وقتی نوبت به مبارزه برای خوردن قند کمتر می رسد، تنها نیستید.

Healthline از 3223 آمریکایی از سراسر کشور در مورد عادات مصرف شکر و آگاهی آنها در مورد شکر افزوده شده در غذا سؤال کرد. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (62 درصد) در مورد تأثیر شکر و چگونگی تأثیر آن بر دور کمر خود و 40 درصد از پاسخ دهندگان نگران هستند. احتمالاً در مورد مصرف بیش از حد قند در مقابل کربوهیدرات (22 درصد) یا چربی (18 درصد) احساس گناه می کنند. یک سوم از افراد مورد بررسی می خواهند برای کاهش مصرف قند خود اقدام کنند و از هر 10 نفر (10 درصد) 1 نفر از شکر جدا شده اند. با کمال تعجب، 2 از 3 به اشتباه حدس می زنند که کدام مواد غذایی محبوب حاوی قند بیشتری هستند. مردم سه برابر بیشتر احتمال دارد غلات بسته بندی شده شیرین شده را به جای نان تست مرسوم، مرسوم، مرسوم، انتخاب کنند (شاید آنطور که ما فکر می کردیم مد روز نباشد).

در پینترست به اشتراک بگذارید

جدا شدن سخت هست

مطمئناً، ما می دانیم که شکر بد است و حتی از خوردن بیش از حد آن احساس گناه می کنیم، اما هوس روزانه ما ممکن است بر این دانش پیروز شود. اگرچه 86 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی معتقدند که در مورد تأثیر منفی شکر بر سلامتی آگاه هستند، 40 درصد هنوز بیش از حد غذا می خورند – و در مورد آن احساس گناه می کنند. و وقتی صحبت از سلامت عزیزانمان می شود، 65 درصد فکر می کنند که یکی از دوستان یا اعضای خانواده ممکن است به قند معتاد باشد.

نظرسنجی Healthline نشان داد که تقریباً نیمی (45 درصد) از مردم از این که می‌دانند قند دارای همان ویژگی‌های اعتیادآور هروئین، کوکائین، مت و نیکوتین است شگفت زده می‌شوند. با توجه به اینکه اکثر پاسخ دهندگان به این نظرسنجی مشترکین خبرنامه Healthline.com بودند که به سمت سلامتی بیشتر تمایل داشتند، نتیجه این نظرسنجی حتی شگفت‌انگیزتر است.*

پژوهش نشان داده است که مغز با قند مانند سایر داروهای اعتیاد آور رفتار می کند: ما بیشتر و بیشتر میل می کنیم که همان سرخوشی را داشته باشیم.در رسانه‌های عمومی و اجتماعی، معمولاً مشاهده می‌شود که نویسندگانی که در این موضوع هستند، خود را به‌عنوان «معتادان قند» می‌خوانند، همان‌طور که مردم به سایر اعتیادها اشاره می‌کنند. بله!

علاوه بر این، مصرف بیش از حد قند ممکن است در کاهش پاسخ طبیعی مغز به استرس نقش داشته باشد. ورق زدن بیش از یک ضرب الاجل کاری؟ رسیدن به یک راه حل پر از قند در واقع می تواند پاسخ جنگ یا گریز بدن را پنهان کند. تحقیقات تجربی که در سال 2014 در دانشگاه کالیفرنیا، دیویس انجام شد، نشان داد که قند، نه آسپارتام، مانع از ترشح هورمون استرس کورتیزول می‌شود. هنگام قطع رابطه با شکر، باید مراقب محرک های عاطفی و اجتماعی خود باشیم. کارشناسان توصیه می کنند که توجه بیشتر به احساساتمان، از جمله استرس، مهار رفتار را آسان تر می کند.

در پینترست به اشتراک بگذارید

اعداد را بدانید: شکر خوب است “4” هیچ چیز

مصرف‌کنندگان از محتوای قند موجود در برخی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین مواد غذایی، به‌ویژه محصولات مرتبط با ادعاهای تغذیه سالم، مانند ماست طعم‌دار، گرانولا و میله‌های انرژی‌زا اطلاعی ندارند. حدود نیمی (49 درصد) از پاسخ دهندگان می گویند که دانستن مقدار شکر آنها سخت است و بیش از 1 نفر (38 درصد) به برچسب های مواد غذایی اعتماد ندارند. اکثر آنها (70 درصد) نمی دانند که یک گرم شکر در قاشق چای خوری یا کالری معادل چیست، و در میان 30 درصدی که فکر می کنند اندازه گیری را می دانند، تنها نیمی از آنها می توانند به درستی پاسخ دهند که 1 قاشق چای خوری شکر معادل 4 گرم است. یا 16 کالری) شکر.

انجمن قلب آمریکا مصرف توصیه شده قندهای افزوده برای مردان بیش از 36 گرم، 9 قاشق چایخوری یا 150 کالری در روز و برای زنان 24 گرم، 6 قاشق چایخوری یا 100 کالری در روز نیست.

یک ترفند خوب برای به خاطر سپردن این مسئله ریاضی چیست؟ جدول زمان های چهارگانه خود را بشناسید: 36 گرم تقسیم بر 4 گرم معادل 9 قاشق چایخوری است. و 24 گرم تقسیم بر 4 گرم برابر با 6 قاشق چایخوری است. دوباره تکرار کنید: 4 گرم معادل 1 قاشق چایخوری است. مطمئناً ارزش خالکوبی ندارد، اما 4 عدد مهمی است که باید هنگام تلاش برای پیگیری میزان مصرف روزانه هنگام خواندن برچسب مواد غذایی به خاطر بسپارید.

اگر یک پیمانه ماست توت فرنگی کم چرب بدون چربی Stonyfield Organic Smooth & Creamy (20 گرم شکر) و یک وعده Bear Naked Chocolate Elation Granola (7 گرم شکر) می خورید، قبل از رفتن به محل کار، 27 گرم شکر خورده اید. مدرسه اگر شما یک زن هستید، به تازگی از حد مجاز روزانه خود برای قند اضافه شده در غذای خود فراتر رفته اید. اگر مرد هستید، خوش شانس هستید، چند گرم برای بقیه روز باقی مانده است. با این حال، نظرسنجی ما نشان داد که تنها 5 درصد فکر می کردند که صبحانه بزرگترین مشکل در اجتناب از شکر است.

در پینترست به اشتراک بگذارید

چقدر شکر؟ برچسب های جدید حقایق تغذیه

برچسب‌های جدید حقایق تغذیه قرار است در 26 ژوئیه 2018 راه‌اندازی شوند. امید این است که این برچسب‌های جدید به وضوح میزان قند کل و افزوده‌شده در غذاهای بسته‌بندی شده ما را به مصرف‌کنندگان نشان دهند. این امیدوار کننده است زیرا در حال حاضر، طبق نظرسنجی ما، اکثر مردم نمی دانند چگونه برچسب مواد غذایی را بخوانند زیرا به سلامت کلی آنها مربوط می شود.

بسیاری از ما در حال حرکت غذا می خریم و حتی زمان کمتری برای مطالعه یا رمزگشایی برچسب ها داریم. اما حتی با برچسب گذاری جدید حقایق تغذیه ای، ما همچنان باید محاسبات را انجام دهیم زیرا قند بر حسب گرم فهرست شده است. چه در ریاضیات خوب باشید یا نه، ما همچنان شکر زیادی می خوریم و ممکن است آن را ندانیم. دکتر فرانک لیپمن، موسس و مدیر مرکز سلامت Eleven Eleven می نویسد: «برخی تخمین ها میانگین مصرف بزرگسالان را نزدیک به 130 پوند شکر در سال نشان می دهند – مقدار شگفت انگیزی از هر ماده ای، بسیار کمتر از آن با چنین پیامدهای فاجعه باری برای سلامتی. در شهر نیویورک

IQ قند شکست می خورد

نظرسنجی ما نشان داد که در حالی که حداقل یک سوم قند را در غذاهایی که معمولاً با محتوای قند بالا مرتبط هستند، مانند کلوچه ها یا دسرهای یخ زده بررسی می کنند، پاسخ دهندگان کمتر احتمال دارد قندهای پنهان در سس ها، سس ها یا چاشنی ها را بررسی کنند. این نظرسنجی نشان داد که از هر 3 نفر 2 نفر به اشتباه حدس می زنند که کدام مواد غذایی محبوب حاوی قند بیشتری هستند. اکثر مردم (67 درصد) تصور می کردند کروسانت شکلاتی استارباکس نسبت به ماست توت فرنگی دانون قند بیشتری دارد. ماست در واقع 24 گرم شکر دارد در حالی که 10 گرم در کروسان شکلات یافت می شود.

آمریکایی‌ها می‌خواهند قند کمتری بخورند، اما در تشخیص اینکه کدام غذاها بیشترین تهدید را برای پیشی گرفتن از کل مصرف توصیه‌شده روزانه دارند، با مشکل مواجه هستند.

موارد مورد بحث:

  • مراقب قند پنهان در پشت پیام های دیگر باشید: YoBaby Yogurt، یک ماست ارگانیک برای نوزادان 6 ماهه تا 2 ساله، دارای 9 گرم شکر در هر وعده (بیش از 2 قاشق چایخوری) است. چیزی که تکان دهنده است این است که این برند “#1 توصیه شده توسط متخصص اطفال” نیز هست.
  • این فقط چیزهای شیرین نیست: یک پیتزای پنیری کوچک دستی دومینو با سس مارینارا حدود 9 گرم شکر دارد.
  • مراقب نوشیدنی ها باشید: یک قوطی (یا 11 اونس مایع) آب نارگیل ارگانیک کوکو لیبر 20 گرم شکر دارد.
در پینترست به اشتراک بگذارید

خبر خوب

کلید داشتن بدنی شاد و سالم این است که به بدن خود آنچه نیاز دارد بدهید. جایگزینی قندهای فرآوری شده با منابع طبیعی سالم تر برای سیر کردن و جایگزینی هوس های بدنی، اولین قدم همراه با یافتن راه هایی برای کاهش محرک های عاطفی است. در راهنمای عملی 12 مرحله ای Healthline برای شکستن با شکر کمک بیشتری بیابید.

دیوید کوپ، مدیر عامل Healthline گفت: “نظرسنجی ما به ما گفت که ما واقعاً باید برای میلیون ها بازدید کننده ماهانه خود کارهای بیشتری انجام دهیم.” «یافته‌های ما به آموزش ساده در مورد شکر به‌عنوان ماده اصلی گمشده برای افرادی که می‌خواهند قندشان را محدود کنند، اشاره کرد. وقتی از شکر جدا شدم، چند روز اول سخت بود، اما در نهایت آسان‌تر و به مراتب بیشتر از چیزی که انتظار داشتم، سودآور بود.»

تریسی استیکلر، سردبیر، گفت: «ما قبل از هر چیز با همدلی رهبری می کنیم. خواه جدایی باشد یا طلاق کامل از شکر، ما به کمک عملی نیاز داریم. با تمام مطبوعات اخیر در مورد سیاست شکر و مقصر، تصمیم گرفتیم که اکنون زمان آن است که مسائل را از میز لابی به میز شام همراه با توصیه های قابل اعتماد از کارشناسان و داستان های موفقیت در زندگی واقعی ببریم.

*نظرسنجی Healthline از 22 سپتامبر تا 5 اکتبر 2016 بین یک نمونه ملی از 2723 بازدیدکننده Healthline و یک نمونه ملی از 500 مصرف کننده آنلاین انجام شد. یافته ها از نظر آماری در سطح اطمینان 95 درصد، با +/- 5 درصد حاشیه خطا معنادار هستند.

ببینید چرا زمان #شکستن_شکر فرا رسیده است