شما در معرض آلاینده های هوا، آب و حتی غذایی که می خورید قرار دارید. و همه ما لحظاتی را داشته ایم که با عشق و مراقبت کمتری نسبت به آنچه باید با بدن خود رفتار کرده ایم. به همه این دلایل و موارد دیگر، سم زدایی می تواند جذاب به نظر برسد. اما وقتی صحبت از چایی مانند ترکیب Yogi DeTox می شود، آیا واقعاً ادعاهای روی جعبه آنها اعتباری دارد؟

سازندگان یوگی دتاکس ادعا می کنند که با افزایش عملکرد کبد و کلیه به پاکسازی بدن کمک می کند. آنها نوشیدن سه فنجان در روز را تا 30 روز با یک هفته مکث بین سیکل ها توصیه می کنند.

مواد تشکیل دهنده و اثرات آنها

مواد موجود در یک کیسه چای یوگی دتاکس بسیار گسترده است. طبق گزارشات، همه آنها طبیعی و منشا گیاهی هستند. در برچسب محصول موارد زیر ذکر شده است که بسیاری از آنها ارگانیک هستند: ریشه سارساپاریلای هندی، پوست دارچین، زنجبیل، شیرین بیان، بیدمشک، قاصدک، هل، میخک، فلفل سیاه، توت درخت عرعر، توت فلفل بلند، پوست فیلودندرون، ریواس، ریشه جمجمه، کپتیس ، فورسیتیا، گاردنیا، پیچ امین الدوله ژاپنی و خربزه زمستانی.

برچسب مشخص نمی کند که چه مقدار از هر عنصر موجود است. اما بسیاری از آنها معمولاً در سایر ترکیبات سم زدایی یافت می شوند و به دلیل خواص دارویی گزارش شده خود شناخته شده اند. برخی از آنها در طول اعصار مورد استفاده قرار گرفته اند. بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از آنها بیندازیم.

توت عرعر

اینها در سراسر جهان و در طول تاریخ برای مواردی مانند نارسایی احتقانی قلب، درد قاعدگی و کمک به زایمان استفاده شده است. گنجاندن آنها در چای DeTox احتمالاً به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. از توت ها نیز در طول تاریخ برای درمان عفونت های دستگاه ادراری استفاده می شد.

ریشه بیدمشک

برای قرن‌ها، بیدمشک در بخش‌هایی از آسیا، اروپا و آمریکای شمالی برای درمان استفاده می‌شود. یک دیورتیک شناخته شده، هضم را تحریک می کند و می تواند برای درمان بیماری های کلیوی و کبدی استفاده شود. تحقیقات نشان داده است ترکیبات موجود در ریشه دارای خواص ضد دیابتی و آنتی اکسیدانی هستند و همچنین به بهبود گردش خون در سطح پوست کمک می کند که بافت پوست را بهبود می بخشد و از اگزما جلوگیری می کند.

قاصدک

بله، علف هرز معمولی به عنوان یک گیاه دارویی سابقه طولانی دارد. یک ادرارآور طبیعی با خواص آنتی اکسیدانی است رایج ترین استفاده می شود برای درمان مشکلات کبد، کلیه و طحال. قاصدک نیز شناخته شده است برای کمک به بهبود هضم یا استفاده به عنوان ملین، در حالی که گل خشک شده خود می تواند به عنوان یک محرک اشتها عمل کند.

فلفل سیاه

“پادشاه ادویه ها” فلفل سیاه دارای خواص مفید بسیاری است. طبق بررسی محققان هندی، هضم غذا را بهبود می بخشد و فواید ضد التهابی و ضد میکروبی دارد.

پوست فلودندرون

مطالعات گذشته نشان داده اند استرس می تواند خطر ابتلا به بیماری های خود ایمنی و همچنین دیابت، افسردگی و چاقی را افزایش دهد. برای کمک به بدن، گاهی باید ابتدا به ذهن کمک کرد. تحقیقات نشان داده است که پوست فلودندرون می تواند به کاهش استرس و اضطراب، کاهش استرس درک شده و محدود کردن خستگی کمک کند.

آیا سم زدایی ضروری است؟

طبق گفته کلینیک مایو، شواهد کمی وجود دارد که رژیم‌های سم‌زدایی سموم را از بدن دفع می‌کنند. ممکن است افراد پس از سم زدایی احساس بهتری داشته باشند زیرا غذاهای فرآوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کرده اند، نه به این دلیل که بدن خود را از سموم پاک کرده است.

به طور کلی، بدن انسان سالم و کارآمد در حذف سموم از درون به خوبی عمل می کند، به خصوص اگر از یک رژیم غذایی سالم با غذاهای کم فرآوری شده پیروی می کنید. اما برای افرادی که به دنبال چیزهای اضافی هستند، رژیم سم زدایی یا چای مانند این می تواند اثرات اضافی، هرچند خفیف، داشته باشد.

توجه به این نکته مهم است که گیاهان دارویی در صورت مصرف زیاد می توانند اثرات قدرتمندی بر بدن داشته باشند، بنابراین از چای طبق دستور استفاده کنید. همچنین، هیدراته بمانید. از آنجایی که تعدادی از این ترکیبات گیاهی ادرارآور هستند، بدن شما مایعات خود را از دست می دهد و بیش از حد معمول ادرار می کنید. برای جلوگیری از کم آبی بدن، مهم است که مایعات بدن را دوباره پر کنید.

خط پایین

مواد طبیعی موجود در این چای سم زدایی برای سالها برای ارتقاء جنبه های مختلف سلامت انسان مورد استفاده قرار گرفته است. همانطور که گفته شد، بدن شما در سم زدایی از طریق عملکرد سالم کبد و کلیه ها به خوبی عمل می کند. خطرات کمی در رابطه با نوشیدن چایی مانند این وجود دارد، بنابراین اگر به هر حال از طعم آن لذت می برید، می توانید از فواید بیشتری بهره مند شوید.