در پینترست به اشتراک بگذارید

آشنایی کودک با غذاهای جامد یک نقطه عطف هیجان انگیز در سال اول است. میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای دیگر زیادی برای امتحان کردن وجود دارد. شاید ندانید از کجا شروع کنید.

در اینجا چیزی است که باید در مورد افزودن آناناس به رژیم غذایی کودک خود بدانید.

چه زمانی آناناس را معرفی کنیم

آکادمی اطفال آمریکا (AAP) دستورالعمل های غذای جامد خود را در سال 2012 بازبینی کرد. نوزادان بزرگتر از 6 ماه اکنون می توانند از بیشتر غذاها لذت ببرند. والدین نیازی به معرفی آنها به ترتیب خاصی ندارند. اگرچه پزشکان اطفال ممکن است قوانین غذایی خاصی را با شما به اشتراک بگذارند، اما هیچ مدرک پزشکی وجود ندارد که نشان دهد استفاده از غذاهای جامد به ترتیب خاصی برای کودک شما مزیتی دارد.

آناناس یک میوه خوشمزه و سالم است که سرشار از ویتامین C، B-6 و منیزیم است. وقتی با خیال راحت تهیه شود، می تواند یک مکمل عالی به رژیم غذایی کودک شما باشد. AAP پیشنهاد می کند حداقل دو تا سه روز پس از معرفی یک غذای جدید به کودک خود قبل از شروع غذای دیگری صبر کنید. به این ترتیب می توانید هرگونه واکنش آلرژیک را کنترل کنید.

خطرات

دستورالعمل های جدید AAP برای معرفی مواد جامد هیچ گروه غذایی ممنوعه را در سال اول فهرست نمی کند. با این حال، بسیاری از کارشناسان والدین را تشویق می‌کنند که در دادن مرکبات و سایر میوه‌های اسیدی به نوزادان با احتیاط عمل کنند.

اسید سیتریک موجود در آناناس ممکن است معده کودک شما را تحریک کند (به خصوص اگر رفلاکس داشته باشد) یا منجر به راش پوشک شود.

قبل از پریدن با آناناس به عنوان اولین غذا، ممکن است بخواهید آن را در دوزهای کوچک امتحان کنید تا ببینید سیستم کودکتان چگونه واکنش نشان می دهد. اگر کودک شما حساس است، ممکن است بخواهید معرفی آناناس را تا زمانی که به یک سالگی نزدیکتر شود به تعویق بیندازید.

نگران واکنش های آلرژیک هستید؟ افرادی که به آناناس حساسیت دارند ممکن است به موارد زیر نیز حساسیت داشته باشند:

  • پاپایا
  • آووکادو
  • موز
  • میوه شور
  • شکل
  • خربزه
  • انبه
  • کیوی
  • هلو
  • گوجه فرنگی

چگونه واکنش های آلرژیک را تشخیص دهیم

اگر سابقه خانوادگی بیماری هایی مانند اگزما، آسم و آلرژی های غذایی وجود داشته باشد، کودک شما در معرض خطر بیشتری برای تجربه واکنش های آلرژیک است. اگر شما یا سایر اعضای نزدیک خانواده این شرایط را دارید، با پزشک خود در مورد نحوه معرفی غذاها به کودک خود صحبت کنید.

پس از معرفی غذاهای جدید کودک خود را از نزدیک تماشا کنید. علائم احتمالی واکنش آلرژیک عبارتند از:

  • کهیر
  • گاز یا نفخ
  • اسهال
  • استفراغ

اگر بعد از خوردن چیز جدیدی متوجه این علائم شدید، با پزشک اطفال تماس بگیرید. اگر کودک شما مشکل تنفسی دارد یا دچار کهیر می شود، فوراً تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید. اینها نشانه های یک واکنش بسیار جدی تر است.

بسته به شدت واکنش آلرژیک کودک، باید چند ماه صبر کنید تا دوباره غذا بدهید. بهتر است از پزشک اطفال خود راهنمایی بخواهید.

طرز تهیه آناناس

وقتی نوبت به تهیه و سرو آناناس می‌رسد، قبل از دادن تکه‌ها یا بخش‌های بزرگی از آن برای خوردن، به آرامی حساسیت کودکتان به اسیدها را اندازه‌گیری کنید.

از آنجایی که آناناس در فهرست محصولات کثیف گروه کاری محیط زیست نیست، لزوماً نیازی به خرید ارگانیک ندارید مگر اینکه بخواهید.

هنگام انتخاب یک آناناس در فروشگاه، ساقه آن را بو کنید تا ببینید رسیده است یا خیر. اگر بوی شیرینی دارد، باید درست باشد. ساقه و پایه آناناس را ببرید. سپس میوه را یک چهارم کنید. هر ربع را در تمام طول هسته بگیرید و پوست را جدا کنید، انگار که پوست ماهی را جدا می کنید.

نوزادانی که تازه با مواد جامد شروع می کنند، از 6 تا 9 ماهگی، باید به پوره ها بچسبند تا خفه نشوند. نوزادان بین 9 تا 12 ماهه ممکن است از میوه های صاف شده و له شده استفاده کنند. آناناس به خصوص فیبری است، بنابراین خفگی یک نگرانی است. همیشه بر زمان صرف غذا نظارت داشته باشید.

تا آنجا که چه مقدار باید ارائه شود، نوزادان در هر وعده تنها به چند قاشق غذاخوری غذای جامد نیاز دارند.

ایده های دستور غذا

هنگامی که متوجه شدید که کودک شما از آناناس لذت می برد و می تواند آنها را تحمل کند، می توانید آن را به روش های سرگرم کننده در رژیم غذایی او بگنجانید. در اینجا چند ایده دستور العمل سالم برای شروع آورده شده است.

مش پایه

غذای سالم کودک پیشنهاد می کند که آناناس را له کنید و به ماست، غلات، مرغ یا سیب زمینی شیرین اضافه کنید. اگر آناناس خام بیش از حد فیبری است، می توانید آن را بخارپز کنید تا برای نوزادتان نرم شود.

پوره آناناس، موز و نعناع

روش پوره از Teeny Tiny Foodie ساده است. آناناس مکعبی، موز و شاخه‌های نعناع تازه را در غذاساز خود بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود. می توانید این پوره خوش طعم را به کینوآ یا کوسکوس پخته شده اضافه کنید تا بافتی سرگرم کننده داشته باشید. برای پروتئین اضافه شده با ماست یونانی یا پنیر ریکوتا مخلوط کنید.

پوره سبزیجات و آناناس

با آناناس کودکتان چند سبزی بخورید! راهنمای والدین پیشنهاد می‌کند که اندازه‌های مساوی از آناناس، ذرت و هویج پخته شده را در یک پوره خوشمزه مخلوط کنید. همانطور که کودک شما شروع به خوردن سبزیجات جدید می کند، می توانید از آنها به جای هویج استفاده کنید.

اسموتی آناناس

نوزادان بزرگتر ممکن است از این اسموتی ساده Weelicious لذت ببرند. 1 موز متوسط، 1/2 فنجان آناناس خرد شده و 1/3 فنجان ماست شیر ​​کامل را با هم مخلوط کنید. روی آن جوانه گندم را اضافه کنید. نوزادان می توانند آن را با قاشق بخورند. کودکان نوپا می توانند یک نی را امتحان کنند. مواد اضافی را در یک سینی یخ منجمد کنید.

مافین موز و آناناس

هنگامی که کودک شما اولین تولد خود را جشن گرفت، می توانید این کلوچه های نستله بیبی را امتحان کنید. شما 3/4 فنجان آرد، 1/4 فنجان شکر قهوه ای، 1/2 قاشق چایخوری دارچین، شیر یا شیر خشک، یک تخم مرغ، 2 قاشق غذاخوری را با هم مخلوط می کنید. روغن نباتی، نصف یک موز کوچک و 1/4 فنجان آناناس له شده. سپس در قالب مافین بریزید و به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید.

غذای آماده

آیا کودک شما آناناس یا سایر غذاها را نمی کند؟ یک نوزاد ممکن است نیاز داشته باشد که یک غذای جدید را 10 تا 15 بار امتحان کند تا اینکه واقعاً آن را بخورد. نکته کلیدی این است که به کودک خود رژیم غذایی متنوعی بدهید و او را در معرض انواع سلیقه ها و بافت ها قرار دهید.

در پینترست به اشتراک بگذارید