در پینترست به اشتراک بگذارید

ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم روند ما اینجاست.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

نمیتونه بخوابه، پاهای سرد

سردی پاها ممکن است دلیل شب های بی قرار شما باشد. هنگامی که پاهای شما سرد است، رگ های خونی را منقبض کرده و باعث گردش خون کمتر می شود. به گفته بنیاد ملی خواب، گرم کردن پاهای خود قبل از رفتن به رختخواب به مغز شما کمک می کند تا سیگنال خواب واضحی مبنی بر اینکه زمان خواب است، بدهد.

و ساده ترین راه برای گرم کردن پاها؟ جوراب. پوشیدن جوراب در رختخواب امن ترین راه برای گرم نگه داشتن پاهای شما در طول شب است. روش‌های دیگری مانند جوراب برنج، بطری آب گرم یا پتوی گرم‌کننده ممکن است باعث داغ شدن یا سوختگی شما شود.

خوابیدن تنها فایده پوشیدن جوراب در شب نیست. در ادامه بخوانید تا یاد بگیرید چگونه این عادت جدید می تواند زندگی شما را تغییر دهد.

چرا باید با جوراب بخوابید

به غیر از کمک به گرم ماندن بدن، پوشیدن جوراب در شب مزایای دیگری نیز دارد:

  • جلوگیری از گرگرفتگی: برخی از زنان پوشیدن جوراب را برای خنک کردن دمای مرکزی بدنشان مفید می دانند.
  • بهبود پاشنه های ترک خورده: پوشیدن جوراب های نخی بعد از مرطوب کردن می تواند به جلوگیری از خشک شدن پاشنه پا کمک کند.
  • افزایش ارگاسم بالقوه: به گزارش بی بی سی، محققان به طور تصادفی دریافتند که پوشیدن جوراب توانایی شرکت کنندگان در رسیدن به ارگاسم را تا 30 درصد افزایش می دهد.
  • کاهش احتمال حمله رینود: بیماری رینود زمانی رخ می دهد که نواحی آسیب دیده پوست، معمولاً انگشتان پا و انگشتان دست، گردش خون را از دست می دهند و شروع به ضربان یا تورم می کنند. پوشیدن جوراب در شب می تواند با گرم نگه داشتن پاها و گردش خون به جلوگیری از حمله کمک کند.

بیشتر بخوانید: چرا به هفت تا هشت ساعت خواب نیاز دارید؟ »

چه جورابی بپوشم

جوراب های ساخته شده از الیاف نرم طبیعی مانند پشم مرینوس یا ترمه بهترین هستند. آنها معمولاً بیشتر از جوراب های نخی یا الیاف مصنوعی قیمت دارند، اما ارزش پول اضافی را دارند. مطمئن شوید که جوراب‌هایی که انتخاب می‌کنید تنگ نباشند، که ممکن است گردش خون را محدود کرده و مانع گرم شدن مناسب پاهای شما شود.

خرید برای پشم مرینوس یا جوراب ترمه.

برای تقویت گردش خون

  1. پاهای خود را قبل از خواب ماساژ دهید.
  2. یک تقویت کننده طبیعی گردش خون مانند کرم کپسایسین را به روغن ماساژ یا مرطوب کننده مورد علاقه خود اضافه کنید. این به تقویت بیشتر جریان خون کمک می کند.
  3. قبل از پوشیدن جوراب خود را با نشستن روی آن یا استفاده از سشوار گرم کنید.
آیا این مفید بود؟

یکی از نکات منفی پوشیدن جوراب هنگام خواب گرم شدن بیش از حد است. اگر بیش از حد گرم می‌شوید یا احساس گرما می‌کنید، جوراب‌هایتان را در بیاورید یا پاهایتان را بیرون از پتو بگذارید.

در مورد جوراب های فشاری چطور؟

از پوشیدن جوراب های فشاری در شب خودداری کنید مگر اینکه پزشکتان تجویز کرده باشد. حتی اگر شناخته شده است که آنها گردش خون را با افزایش جریان خون بهبود می بخشند، اما قرار نیست در رختخواب پوشیده شوند. جوراب های فشاری جریان خون را از پاهای شما دور می کنند و ممکن است وقتی دراز کشیده اید جریان خون را مسدود کنند.

چگونه خودتان جوراب برنجی درست کنید

اگر حمام داغ یا حمام پا در دسترس نیست، یا اگر دوست دارید منبع گرمایی طولانی‌تری در رختخواب خود داشته باشید، می‌توانید از جوراب برنجی استفاده کنید. شما نیاز خواهید داشت:

  • جوراب های محکم
  • برنج
  • نوارهای لاستیکی

مراحل:

  1. در هر جوراب 3 فنجان برنج بریزید.
  2. جوراب را با یک کش لاستیکی محکم ببندید.
  3. جوراب های برنجی را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه در مایکروفر گرم کنید.
  4. آنها را زیر پتوهای کنار پاهای سردتان قرار دهید.

چیزهایی که باید اجتناب کرد

  • جوراب برنج را در فر گرم نکنید زیرا ممکن است خطر آتش سوزی باشد.
  • در صورت کاهش حساسیت پوستی از آن استفاده نکنید زیرا ممکن است دچار سوختگی شوید.
  • برای کودکان یا افراد مسن تر استفاده نکنید، مگر اینکه بتوانید نظارت داشته باشید تا از هرگونه حادثه سوختگی جلوگیری کنید.
آیا این مفید بود؟

راه های دیگر برای گرم نگه داشتن پاها

مشخص شد که حمام پا با گرم به رفع بی خوابی و خستگی در افرادی که تحت شیمی درمانی هستند کمک می کند. گرفتن حمام آب گرم یا فقط حمام پا قبل از خواب همچنین دمای بدن را افزایش می دهد و می تواند به شما کمک کند راحت تر به خواب بروید. حمام های گرم نیز یک راه حل طبیعی است که به راحتی در دسترس است و نیازی به هیچ دارویی ندارد.

اگر پاهای شما مدام سرد است، ممکن است گردش خون شما مقصر باشد. اگر مشکلات جدی گردش خون یا هر بیماری مزمنی مانند دیابت دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا کودکان و نوزادان می توانند با جوراب بخوابند؟

برای نوزادان و کودکان، بهتر است از پتوهای برقی یا جوراب های گرمایی خودداری کنند. ایمن ترین راه برای تشویق به خواب، یک حمام آب گرم خوب به عنوان بخشی از برنامه روتین قبل از خواب آنها است و به دنبال آن پوشاندن جوراب هایی که از قبل گرم شده اند پاهای خود را بپوشانند.

اگر می خواهید از بطری آب گرم استفاده کنید، مطمئن شوید که دمای آن ایمن است و یک پتوی نخی نرم در اطراف آن قرار دهید تا تماس مستقیم بین بطری و پوست وجود نداشته باشد.

همیشه کودک یا کودک خود را برای علائم زیر بررسی کنید:

  • گرم شدن بیش از حد
  • تعریق
  • گونه های سرخ شده
  • گریه و بی قراری

اگر متوجه این علائم شدید، بلافاصله لایه های اضافی لباس یا پتو را بردارید.

خط پایین

گرم کردن پاهای خود قبل از رفتن به رختخواب می تواند مدت زمان لازم برای استراحت و چرت زدن را کاهش دهد. این به نوبه خود می تواند کیفیت خواب شما را افزایش دهد. مطمئن شوید جوراب هایی که می پوشید نرم، راحت و زیاد حجیم نباشند. اگر مشکلات گردش خونی دارید که باعث درد و سردی پاها می شود، یا اگر اغلب پاهایتان سرد است، حتی زمانی که گرم است، با پزشک مشورت کنید.

به خواندن ادامه دهید: آیا روغن های ضروری می توانند به خواب شما کمک کنند؟ »