ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم در اینجا روند ما است.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

برخی از افراد معتقدند سم زدایی پا می تواند به خارج کردن سموم از بدن شما کمک کند. اما تحقیقات این را نشان نداده است. با این حال، خیساندن پاها ممکن است فوایدی داشته باشد.

سم زدایی پا چه فایده ای دارد؟

سم زدایی پا به عنوان راهی برای خلاص شدن از بدن از شر هر گونه سموم مضر، روز به روز محبوب تر می شود. سموم بالقوه می تواند از ناخالصی های موجود در هوا گرفته تا مواد شیمیایی موجود در خانه و محصولات زیبایی را شامل شود. به دلیل افزایش محبوبیت، سم‌زدایی‌های یونی پا اکنون در برخی از اسپاهای سلامت و تندرستی، در دفاتر بهداشتی جایگزین و حتی برای استفاده در خانه ارائه می‌شوند. اگر کنجکاو هستید که سم زدایی پا چیست و آیا می تواند به شما کمک کند، در اینجا چیزی است که باید بدانید.

سم زدایی یونی پا چگونه باید عمل کند؟

گفته می شود که سم زدایی یونی پا با بیرون کشیدن سموم از بدن از طریق پاها عمل می کند. به عنوان مثال، حمام سم زدایی پا محبوب IonCleanse را در نظر بگیرید. دستگاه یونیزه کننده که به عنوان راهی ایمن و آرامش بخش برای پاکسازی بدن تبلیغ می شود، برای یونیزه کردن آب حمام پا کار می کند.

گفته می شود که این فرآیند به هیدروژن موجود در آب بار مثبت می دهد. گفته می شود که بار مثبت سموم دارای بار منفی را در بدن شما جذب می کند. ظاهراً یون‌های موجود در آب حمام پا، باری را نگه می‌دارند که آنها را قادر می‌سازد به فلزات سنگین و سموم بدن شما متصل شوند، شبیه به نحوه عملکرد یک آهنربا. این اجازه می دهد تا سموم از کف پاهای شما خارج شوند.

در واقع چه چیزی باعث تغییر رنگ آب می شود؟

برخی از طرفداران سم‌زدایی پا ادعا می‌کنند که اگر رنگ آب حمام پا تغییر کند، به این معنی است که سم‌زدایی کار می‌کند. این درست نیست. اینکه سم زدایی کار می کند یا نه ربطی به رنگ آب ندارد. رنگ آب ممکن است به چند دلیل عادی تغییر کند، یعنی وجود ناخالصی در آب. این اغلب هنگام استفاده از آب لوله کشی اتفاق می افتد.

تغییر رنگ آب حتی ممکن است به دلیل خود حمام پا باشد. اگرچه سازندگان حمام پا می گویند شارژ یونیزه کننده فلزات و سموم را از بدن شخصی که از آن استفاده می کند حذف می کند، اما توضیح نمی دهند که چگونه شارژ از فلزاتی که در واقع در حمام پا هستند عبور می کند.

برق موجود در محصول ممکن است باعث خورده شدن مقداری از فلز حمام پا در اثر استفاده شود. این می تواند دلیل برخی از تغییر رنگ در آب باشد. بیشتر سم زدایی های پا نیز از نمک های خاصی در آب استفاده می کنند که می توانند بر هم اثر داشته باشند و باعث تغییر رنگ آب شوند.

آنچه تحقیق می گوید

اگرچه تحقیقات در مورد سم زدایی پا محدود است، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این عمل موثر نیست.

محققان در مطالعه ای در سال 2012 نگاهی عمیق به حمام پا IonCleanse انداختند و دریافتند که سم زدایی پا هیچ تاثیری در کاهش سطح سموم در بدن ندارد. آنها همچنین به این نتیجه رسیدند که حمام پا بدن را تحریک نمی کند تا سموم را به خودی خود از بین ببرد، مثلاً از طریق کلیه ها یا کبد.

شایان ذکر است که بیشتر شواهد در حمایت از این عمل حکایتی است.

چه کسی باید سم زدایی پا را در نظر بگیرد؟

اکثر افراد، به جز کسانی که زخم های باز یا عفونت در پاهای خود دارند، می توانند از آرامشی که یک خیساندن گرم پا می تواند فراهم کند، بهره مند شوند. با این حال، خرید یک محصول گران قیمت سم زدایی پا ضروری نیست.

در عوض، از نمک اپسوم، با یا بدون محصول سم‌زدایی پا، در حمام پا برای طراوت و تمیز کردن پاها استفاده کنید.

خیساندن پا می تواند راهی عالی برای استراحت پس از یک روز سخت یا کمک به احیای گردش خون در پا باشد. همچنین اگر پای ورزشکار را تجربه می کنید، ممکن است مفید باشند.

بررسی کنید: اگر دیابت دارید می توانید از نمک اپسوم استفاده کنید »

خطرات و هشدارها

اثرات جانبی

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • سرگیجه

اگر تصمیم به خرید تجهیزات سم زدایی پا برای استفاده در منزل دارید، قبل از اولین استفاده از نحوه استفاده صحیح از دستگاه اطمینان حاصل کنید.

عوارض جانبی بالقوه سم زدایی پا شامل حالت تهوع، استفراغ یا سرگیجه است.

اگر دیابت دارید، قبل از انجام سم زدایی پا باید با پزشک خود مشورت کنید. این فرآیند ممکن است بر سطح قند خون شما تأثیر بگذارد. اگر احساس پاهای شما کاهش یافته است، ممکن است به دلیل غوطه ور شدن طولانی مدت در آب داغ، بیشتر دچار سوختگی شوید.

خط پایین

هیچ تحقیقی برای حمایت از استفاده از سم زدایی پا وجود ندارد، اما هیچ دلیلی وجود ندارد که شک کنیم که این فرآیند مضر یا ناامن است. اگر به فوایدی که گفته می شود سم زدایی پا برای شما ارائه می شود علاقه مند هستید، ممکن است بخواهید ابتدا گزینه های خود را برای خیس کردن پا بررسی کنید. خیساندن پاها در یک حمام گرم با روغن‌های ضروری یا نمک اپسوم می‌تواند راهی فوق‌العاده برای طراوت و شادابی شما باشد.

روغن های ضروری را خریداری کنید.

نمک اپسوم را خریداری کنید.

به خواندن ادامه دهید: چگونه پا را با سرکه خیس کنیم »