در پینترست به اشتراک بگذارید

پوست کوچولوی شما معنای جدیدی به کلمات “بچه نرم” می دهد. اما یک نقطه در داخل پوشک کودک شما وجود دارد که در آن پوست می تواند به سرعت قرمز و تحریک شود به دلیل راش پوشک.

شما باید انتظار داشته باشید که کودک شما هر چند وقت یکبار قرمزی و سوزش را تجربه کند. اما برخی از نوزادان راش پوشک را تجربه می کنند که به نظر می رسد از بین نمی رود یا به طور غیرعادی تحریک شده به نظر می رسد.

در این صورت، ممکن است لازم باشد از درمان هایی استفاده کنید که فراتر از مراقبت های پیشگیرانه معمولی است. خوشبختانه، درمان هایی برای کمک به پاک کردن بثورات پوشک کودک شما وجود دارد.

چه چیزی باعث راش پوشک می شود؟

راش پوشک اغلب به دلیل یک یا چند مورد از دلایل زیر است.

آلرژی

پوست کودک شما ممکن است به دلیل عطرها، صابون ها یا رنگ های موجود در پوشک تحریک شود. همچنین ممکن است کودک به لباس، دستمال مرطوب کودک یا شستشوی کودک حساسیت داشته باشد. اگر اخیراً برند خود را تغییر داده اید یا محصول جدیدی را امتحان کرده اید و متوجه شده اید که پوست کودک شما تحریک شده است، ممکن است کودک شما یک واکنش آلرژیک داشته باشد.

مصرف آنتی بیوتیک

اگر کودک شما آنتی بیوتیک مصرف می کند، این می تواند باکتری های “خوب” و همچنین باکتری های مضر را از بین ببرد. در نتیجه مخمر می تواند شروع به رشد بیش از حد کند. اگر شیر می دهید و آنتی بیوتیک مصرف می کنید، کودک شما نیز در معرض خطر بیشتری برای بثورات پوشک قرار دارد.

عفونت

بثورات پوشک که از بین نمی روند اغلب در نتیجه عفونت قارچی هستند. پوشک کودک شما یک ناحیه گرم و مرطوب است که به طور طبیعی مخمرهایی را جذب می کند که می تواند منجر به عفونت شود. قارچ کاندیدا آلبیکنس (اصطلاح پزشکی مخمر) یک مقصر رایج برای ایجاد راش پوشک است. پوست قرمز با نقاط قرمز یا برجستگی در لبه ها به نظر می رسد.

تحریک

رطوبت، رطوبت و اسیدیته ادرار و مدفوع نیز می تواند باعث ایجاد بثورات پوشک شود. این امر به ویژه در صورتی صادق است که کودک شما دچار اسهال می شود که باعث می شود یک پوشک مرتب خیس و مدفوع داشته باشد.

راش پوشک می تواند کودک شما را به طور فزاینده ای نسبت به تعویض پوشک حساس کند. کودک شما ممکن است زمانی که پوست او را تمیز می کنید، بی قرار و گریه کند.

درمان های تجویزی

درمان معمول برای راش پوشک شامل تمیز و خشک نگه داشتن ته کودک تا حد امکان است.

همچنین می توانید امتحان کنید:

  • تعویض پوشک به نشانه خیسی
  • محل را با یک دستمال شستشوی ملایم تمیز کنید
  • اجازه می دهد پوست در هوا خشک شود
  • استفاده از کرم پوشک حاوی اکسید روی

اما اگر این درمان ها به خوبی جواب ندهند، پزشک کودک شما ممکن است پمادهای هدفمند و موضعی را تجویز کند. پزشک کودک شما ناحیه مورد نظر را بررسی می کند تا مشخص کند ماهیت قارچی یا باکتریایی به نظر می رسد. در صورت نیاز، پزشک کودک شما ممکن است یک نمونه از پوست بگیرد تا علت دقیق آن را مشخص کند.

نمونه هایی از درمان های تجویزی که ممکن است به خلاص شدن از شر بثورات مداوم پوشک کمک کند عبارتند از:

  • کرم هیدروکورتیزون
  • کرم ضد قارچ
  • آنتی بیوتیک های موضعی

اگر عفونت ماهیت باکتریایی داشته باشد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک های خوراکی را نیز تجویز کند. اما هرگز نباید از هیدروکورتیزون بدون نسخه یا آنتی بیوتیک های موضعی روی بثورات پوشک نوزادتان استفاده کنید. قبل از استفاده از درمان های بدون نسخه از داروهای تجویزی استفاده کنید یا از پزشک خود تأییدیه بگیرید.

همچنین می‌خواهید از محصولاتی که می‌توانند برای نوزادان مضر یا بالقوه سمی باشند، اجتناب کنید، که شامل موادی مانند:

  • بنزوکائین
  • کافور
  • سالیسیلات ها

استفاده از پمادهای دارویی که برای بثورات پوشک کودک شما مناسب نیستند، بیشتر از اینکه کمک کند، ضرر دارد.

درمان های خانگی

شما همچنین می توانید در خانه اقداماتی را برای درمان بثورات پوشک کودک خود انجام دهید تا زمانی که درمان های تجویزی موثر واقع شوند. این ایده ها را برای درمان های خانگی امتحان کنید.

پوست کودک خود را هوا دهید.

زمان‌هایی را در طول روز برنامه‌ریزی کنید که کودک شما پوشک نپوشد تا پوست کودک شما هوا خارج شود و خشک شود. می توانید آنها را برای مدت 10 دقیقه روی یک تشک تعویض ضد آب یا قابل شستشو قرار دهید تا پوست در معرض هوای بیشتری قرار گیرد.

یک سایز پوشک بالا بروید.

پوشک های خیلی تنگ می توانند رطوبت را به پوست نزدیکتر نگه دارند. با افزایش موقت سایز پوشک، می توانید تحریک و رطوبت را در بثورات پوشک موجود کاهش دهید. همچنین ممکن است لازم باشد پوشک کودک خود را در طول شب عوض کنید تا از رطوبت اضافی جلوگیری کنید.

از یک فرآیند برنامه دو قسمتی استفاده کنید.

اگر پزشک کرم موضعی خاصی را تجویز کرد، از او بپرسید که آیا استفاده از یک محافظ مانند وازلین روی کرم می‌تواند به کودک شما کمک کند. این ممکن است پوشک کودک شما را به کرم دارویی نچسبد. اما این برای همه نوزادان توصیه نمی شود، زیرا ژل نفتی می تواند بر توانایی پوست برای تهویه تاثیر بگذارد.

شکستن آن: درماتیت تماسی تحریک کننده

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر بثورات پوشک نوزاد پس از چند روز مراقبت در منزل برطرف نشد یا کاهش یافت، با پزشک اطفال تماس بگیرید. برخی دیگر از علائمی که نشان می دهد بثورات پوشک کودک شما ممکن است به مراقبت های پزشکی با نسخه نیاز داشته باشد عبارتند از:

  • خونریزی، ترشح یا خارش پوست
  • تب همراه با راش پوشک
  • به نظر می رسد که با هر بار ادرار و/یا حرکت روده باعث درد کودک شما می شود

پزشک کودک شما می تواند بثورات را بررسی کند و توصیه هایی را در صورت نیاز برای درمان ارائه دهد.

غذای آماده

راش پوشک یک محصول جانبی خارش‌دار و ناراحت‌کننده ناشی از پوشک پوشک است. اگر کودک شما راش پوشک را تجربه کرد، ممکن است لازم باشد موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تعویض مارک پوشک
  • با استفاده از دستمال های مختلف
  • افزودن یک برنامه پماد
  • پوشک خود را بیشتر عوض کنند

خوشبختانه، راش پوشک یک بیماری بسیار قابل درمان است. با مقداری TLC اضافی، کودک شما می تواند به سرعت بهبود یابد.

در پینترست به اشتراک بگذارید