در پینترست به اشتراک بگذارید

ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم روند ما اینجاست.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.

در طول سال اول زندگی، کودک شما اتفاقات زیادی را می گذراند. یکی از قابل توجه ترین پیشرفت ها حول محور رویش دندان می چرخد. با بیرون آمدن هر دندان، کودک شما احساسات و ناراحتی های جدیدی را تجربه می کند.

آیا متوجه دندان قروچه کردن کودکتان شده اید؟ در بیشتر موارد، این اقدام چیزی بیش از کاوش ساده نیست. اما اگر اغلب اتفاق می افتد، ممکن است کودک شما دندان قروچه داشته باشد، وضعیتی که در آن به طور منظم دندان قروچه می کند.

در اینجا بیشتر در مورد دندان قروچه، علل آن و نحوه درمان طبیعی آن توضیح داده شده است.

دندان قروچه

دندان قروچه یک وضعیت پزشکی است که در آن شما به طور منظم دندان قروچه می کنید. نوزادان، کودکان و بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. ممکن است در روز و شب اتفاق بیفتد. در ساعات بعد از ظهر، به آن دندان قروچه در خواب می گویند. خبر خوب این است که اکثر موارد خفیف هستند و نیازی به درمان ندارند.

علائم دندان قروچه عبارتند از:

  • دندان قروچه یا فک فک
  • ساییدن آنقدر بلند برای شنیدن
  • دندان های آسیب دیده یا فرسوده
  • درد یا درد فک
  • گوش درد یا سردرد در نزدیکی شقیقه ها

نوزادان نمی توانند به صورت شفاهی به شما بگویند چه چیزی آنها را آزار می دهد، بنابراین تشخیص اینکه چه اتفاقی در حال رخ دادن است می تواند دشوار باشد. گفتنی است، اگرچه تحمل صدای ساییدن سخت است، اما کودک شما احتمالاً خوب است.

علل

اولین دندان کودک شما ممکن است 4 ماه پس از تولد در دهان او ظاهر شود. بسیاری از نوزادان اولین دندان خود را بعد از 7 ماهگی در می آورند. آنها در بقیه سال اول تعداد بیشتری از آنها را دریافت خواهند کرد، یعنی زمانی که ممکن است متوجه آسیاب شدن شوید.

از هر 3 نفر یک نفر به دندان قروچه مبتلا می شود. برای بزرگسالان، علت می تواند ناشی از استرس یا عصبانیت، نوع شخصیت (رقابتی، بیش فعال و غیره) و حتی قرار گرفتن در معرض برخی محرک ها مانند کافئین یا تنباکو باشد. گاهی اوقات علت ناشناخته است.

سن یک عامل دیگر است. نوزادان ممکن است در پاسخ به درد ناشی از دندان درآوردن، دندان قروچه کنند. دندان قروچه در کودکان کوچکتر نیز نسبتاً شایع است. معمولاً در سنین نوجوانی ناپدید می شود.

عوارض

بسیاری از نوزادان و کودکان با دندان قروچه به طور طبیعی رشد می کنند. هیچ درمان دیگری لازم نیست. عوارض در این سن نادر است.

بچه‌های بزرگ‌تر مبتلا به دندان قروچه باید با دقت بیشتری تحت نظر باشند تا مطمئن شوند که به دندان‌های بزرگسالشان آسیب نمی‌رسانند. ممکن است در اثر فشار دادن مکرر فک به بیماری مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) مبتلا شوند.

درمان های طبیعی

دندان قروچه همیشه به دندان درآوردن مربوط نمی شود، اما این دو می توانند در سال اول تولد نوزاد دست به دست هم دهند.

اگر متوجه شدید که کودکتان دندان قروچه می کند، سعی کنید یک اسباب بازی دندان درآوردن را به او پیشنهاد دهید تا آن را بجود. انواع مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بهترین کارایی را دارد.

  • اتصالات لاستیکی طبیعی، مانند Vulli سوفی زرافه، نرم و آرامش بخش هستند. آنها فاقد فتالات یا بیسفنول A (BPA) هستند.
  • دندان گیر یخ مانند Nuby حلقه های تسکین دهنده، مقدار کمی مایع در آنها وجود دارد که سرما را نگه می دارد. خنکی آن می‌تواند درد ناشی از فرورفتن دندان‌ها در لثه را کاهش دهد.
  • دندان گیرهای چوبی، مانند این دندان های افرا، نرم و بدون مواد شیمیایی هستند. آنها همچنین به طور طبیعی ضد میکروبی هستند.
  • گردنبندهای سیلیکونی دندان درآوردن، مانند دانه های جویدنی، برای زمانی که بیرون از خانه هستید عالی هستند. آنها به کودک شما اجازه می دهند هر زمان که احساس می کند مقداری جویدن بدون دست انجام دهد.

کمک های دندان درآوردن خانگی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. سعی کنید بیشتر یک دستمال را خیس کنید و آن را به چهار قسمت تا کنید. سپس چند ساعت در فریزر قرار دهید و اجازه دهید کودک شما آن را در محل خشک نگه دارد. سرما و سفتی باید آنها را تسکین دهد.

برخی از والدین از گردنبندهای کهربایی برای کاهش علائم دندان درآوردن استفاده می کنند. هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا این گردنبندها کار می کنند یا خیر، صحبت نمی کند. بهتر است قبل از استفاده با پزشک کودک خود صحبت کنید. هر زمان که چیزی را دور گردن کودک خود قرار دهید، خفه کردن یک خطر واقعی است. برای ایمنی، گردنبند را قبل از چرت زدن و خوابیدن بردارید.

دندان قروچه همچنین می تواند در اثر استرس به خصوص در کودکان بزرگتر ایجاد شود. اگر فکر می کنید دندان قروچه فرزندتان با نگرانی یا اضطراب ارتباط دارد، سعی کنید مستقیماً به آن مسائل بپردازید. یک روال آرامبخش قبل از خواب ممکن است به آسیاب کردن شب کمک کند.

اگر کودک شما در طول دوران کودکی به دندان قروچه ادامه داد، یا دچار درد یا عوارض شد، با دندانپزشک خود مشورت کنید. محافظ های دهانی مخصوصی وجود دارند که می توانند به صورت سفارشی با دندان های کودک شما مناسب شوند تا از آسیب دائمی دندان جلوگیری کنند.

چه زمانی با پزشک خود تماس بگیرید

هر زمان که نگران سلامتی کودک خود هستید با پزشک اطفال خود تماس بگیرید. اغلب دندان قروچه خفیف است و اثرات طولانی مدتی ندارد. اما مراقب هرگونه تغییر در دندان های کودک خود باشید.

همچنین هرگونه تحریک پذیری را که ممکن است در نتیجه درد فک، گوش درد یا سایر دردهای ناشی از فشردن باشد گزارش دهید.

غذای آماده

صدا و تصویر ذهنی دندان قروچه کودک شما ممکن است برای شما آزاردهنده باشد. اما به یاد داشته باشید، احتمالاً این یک وضعیت موقتی است که خود به خود از بین می رود.

اگر همچنان نگران دندان های کودک خود هستید، یک نوبت دندانپزشکی بگیرید. نوزادان باید اولین وقت دندانپزشکی خود را با ظاهر شدن اولین دندان خود یا حداقل تا اولین سالگرد تولد خود داشته باشند. می توانید با قرار ملاقات های منظم به محافظت از دندان های کودک خود کمک کنید.

در پینترست به اشتراک بگذارید