کاهش وزن در طول سال‌ها امتحان کرده‌ام: پایبندی به اتکینز، رژیم مدیترانه‌ای، رژیم DASH، شمارش کالری، غذا خوردن در زمان‌های مختلف، و همه تغییرات Weight Watchers.

همه
در کوتاه مدت کار کرد، اما در نهایت، عزم من تزلزل پیدا کرد. من اینجا تقلب کردم
و آنجا، و وزن همیشه برگشت. به نظر می رسد هرگز نتوانستم آن را بشکنم
چرخه

قبل از اینکه اخیراً دوباره تلاش خود را برای کاهش وزن شروع کنم، یک دفتر خاطرات از هر چیزی که خوردم نگه داشتم.

بعد از یک هفته، انتخاب های غذایی خود را مرور کردم و متوجه شدم که شکر تقریباً در هر چیزی که می خوردم وجود دارد.

میتوانست
اعتیاد من به قند دلیل اصلی چاقی من است؟ اگر چنین است، ما قطعا
برای جدایی لازم است

بنابراین من با یک گروه غذایی که در طول زندگی با آن رابطه داشته‌ام مقابله کردم: شکر و هر چیزی که از آن درست می‌شود.

این یک دست کم گرفتن است که بگوییم ساده نبوده است. ترک قند یکی از سخت ترین کارهایی است که تا به حال انجام داده ام.

شکر مرا گرم می کند، آرامم می کند و احساس سیری و خرسندی به من می دهد. احساس می‌کنم بدنم انرژی بیشتری دارد و زمانی که به آن عجله قند می‌رسم، می‌توانم از نظر ذهنی روی کار در حال انجام تمرکز بهتری داشته باشم.

به هر حال برای چند ساعت.

سپس احساس گناه شروع می شود و بدن من از قند بالا پایین می آید – از نظر احساسی و جسمی. وجدان من با “چرا آن کیک را خوردی؟” شروع می شود. و در نهایت احساس تنبلی و افسردگی می کنم.

اما اگر کاهش قند من در گذشته بد بود، عوارض جسمی موقت ترک قند بدتر بود.

در ابتدا، هوس های جسمانی ناشی از ترک قند، من را تحریک پذیر و ناراحت می کرد. بدنم درد می کرد، ذهنم تند می زد و به سختی می خوابیدم.

احساس راحتی که همیشه بعد از خوردن یک تکه کیک داشتم را از دست داده بودم. من هوس شکلات داشتم و به خصوص طعم موکا را که هر روز صبح در قهوه‌ام استفاده می‌کردم تنگ شده بود.

چند بار تقریباً دستمال را انداختم و ترک کردم. چرا خودم را در این شرایط قرار می دهم؟ تعجب کردم. اما، من تسلیم نشدم.

نتایج سبک زندگی جدید بدون قند من

از زمانی که قند را از رژیم غذایی ام حذف کردم، 20 پوند وزن کم کردم. من در ابتدا احساس گم شدن می کردم، زیرا شکر بخش مهمی از زندگی من بود. اما، من خیلی چیزهای بیشتری به دست آورده ام: اعتماد به نفس، انرژی بیشتر، و به طور کلی احساس غرور.

انتخاب های بهتر به طور مداوم – البته نه هر بار – می تواند منجر به موفقیت طولانی مدت شود. در اینجا برخی از تنظیماتی که برای حذف قند از برنامه غذایی خود انجام داده ام آورده شده است:

1. تا زمانی که آن را نپزید، آن را نخورید

قندهای پنهان در همه جا وجود دارد و خوردن فست فود می تواند بهترین برنامه ریزی را خراب کند. بازدید از رستوران باید به مناسبت های خاص و فقط در مواقع ضروری محدود شود. من وعده‌های غذایی‌ام را از قبل برنامه‌ریزی می‌کنم و از پختن هر چیزی که شکر اضافه کرده است، اجتناب می‌کنم.

من هنوز هم گاهی اوقات بیرون غذا می خورم، و چند هفته گذشته به دلیل تعطیلات و فعالیت های تابستانی چالش برانگیز بوده است. بیرون غذا خوردن یک اتفاق روزمره بود. هوا گرم بود و من بستنی می خواستم. من هر دو را انجام دادم – اما این بار به جای دو پیمانه بستنی فقط یک پیمانه بستنی خوردم.

2. برچسب مواد غذایی را بخوانید

شکر فرآوری شده تقریباً در همه چیز در فروشگاه مواد غذایی وجود دارد. من سعی می‌کنم از غذاهایی با شربت ذرت با فروکتوز بالا و هر چیزی که با حروف «ose» ختم می‌شود، که اغلب مربوط به قند است، اجتناب کنم.

وقتی شروع به خواندن برچسب‌ها کردم، از اینکه فهمیدم در یک قرص نان چقدر شکر فرآوری شده وجود دارد، متعجب شدم. مملو از کربوهیدرات است و خوردن آن بیشتر از آنچه باید باشد آسان است. کارشناسان غلات کامل را توصیه می کنند، اما آنها سرشار از قند نیز هستند، بنابراین برای جلوگیری از افزایش قند خون، سعی می کنم از آنها اجتناب کنم.

3. از ظرف آب نبات صرف نظر کنید

برداشتن چیزی از یک ظرف آب نبات هر زمان که یکی را می دیدم عادت من بود. فرقی نمی کرد نعناع بعد از شام باشد یا آبنبات چوبی از بانک، دستم معمولاً یک مشت چیز قندی بیرون می آورد.

برخی از مردم از خوردن یک تکه کوچک شکلات تلخ هر روز خوب هستند، اما این برای من کار نمی کند. هر زمان که من حتی کوچکترین طعم شکر را به دست می‌آورم، مرا به دنبال بیشتر می‌برد.

4. یک سیستم پشتیبانی بسازید

بهترین دوستم برای سلامتی با من همکاری کرده است. قند هم برای او مشکل ساز شده است. اگرچه او اکنون دیابت نوع 2 ندارد، اما در خانواده اش وجود دارد و تغییراتی که اکنون انجام می دهد می تواند به پیشگیری از آن کمک کند.

با دانستن اینکه او با من همراه است، پایبندی به سبک زندگی بدون قند من بسیار آسان تر و لذت بخش تر بوده است. از دوستان یا خانواده خود بخواهید حمایت کنند یا به یک گروه پشتیبانی آنلاین بپیوندید تا با انگیزه و اجتماعی بمانید.

نتیجه نهایی؟

ترک قند آسان نبوده است و مواردی مانند تولد وجود دارد که من در خوردن یک چیز شیرین افراط کرده ام. اما این یک مسابقه نیست و من مصمم هستم که این یک راه حل موقت دیگری نیست.

همانطور که من یک شبه اضافه وزن نداشتم یا به دیابت نوع 2 مبتلا نشدم، انتظار ندارم تمام وزنی را که باید در عرض شش هفته از دست بدهم. درعوض، از این زمان استفاده کردم تا خودم را متعهد به انجام وظیفه کنم، مرحله اولیه ترک قند را پشت سر بگذارم و اذعان کنم که این مراحل چیزی است که برای لذت بردن از یک زندگی طولانی و سالم باید انجام دهم.


جیانتا پالمر نویسنده‌ای آزاد است که در کوه‌های شمال شرقی جورجیا زندگی می‌کند. می توانید با او در ارتباط باشید gianettapalmer.com، او را دنبال کنید اینستاگرامو کتاب‌های او را بخرید آمازون.