در پینترست به اشتراک بگذارید

بر اساس گزارش بنیاد دیابت آمریکا، نزدیک به 10 درصد از مردم در ایالات متحده دیابت دارند.

وقتی دیابت دارید، زندگی به تنظیم قند خون برای سالم ماندن تبدیل می شود. و در حالی که بسیاری باید به دارو و تزریق انسولین روی آورند، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن چای سبز می تواند مدیریت دیابت را آسان تر کند.

چندین مطالعه به چای سبز به عنوان یک روش بالقوه موثر برای کنترل دیابت و حتی بهبود حساسیت به انسولین اشاره کرده اند. نحوه عملکرد آن کاملاً مشخص نیست، اما اعتقاد بر این است که کاتچین های موجود در چای – همچنین مسئول آن هستند. ضد سرطان و سلامت قلب مزایا – ممکن است مسئول باشد.

دیابت چگونه کار می کند

وقتی غذاهای حاوی کربوهیدرات می خورید، به قند هضم می شوند. در پاسخ، لوزالمعده انسولین آزاد می‌کند تا به سلول‌ها در جذب گلوکز برای استفاده به عنوان سوخت کمک کند. با این حال، هنگامی که دیابت دارید، این روند با مشکل مواجه می شود.

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای سلول هایی هستند که نسبت به انسولین حساس شده اند که به عنوان مقاومت به انسولین شناخته می شود. این، و این واقعیت که لوزالمعده اغلب ترشح انسولین کافی را متوقف می کند، کنترل سطح قند خون را دشوار می کند.

دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است. سلول های لوزالمعده که انسولین تولید می کنند توسط سیستم ایمنی بدن مورد حمله قرار گرفته و از بین می روند و به سادگی انسولین تولید نمی کنند.

8 فواید اساسی چای سبز »

بیشتر مطالعات در مورد اثرات چای سبز در افراد مبتلا به دیابت بر دیابت نوع 2 متمرکز شده است، زیرا شایع تر است و 90 تا 95 درصد از دیابت مشاهده شده در ایالات متحده را تشکیل می دهد.

چای سبز و پیشگیری از دیابت

نشانه هایی وجود دارد که چای سبز می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد. مطابق با یک مطالعه در ژاپن، افرادی که روزانه شش فنجان یا بیشتر چای سبز می‌نوشیدند، نسبت به افرادی که فقط یک فنجان در هفته می‌نوشیدند، ۳۳ درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.

یک مطالعه دیگر دریافتند افرادی که به مدت 10 سال به طور مداوم چای سبز می نوشند، دور کمر کمتر و سطح چربی بدنشان کمتر است، که نشان می دهد این چای ممکن است در کاهش خطر چاقی نقش داشته باشد.

چای سبز و مدیریت دیابت

اما فواید چای در پیشگیری خلاصه نمی شود. برای افرادی که قبلاً دیابت آنها تشخیص داده شده است، چای سبز ممکن است بتواند به مدیریت سطح قند خون کمک کند.

مطابق با یک بررسی جامع، مصرف چای سبز با کاهش سطح گلوکز ناشتا و سطح A1C و همچنین کاهش سطح انسولین ناشتا، که معیاری برای سلامت دیابت است، مرتبط است. در حالی که همه مطالعات این نتایج مثبت را نشان نداده اند، چای سبز هنوز از راه های دیگر مفید است.

کالج پزشکی شرقی اقیانوس آرام پیشنهاد می کند که فعالیت آنتی اکسیدانی پلی فنول ها و پلی ساکاریدها به دلیل این مزایا است. همین آنتی اکسیدان ها اعتبار داده می شوند با مزایای ضد سرطان، کاهش کلسترول و مدیریت فشار خون.

استفاده بهینه از چای سبز

اگر دیابت دارید و می خواهید از مزایای بالقوه چای سبز بهره مند شوید، از افزودنی هایی که می توانند باعث تغییرات گلوکز خون شوند دوری کنید. بهتر است به جای رقیق کردن آن با شیر یا شیرین کردن آن با شکر، چای با طعم ملایم را ساده بنوشید.

اثرات یک ساعته چای سبز آریزونا »

چای کیسه ای بسیار خوب است (برگ شل بهترین است)، اما اگر می خواهید طعم تازه و سبزتری داشته باشید، می توانید چای سبز سنتی ماچا را به صورت آنلاین و در فروشگاه های تخصصی خریداری کنید. ماچا یک پودر چای سبز است که به طور سنتی در مراسم چای چینی استفاده می شود. با یک کاسه کوچک و همزن بامبو تهیه می شود، اگرچه یک قاشق یا همزن سیمی می تواند به اندازه کافی کار کند. از آنجایی که چای در پودر ماچا غلیظ تر است، ممکن است مزایای بیشتری نسبت به چای سبز کیسه ای داشته باشید.