برای زنانی که روزانه قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنند و هر از چند گاهی از نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی لذت می‌برند، یک خبر خوب وجود دارد: الکل تأثیری بر اثربخشی کنترل بارداری ندارد.

اما، الکل بر رفتار و قضاوت شما تأثیر می گذارد. این می تواند منجر به کنترل بارداری کمتر موثر شود.

الکل چگونه بر کنترل بارداری تاثیر می گذارد

الکل تأثیر مستقیمی بر نحوه عملکرد کنترل بارداری شما ندارد. با این حال، اثرات الکل می تواند خطر نارسایی در کنترل بارداری را افزایش دهد.

اول، اگر زیاد الکل می نوشید یا مست می شوید، احتمال اینکه فراموش کنید داروی خود را به موقع مصرف کنید افزایش می یابد. اگر قبل از زمانی که به طور معمول مصرف می کنید، مصرف قرص های ضد بارداری خود را فراموش خواهید کرد.

اگر داروی خود را صبح مصرف می‌کنید و شب قبل مشروب می‌نوشیدید، می‌توانید تا زمانی که به طور معمول آن را مصرف می‌کنید بخوابید. زمانی که آن را مصرف می کنید بر اثربخشی آن تأثیر می گذارد.

هورمون های موجود در کنترل بارداری ممکن است بر توزیع آب بدن شما تأثیر بگذارد که می تواند میزان دفع الکلی را که می نوشید تغییر دهد. این می تواند منجر به افزایش سطح الکل خون شود و در صورت مصرف قرص ممکن است سطح مسمومیت شما را افزایش دهد.

به عبارت دیگر، ممکن است سریعتر از قبل از شروع قرص مست شوید. این همچنین ممکن است در صورت انتخاب رابطه جنسی، احتمال از دست دادن یک دوز یا فراموش کردن استفاده از محافظ را افزایش دهد.

خطر بیمار شدن شما نیز می تواند افزایش یابد. اگر در عرض دو ساعت پس از مصرف قرص، در اثر نوشیدن الکل بیمار شوید و استفراغ کنید، ممکن است بدن شما قرص را جذب نکند. این می تواند شانس شما را برای آزاد کردن تخمک (تخمک گذاری) افزایش دهد.

اگر قصد دارید مشروب بنوشید، در نظر داشته باشید که مقداری که می نوشید ممکن است تاثیر قوی تری داشته باشد در حالی که از کنترل بارداری استفاده می کنید. کمتر بنوشید تا مریض نشوید.

همچنین، یادآوری های اضافی را برای خود تنظیم کنید، مانند تلفن یا دستگاه دیگر، تا فراموش نکنید که قرص خود را مصرف کنید.

نخوردن یا از دست دادن یک قرص می تواند باعث تخمک گذاری شود. اگر مصرف یک قرص را فراموش کردید، حداقل یک ماه در حین رابطه جنسی از یک فرم پشتیبان پیشگیری از بارداری مانند کاندوم استفاده کنید.

جلوگیری از نقص در کنترل بارداری

اگر قرص‌های ضدبارداری مصرف می‌کنید و می‌دانید که الکل می‌نوشید، تا جایی که می‌توانید برای موقعیت‌های ممکن برنامه‌ریزی کنید.

اگر در یک رابطه هستید، به شریک زندگی خود توضیح دهید که با استفاده از یک فرم پشتیبان کنترل بارداری، مانند کاندوم، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. به این ترتیب به دلیل مریض شدن یا فراموش کردن مصرف قرص در حین نوشیدن، خطر باردار شدن را ندارید.

شما باید در نظر داشته باشید که نوعی محافظ مانند کاندوم را در کیف خود حمل کنید تا در صورت قصد داشتن رابطه جنسی، آن را در دسترس داشته باشید. با نزدیکی کاندوم، شانس خود را برای یادآوری استفاده از آن افزایش می دهید.

در نهایت، زمان مصرف قرص خود را در نظر بگیرید. اگر عادت دارید دیر بخوابید، ممکن است یک دوز صبح زود بهتر نباشد.

اگر تمایل دارید در ساعات پایانی شب بیرون بروید، دوز آخر شب نیز ممکن است خوب کار نکند.

صرف نظر از زمان مصرف قرص، یک یادآوری تنظیم کنید. در نظر بگیرید که زمان خود را به اواخر صبح یا بعدازظهر منتقل کنید تا احتمال بیدار شدن و مصرف قرص خود را در زمان مناسب افزایش دهید.

استفاده از روش پیشگیری از بارداری که برای شما مناسب است

قرص های ضد بارداری یک نوع رایج و بسیار موثر پیشگیری از بارداری هستند. آنها حاوی اشکال مصنوعی از هورمون ها هستند که سطح استروژن را در بدن شما تغییر می دهند تا از تخمک گذاری جلوگیری کنند.

آنها همچنین باعث می شوند که مخاط اطراف دهانه رحم شما چسبناک و غلیظ شود. این به جلوگیری از ورود هر گونه اسپرم به رحم و احتمالاً بارور شدن تخمک در صورت آزاد شدن تصادفی کمک می کند.

قرص‌های ضدبارداری نوع اصلی پیشگیری از بارداری است که توسط زنان آمریکایی 15 تا 29 ساله استفاده می‌شود. در سال 2014، گزارش شد که کمی بیشتر است 16 درصد زنان آمریکایی 15 تا 44 ساله از قرص های ضد بارداری استفاده می کنند.

باید به یاد داشته باشید که قرص ها را هر روز در ساعت مشخصی از روز مصرف کنید. اگر یادآوری یک قرص ضدبارداری روزانه خیلی سخت است، یا متوجه شدید که نمی توانید آن را در یک ساعت معین مصرف کنید، با پزشک خود در مورد نوع دیگری از کنترل بارداری صحبت کنید.

حلقه هایی وجود دارد که هر ماه یک بار آنها را در واژن خود قرار می دهید. این یک گزینه خوب برای افرادی است که می خواهند محافظت از ضد بارداری را بدون ماندگاری یک دستگاه کاشته شده فراهم کند.

دستگاه‌های کاشته‌شده، مانند دستگاه داخل رحمی (IUD)، گزینه خوبی برای زنانی است که می‌دانند نمی‌خواهند برای چندین سال باردار شوند.

انواع بسیاری از روش های پیشگیری از بارداری وجود دارد، و هر کدام می تواند محافظتی را که برای سبک زندگی شما نیاز دارید، به شما ارائه دهد. با پزشک خود همکاری کنید تا نوعی از کنترل بارداری را پیدا کنید که شما را راحت کند.