در پینترست به اشتراک بگذارید

تام کارلیا از زمانی که دخترش در سال 1992 به دیابت نوع 1 مبتلا شد، در زمینه دیابت فعال بوده است. پسرش نیز در سال 2009 تشخیص داده شد. او معاون رئیس جمهور است. پژوهشکده دیابت پایه و نویسنده بابا دیابت. او این مقاله را با همکاری سوزان وینر، MS، RDN، CDE، CDN نوشت. می توانید تام را در توییتر دنبال کنید @diabetesdadو سوزان را دنبال کنید @susangweiner.

ما همه جا علائم هشدار دهنده را می بینیم. هشدار روی جعبه سیگار هشدارهایی مبنی بر اینکه اشیا از آنچه در آینه دید عقب به نظر می رسند نزدیکتر هستند. حتی روی بسته بندی اسباب بازی ها هشدارهایی وجود دارد.

دو تا از فرزندان من دیابت نوع 1 دارند. اما زمانی بود که این کار را نکردند. این به این دلیل است که من نمی دانستم علائم هشدار دهنده چیست.

در دنیای امروز، مردم تمایل دارند بیشتر با آنچه که ممکن است برای فرزندانشان اتفاق بیفتد هماهنگ باشند. انگ با عمل جایگزین شده است. از قلدری گرفته تا آلرژی به بادام زمینی، امروز مادران و پدران چشمان ورزیده‌ای دارند که من هرگز نداشتم، همین چند وقت پیش.

به احتمال زیاد، اگر فردی که می‌شناسید از سرگیجه، تکرر ادرار و کاهش وزن ناگهانی شکایت دارد، اکثر متخصصان پزشکی بیشتر بررسی می‌کنند تا دیابت نوع 1 و در برخی موارد حتی دیابت نوع 2 را رد کنند. اما همه علائم دیابت به طور یکسان درمان نمی شوند.

تهوع و استفراغ ممکن است به معنای آنفولانزا نباشد

زمانی که احساس تهوع شدید یا استفراغ می کنیم، انتظار معمول ما این است که به آنفولانزا مبتلا شده باشیم. و در مراقبت‌های بهداشتی، با این علائم سطحی، معمولاً تمایل به درمان این علامت است و نه بررسی بیشتر چیزها.

اما حالت تهوع نیز یکی از علائم دیابت است و نادیده گرفتن آن می تواند به قیمت جان افراد تمام شود. به همین دلیل است که انجمن ملی پرستاران مدارس اخیراً تصمیم گرفته است تا کودکانی را که دارای علائم آنفولانزا هستند همراه با نامه ای برای والدین خود به خانه بفرستد و علائم دیابت را بیان کند.

اگر فردی که دیابت دارد تهوع و استفراغ را تجربه کند، وارد مرحله بسیار جدی دیابت شده است که به آن کتواسیدوز دیابتی (DKA) می گویند. تولید انسولین آنها در حال کاهش است و سطح گلوکز به سطوح خطرناکی افزایش می یابد زیرا انسولین کافی برای کنترل آن وجود ندارد و باعث می شود بدن سطوح بالایی از اسیدهای خون به نام کتون را تولید کند.

اگر پزشکان آگاه نیستند، شما باید آگاه باشید

من اخیراً یک نظرسنجی در تالار شهر انجام دادم – من آن را “تالار شهر” می نامم زیرا من فقط یک پدر هستم، نه یک آمارگیر یا محقق. افرادی که پاسخ دادند بیشتر والدین بودند. معیارها: فرزندان آنها در هنگام تشخیص دیابت نوع 1 باید DKA داشته باشند، آنها باید در 10 سال گذشته تشخیص داده می شدند و باید در ایالات متحده بودند.

من امیدوار بودم که 100 نفر پاسخ دهند، و وقتی 570 نفر پاسخ دادند، متحیر شدم.

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان گفتند که در طول مشاوره، والدین و پزشک به این توافق رسیدند که احتمالاً با آنفولانزا/ویروس مبارزه می کنند و آنها را با دستورالعمل هایی به خانه فرستادند تا آن را به تنهایی درمان کنند.

دیابت حتی در نظر گرفته نشد. متأسفانه همه کودکان در بیمارستان بستری شدند و نه کودک دچار آسیب مغزی و حتی مرگ شدند.

نشانه ها را بشناسید

با خواندن این، در دام فکر کردن، “نه من” نیفتید. سر خود را در ماسه قرار ندهید و اجازه دهید پدیده شترمرغ وارد زندگی شما شود. سال‌ها پیش اگر به من می‌گفتی دو فرزند از سه فرزندم دیابت دارند، به تو می‌گفتم که دیوانه‌ای. با این حال من امروز اینجا هستم.

برخی از علائم رایج دیابت عبارتند از:

  • گرسنگی
  • خستگی
  • تکرر ادرار
  • تشنگی بیش از حد
  • دهان خشک
  • خارش پوست
  • تاری دید
  • کاهش وزن برنامه ریزی نشده

اگر تشخیص داده نشود یا درمان نشود، بیماری می تواند به DKA پیشرفت کند. علائم DKA عبارتند از:

  • تهوع و استفراغ
  • نفس شیرین یا میوه ای
  • پوست خشک یا برافروخته
  • مشکل در تنفس
  • کاهش دامنه توجه یا سردرگمی

گاهی اوقات، شما باید مدافع فرزند خود باشید. شما باید بدانید که سؤالات مناسبی برای پرسیدن چیست و چه زمانی باید برای پاسخ های قطعی تر تلاش کنید. آگاه باشید. زندگی فرزند شما ممکن است به آن بستگی داشته باشد.