زندگی پر از پرخوری و پاکسازی

پرخوری عصبی یک اختلال تغذیه ای است که در آن افراد به مقدار زیادی غذا می خورند. سپس آنها را پاکسازی می‌کنند – پرت می‌کنند، سریع می‌روند، یا رفتارهای «پاکسازی» دیگری مانند استفاده از ملین‌ها یا ورزش بیش از حد انجام می‌دهند – در تلاشی برای خلاص شدن از بدن خود از تمام کالری‌های اضافی.

چرخه های مداوم پرخوری و پاکسازی برای قلب، کلیه ها و سایر اندام ها سخت است. اما پرخوری عصبی می تواند به ویژه به دندان ها آسیب برساند.

بهترین ویدیوهای اختلال خوردن در سال 2016 »

پاکسازی و دندان ها و دهان شما

استفراغ مکرر می تواند آسیب جدی به دندان وارد کند. استفراغ به خصوص سمی است زیرا حاوی اسید معده است. این اسیدها غذا را در معده شما تجزیه می کنند تا بدن شما بتواند آن را هضم کند.

اما در دهان، این اسیدها خورنده هستند، به اندازه ای که مینای دندان شما را می پوشاند و از آن محافظت می کند. مسواک زدن بیش از حد دندان ها پس از استفراغ نیز می تواند به پوسیدگی دندان کمک کند.

حفره ها

در پینترست به اشتراک بگذارید

اسیدهای ناشی از استفراغ مکرر می توانند مینای دندان را به قدری از بین ببرند که سوراخ یا حفره ای به جا بگذارند. زیاده روی در خوردن غذاهای شیرین و نوشابه های گازدار نیز می تواند به پوسیدگی دندان کمک کند.

هنگامی که پوسیدگی دندان دارید، ممکن است متوجه شوید که لثه هایتان هنگام مسواک زدن خونریزی می کنند. اگر حفره را پر نکنید، سوراخ در نهایت آنقدر بزرگ می شود که می توانید دندان را از دست بدهید.

دندان های زرد و شکننده

در پینترست به اشتراک بگذارید

با بدتر شدن فرسایش، ممکن است متوجه تغییر رنگ و بافت دندان های خود نیز شوید. دندان های شما ممکن است ضعیف تر و شکننده تر از حد معمول باشند.

آنها می توانند به راحتی تراشه کنند و ممکن است در قسمت پایینی پاره شده به نظر برسند. گاهی اوقات رنگ آنها زرد می شود یا ظاهری شیشه ای به خود می گیرند. پرخوری عصبی همچنین می تواند شکل و طول دندان های شما را تغییر دهد.

غدد بزاقی متورم

در پینترست به اشتراک بگذارید

اسیدهای موجود در استفراغ می توانند غدد طرفین هر گونه را تحریک کنند. این غدد بزاق تولید می کنند، مایعی که به شما در بلع کمک می کند. همچنین از دندان های شما در برابر پوسیدگی محافظت می کند. اگر غدد بزاقی شما تحت تأثیر قرار گیرند، متوجه تورم در اطراف فک خود خواهید شد.

اگرچه بیشتر تغییرات در دندان‌های شما ناشی از پرخوری عصبی برگشت‌پذیر نیستند، اما تورم غدد بزاقی باید پس از درمان کاهش یابد و پرخوری و پاک‌سازی متوقف شود.

زخم های دهان

در پینترست به اشتراک بگذارید

همانطور که اسید معده روی مینای دندان‌های شما از بین می‌رود، می‌تواند روی پوست پشت بام و کناره‌های دهان نیز از بین برود. همچنین می تواند به گلوی شما آسیب برساند.

این می تواند زخم های دردناکی در داخل دهان و گلو شما ایجاد کند. زخم ها می توانند متورم شوند و حتی عفونی شوند. برخی از افراد احساس می کنند که گلودرد دائمی دارند.

دهان خشک

کمبود بزاق همچنین می تواند منجر به این احساس دائمی شود که دهان شما خشک شده است. این بیماری که به عنوان خشکی دهان نیز شناخته می شود، چیزی بیش از یک آزار جزئی است. این می تواند با تغییر طعم غذا بر نحوه غذا خوردن شما تأثیر بگذارد.

خشکی دهان همچنین می تواند به دندان ها آسیب برساند زیرا بزاق باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شوند را از بین می برد. خشکی دهان می تواند پوسیدگی دندان های موجود ناشی از پرخوری عصبی را بدتر کند.

درد

همانطور که مینای دندان شما فرسوده می شود، قسمت حساس داخلی دندان شما آشکار می شود. ممکن است متوجه شوید که دندان هایتان درد می کند.

برخی افراد هنگام خوردن غذای سرد یا گرم دچار درد و حساسیت می شوند. آنها ممکن است هنگام گاز گرفتن قیفی بستنی یا خوردن چیزی داغ مانند سوپ احساس ناراحتی کنند.

آسیب به لثه و کام نرم می تواند باعث درد اضافی در هنگام جویدن یا بلع شود.

16 بهترین وبلاگ اختلالات خوردن در سال 2016 »

رفتار

راه حل کوتاه مدت برای رفع مشکلات دندانی ناشی از پرخوری عصبی، درمان بیماری های دندانی است. دندانپزشک می تواند حفره ها را پر کند، دندان های شکسته را ترمیم کند و به مراقبت از لثه های شما کمک کند.

با این حال، راه حل بلندمدت این است که به دنبال درمان برای پرخوری عصبی خود باشید. تعمیرات دندانی تنها در صورتی می تواند پیش برود که فرد به پاکسازی خود ادامه دهد.

در اینجا چند منبع برای اطلاعات بیشتر در مورد کمک گرفتن برای پرخوری عصبی وجود دارد:

  • انجمن ملی اختلالات خوردن (NEDA)
  • اختلال خوردن امید
  • مرکز آموزش و پژوهش والدن
  • Project Heal – بازیابی امکان پذیر است

جستجوی کمک

پرخوری عصبی علاوه بر ایجاد آسیب های داخلی، می تواند اثرات مخرب بلندمدت و قابل مشاهده ای بر بدن داشته باشد. دندان ها و دهان در معرض خطر بالایی برای عفونت و پوسیدگی هستند که می تواند دردناک و ناخوشایند باشد.

اگر شما یا شخصی که می شناسید از پرخوری عصبی رنج می برید، کمک گرفتن اولین قدم برای جلوگیری از آسیب های جبران ناپذیر به دندان ها و بدن شما است.