برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری + دانلود رایگان برنامه PDF – 10z

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد رژیم کتوژنیک را به پیشنهاد پزشک و همچنین مراقبت برنامه رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد چیست مداوم شروع سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 کنید. دلایل مختلفی وجود دارد که رژیم کتوژنیک تاثیرات بیشتر و بهتری به نسبت رژیمهای غذایی کم چرب دارد. تاثیرگذاری این رژیم مستلزم این است که خود را از خوردن کربوهیدرات محروم کنید، شما مجاز به دریافت کمتر از 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز هستید (به خاطر داشته باشید که یک موز متوسط حدود 27 گرم کربوهیدرات دارد). ۴ دسته رژیم کتوژنیک داریم که با توجه به هدفی که هر فرد دارد میتواند یکی از آنها را انتخاب کند. از آنجایی که حذف کامل چربی های اشباع شده از برنامه کاهش وزن شما ممکن نیست، اجازه ندهید که تقریباً تمام برنامه غذایی شما را تشکیل دهد. علاوه بر این، از آنجایی که انجام رژیم کتوژنیک بسیار سخت است و افراد نمیتوانند برای مدت طولانی به این روش غذا بخورند، بنابراین ما اطلاعات زیادی درباره سایر اثرات درازمدت این رژیم نداریم. از آنجایی که رژیم کتو نیاز به چربی بالایی دارد، افراد باید در هر وعده غذایی چربی دریافت کنند.

انواع رژیم های کتوژنیکTh is was g en er᠎at ed  with the help ​of GSA Con te​nt G᠎enerat or Demov᠎ersi​on .

کتوژنیک یعنی چه

انواع رژیم کتو بر اساس نسبت گروههای غذایی و زمانبندی مصرف کربوهیدراتها تعریف میشوند. ۴- رژیم کتو با پروتئین بالا : در این رژیم میزان مصرف پروتئین اندکی افزایش پیدا میکند و از

مصرف چربی کم میشود؛ یعنی مصرف ۵٪ کربوهیدرات، ۳۵٪ پروتئین و ۶۰٪ چربی. در حالی که سابقه طولانی مدت رژیم های کتوژنیک در مورد کاهش چربی وجود دارد ، گفته شده است که سرکوب سیگنالینگ انسولین با حذف کربوهیدرات های رژیم غذایی باعث کاهش چربی می شود. در این رژیم غذایی که به رژیم کتو نیز مشهور است، کربوهیدارتهایی که هضم و جذب آسانی دارند، مثل شکر، نوشابه، شیرینیها و نان سفید به کمترین میزان ممکن میرسد. قبل از شروع رژیم کتو چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟ مشکلات کلیوی: کلیهها به متابولیسم پروتئین کمک میکنند و رژیم کتو ممکن است آنها را تحت فشار بیش از حد قرار دهد. در واقع مقایسه میزان کاهش وزن در افرادی که رژیم کتوژنیک دریافت میکنند و افرادی که از رژیم پرکربوهیدرات استفاده میکنند نشان دهنده تاثیر کاهش وزن در کاهش شدت دیابت است و رژیم کتوژنیک موجب کاهش وزن بیشتری نسبت به رژیم پرکربوهیدرات میشود. امیدواریم این لیست مواد غذایی برای شما که میخواهید رژیم کتوژنیک را شروع کنید، کاربردی باشد. Th᠎is po st h as ᠎be​en cre ated by GSA  Con​te᠎nt  Gen er ator DEMO!

صبحانه های کتوژنیک

همچنین در دهه 1970، دکتر اتکینز رژیم غذایی کم کربوهیدراتی را برای کاهش وزن منتشر کرد که با یک فاز کتوژنیک دو هفتهای بسیار سخت شروع میشد. پنیرهای پرچرب مانند چدار، موتزارلا، پنیر بری (فرآورده ی فرانسوی که نرم و سفید است)، پنیر بز و پنیر خامه ای. دستیابی به ترکیبی صحیح و مناسبی از سه ماده غذایی اصلی یعنی چربی، پروتئین و کربوهیدرات است. کاهش وزن دلیل اصلی استفاده برخی از افراد از رژیم کتوژنیک است. رژیم لاغری کتوژنیک یا به طور خلاصه کتو یک روش و سبک برای غذا خوردن است که در آن مصرف کربوهیدرات کاهش یافته و مصرف چربی افزایش می یابد. تمام این سوالات پاسخ دارند که در ادامه به آنها می پردازیم. پس همانطور که می بینید موفقیت رژیم غذایی بطور باورنکردنی به پاسخ های هورمونی بدن ما بستگی دارد که با انتخاب مواد غذایی مناسب می توانیم عکس العمل های هورمونی بدن خود را کنترل کرده و آنها را در برای دستیابی به اهداف رژیمی مثل کاهش وزن هدایت کنیم.

برای پاسخ باید کمی مبانی و اصول علمی را تشریح کنیم. بعضی افراد ترجیح می دهند این مقدار را بیشتر کاهش دهند. این نوع رژیم کتوژنیک مقدار بسیار کمی کربوهیدرات (5-10%)، میزان متوسطی پروتئین (20%) و مقدار بالایی چربی (70-75%) دارد. رژیم غذایی کتوژنیک به از دست دادن چربی های اضافی بدن شما که به طور مستقیم با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع 2, پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد کمک میکند. اثر بخشی رژیم لاغری کتو برای کاهش وزن به این شکله که شما با پیگیری این رژیم تغییراتی در وضعیت سوخت و ساز بدن ایجاد میکنین. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و عوامل خطر بیماری است. سؤالی که ممکن است پیش بیاید این است که آیا در این رژیم مجاز به مصرف میوه و سبزیجات هستید؟ بهترین کار اضافه کردن انواع چربیهای گفته شده به رژیم غذایی روزانه است وبر روی چربی های اشباع شده بیشتر تاکید داشته باشید.

نظرات درباره رژیم کتوژنیک

با ما همراه باشید تا درباره تهدیدات احتمالی این رژیم برای سلامتی بیشتر بدانید. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کندکردن پیشرفت آن کمک کند. رژیم کتوژنیک چرخشی(CKD): این رژیم غذایی شامل دوره های غذایی پر کربوهیدرات و پرچرب است, به طور مثال یک دوره 5 روزه رژیم کتو و 2 روز رژیم پر کربوهیدرات از آنجا که رژیم کتو چنین چربی بالایی دارد, دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی چربی میل کنند. اما در عوض شما در این رژیم غذایی چربیهای اضافی خود را میسوزانید و آنها را انباشته نمیکنید. زیرا در فرهنگهای غذایی مختلف معمولاً کربوهیدراتها، بخش عمدهای را به خود اختصاص میدهند. امروز مردم ترجیح میدهند که از داروهای ضدتشنج استفاده کنند و سراغ رژیم غذایی نروند. رژیم کتوژنیک یکی از بهترین راه های کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد.

روش لاغری کتوژنیک

نتایج چند بررسی نشان میدهد که در برخی از بیماران ابتدا سطح کلسترول افزایش یافته اما پس از چند ماه افراد شاهد کاهش کلسترول بودند. معمولاً چند روز طول میکشد تا بدن به حالت کتوز برسد. اولین اصل برای وارد شدن به حالت کتوزیس این هست که بدن هیچ منبع انرژی جز چربی ها نداشته باشه. در این رژیم نسبت به حالت استاندارد کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود. رژیم کتوژنیک کمک می کند تا چربی های اضافه را که ارتباط زیادی با ابتلا به دیابت نوع 2 دارند بسوزانیم. البته برای این اتفاق باید بدن ما در وضعیت کتوسیس یا چربی سوزی قرار گرفته باشد که در رژیم کتوژنیک این امر اتفاق خواهد افتاد. وقتی رژیم کتو یا لو کرب دایت میگیرید، به دلیل کاهش مصرف کربوهیدراتها، قند خونتان هم پایین میآید. با توجه به این موضوع شما محدود به مصرف سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیسی، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، فلفل دلمهای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس و کدو هستید.

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم در هر ۱ فنجان ۳ تا ۶ گرم کربوهیدرات خالص دارند. سبزیجات (همچنین سرشار از کربوهیدرات) محدود به برگ سبزیجات (مانند کلم, چغنندر سوئیسی, اسفناج), گل کلم, کلم بروکلی, جوانه بروکسل, مارچوبه, فلفل, پیاز, سیر, قارچ, خیار, کرفس و کدو است. رژیم غذایی در حال حاضر به عنوان یک درمان اضافی برای سرطان در حال بررسی است، زیرا ممکن است به کند شدن رشد تومور کمک کند. در این رژیم مواد غذایی مختلفی وجود دارند. گوشت حیوانات تغذیه شده با علوفه طبیعی در الویت قرار دارد زیرا که چربی امگا ۳ با کیفیت بالاتری داشته و هر ۱۰۰ گرم آن کربوهیدرات وجود ندارد. از آنجا که در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات کمتری به بدن می رسد، سطح قند خون در پایین آمده و در طولانی مدت بدن سطح قند خون را پین نگاه می داردکه این امر خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. استفاده از میان وعده های سالم و مفید می توانند در کاهش گرسنگی به شما کمک کند و روند اجرای این رژیم غذایی را بهبود ببخشد. قبل از شروع هرگونه رژیم غذایی جدید ، همیشه باید ابتدا آن را با یک مشاور تغذیه یا پزشک در میان بگذارید.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم؟ یک متا آنالیز بزرگ نشان داد در حالی که رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا باعث کاهش وزن بیشتری در قیاس با رژیم های کم چرب داشتند ،اما در یک بازه ی یکساله تفاوتی در نتایج حاصل شده مشاهده نشد. این رژیم نسبت به رژیم استاندارد مقدار پروتئین بیشتری را شامل میشود؛ یعنی 35% پروتئین، 60% چربی و 5% کربوهیدرات. شما می توانید نوشیدنی های شیرین شده که در ادامه آمده اند را به مقدار متعادل در روز بنوشید. تحقیقات علمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک به کاهش وزن و بهبود سلامت منجر خواهد شد. شواهد محکمی وجود دارد که نشان میدهد رژیم کتوژنیک تشنج را در کودکان کاهش میدهد و گاهی به اندازه مصرف دارو مؤثر است. این به این دلیل است که پروتئین در صورت مصرف زیاد می تواند به گلوکز تبدیل شود، که ممکن است انتقال شما به کتوزیس را کند کند.تمرین روزه داری متناوب همچنین می تواند به شما کمک کند سریعتر وارد کتوز شوید. نویسنده چندین بیماری دیگر را ذکر میکند که معتقد بود در اثر مصرف ساکاروز ایجاد میشود یا آن را تشدید میکند: سوء هاضمه (سوء هاضمه)، پوسیدگی دندان، درماتیت سبورئیک، تغییر در ضریب انکسار چشم، و اشکال مختلف سرطان.

رژیم کتوژنیک می تواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را تغییر دهد، بنابراین اضافه کردن نمک اضافی به وعده های غذایی و یا مصرف مکمل های معدنی می تواند کمک کند. در یک رژیم روزانه حاوی 2000 کالری، ممکن است 165 گرم چربی، 40 گرم کربوهیدرات و 75 گرم پروتئین وجود داشته باشد. با وجود خطرات احتمالی ذکر شده، پیشنهاد میکنیم قبل از آغاز رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن، علاوه بر مشورت با یک پزشک و یک متخصص تغذیه، کمی بیشتر تفکر کنید. البته صرفنظر از نوع آن، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط، تصمیم به رعایت این رژیم گرفتید، باید مقدار زیادی سبزیجات غیرنشاستهای مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از کمبود فیبر نشوید. فراموش نکنید که حتما آمار غذاهایی که میخورید را داشته باشید و مقدار و میزان و تعداد دفعات آنها را یادداشت کنید. همه ی میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند, اما می توانید میوه های خاصی (معمولاً انواع توت ها) در بخش های کوچک از وعده های غذایی خود داشته باشید. همچنین مهم است به یاد داشته باشید که «رژیمهای غذایی یویو» که منجر به نوسانات سریع وزن میشوند با افزایش میزان مرگ و میر در ارتباط هستند. با وجود انبوهی از تبلیغات درباره رژیم کتوژنیک، میتوان گفت که این رژیم ناشناخته و جدید محسوب نمیشود.