ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم در اینجا روند ما است.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

چند درمان خانگی مانند روغن‌های ضروری، آلوئه ورا و داروهای ضد قارچ ممکن است به رفع عفونت کرم حلقوی کمک کند. مهم است که مراقب باشید، زیرا بسیار مسری است.

برخلاف نامش، کرم حلقوی در واقع توسط یک کرم یا هر نوع انگل زنده ایجاد نمی شود. در عوض، این یک بیماری پوستی است که توسط نوعی قارچ به نام کچلی ایجاد می شود. روی بافت های مرده پوست از جمله ناخن ها و موهای شما زندگی می کند.

کرم حلقوی باعث ایجاد یک لکه قرمز، پوسته پوسته و خارش دار روی پوست شما می شود. با گذشت زمان، شکل یک دایره یا یک حلقه (یا چندین حلقه) به خود می گیرد. نام “کرم حلقوی” از اینجا آمده است.

می توانید روی پوست و ناخن های خود کرم حلقوی ایجاد کنید. این بیماری بیشتر در بازوها و پوست سر دیده می شود، اما می توانید آن را در هر جایی از پوست، از جمله صورت خود مشاهده کنید. اگر کرم حلقوی در نواحی مختلف ایجاد شود، ممکن است با نام دیگری نامیده شود. به عنوان مثال، هنگامی که ناحیه کشاله ران را تحت تاثیر قرار می دهد، به آن خارش جوک گفته می شود. هنگامی که ناحیه بین انگشتان پا را تحت تاثیر قرار می دهد، به آن پای ورزشکار می گویند.

خوشبختانه، کرم حلقوی می تواند به خوبی به درمان های خانگی پاسخ دهد.

نکته ای در مورد اسانس ها

چندین روغن ضروری که در زیر ذکر شده اند می توانند به درمان کرم حلقوی کمک کنند. هنگام استفاده از روغن های ضروری، ابتدا آزمایش کنید که به آنها حساسیت ندارید. اسانس را با افزودن سه تا پنج قطره در هر اونس روغن حامل مانند روغن زیتون یا روغن معدنی رقیق کنید. سپس آن را روی پوست سالم در ناحیه ای به اندازه یک سکه بمالید. اگر در عرض 12 تا 24 ساعت هیچ واکنشی نداشتید، استفاده از آن برای عفونت شما بی خطر است.

1. آب و صابون

هنگامی که به کرم حلقوی مبتلا هستید، باید ناحیه مورد نظر را تا حد امکان تمیز نگه دارید. این به جلوگیری از گسترش بیشتر بثورات کمک می کند و به کنترل ناحیه آسیب دیده کمک می کند.

قبل از استفاده از سایر داروهای خانگی روی آن، هر روز ناحیه آسیب دیده را با آب و صابون ضد باکتری بشویید. بعد از دوش گرفتن، ناحیه را کاملاً خشک کنید، زیرا رطوبت باعث می‌شود که قارچ راحت‌تر پخش شود.

صابون کاج و قطران زغال سنگ داروهای خانگی قدیمی تری هستند که ممکن است یک گزینه باشند، اما می توانند برای پوست های حساس تحریک کننده باشند.

2. سرکه سیب

سرکه سیب دارای خواص ضد قارچی قوی است، بنابراین زمانی که به صورت موضعی در ناحیه آسیب دیده استفاده شود ممکن است به درمان کرم حلقوی کمک کند. برای استفاده از آن، یک تکه پنبه را در سرکه سیب رقیق نشده آغشته کنید و پنبه را روی پوست خود بکشید. این کار را سه بار در روز انجام دهید.

3. روغن درخت چای

بومیان استرالیا به طور معمول از روغن درخت چای به عنوان یک ضد قارچ و ضد باکتری استفاده می کردند و امروزه نیز برای همین اهداف استفاده می شود. می تواند در درمان عفونت های قارچی پوست بسیار موثر باشد.

درخواست دادن روغن درخت چای را مستقیماً دو یا سه بار در روز با پنبه یا سواب به ناحیه آسیب دیده وارد کنید. اگر پوست حساسی دارید، رقیق کردن روغن درخت چای در روغن حامل مانند روغن نارگیل که فواید ضد قارچی خاص خود را دارد، ممکن است مفید باشد.

4. روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص میکروبی و ضد قارچی است که می تواند به درمان عفونت های قارچی کمک کند. این یک درمان خانگی موضعی بسیار موثر برای کرم حلقوی و عفونت با سایر قارچ‌ها مانند کاندیدا است. از آنجایی که استفاده از آن روی پوست سر آسان است و یک نرم کننده مو موثر است، روغن نارگیل می تواند یک درمان ایده آل برای کرم حلقوی پوست سر باشد.

برای استفاده از آن، روغن نارگیل را در مایکروویو یا در دست گرم کنید تا مایع شود، سپس آن را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. به سرعت جذب پوست می شود. حداقل سه بار در روز از آن استفاده کنید.

5. زردچوبه

زردچوبه فواید سلامتی بی شماری از جمله خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی دارد. همچنین یک ضد قارچ موثر است که رشد را مهار می کند.

زردچوبه تازه آسیاب شده یا ادویه زردچوبه را با مقدار کمی آب ترکیب کنید و آنقدر هم بزنید تا به شکل خمیر درآید. آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. همچنین می توانید روزانه آب زردچوبه یا چای زردچوبه بنوشید تا از فواید داخلی آن بهره مند شوید.

6. آلوئه ورا

آلوئه ورا مدت‌هاست که به عنوان یک درمان طبیعی برای عفونت‌های باکتریایی و قارچی استفاده می‌شود و کرم حلقوی نیز از این قاعده مستثنی نیست. آلوئه ورا می تواند کرم حلقوی را درمان کند و ممکن است علائم خارش، التهاب و ناراحتی را تسکین دهد. می توانید پمادهایی با آلوئه ورا پیدا کنید یا ژل آلوئه ورا را مستقیماً روی آن ناحیه بمالید. این کار را حداقل سه بار در روز انجام دهید.

7. روغن پونه کوهی

اسانس پونه کوهی ممکن است یک ضد قارچ قوی‌تر از سایر محصولات تجاری موجود باشد و می‌تواند عفونت‌های قارچی پوست از جمله قارچ پای ورزشکاران و کرم حلقوی را مهار و درمان کند.

روغن پونه کوهی عصاره ای است که می توانید آن را به صورت آنلاین یا در فروشگاه هایی مانند GNC خریداری کنید. چند قطره از آن را با روغن حامل مانند روغن زیتون یا نارگیل مخلوط کنید و آن را سه بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

8. روغن یا چای بادرنجبویه

عصاره روغن بادرنجبویه و به میزان کمی چای بادرنجبویه، هر دو دارای خواص ضد قارچی هستند که می تواند در درمان عفونت های قارچی پوست مانند کرم حلقوی مفید باشد.

برای استفاده از روغن بادرنجبویه، چند قطره روغن علف لیمو را با روغن حامل مخلوط کنید. دو بار در روز آن را مستقیماً روی پوست بمالید. همچنین می توانید یک چای کیسه ای دم کرده را مستقیماً روی کرم حلقوی بمالید.

9. شیرین بیان پودر شده

شیرین بیان دارای خواص ضد میکروبی قوی است و تحقیقات نشان داده است که عصاره شیرین بیان می تواند به عنوان درمان جایگزین برای عفونت های قارچی استفاده شود.

هشت قاشق چایخوری از شیرین بیان را با یک فنجان آب پودر کرده و بگذارید بجوشد. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید و ده دقیقه بجوشانید. هم بزنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. وقتی مخلوط به اندازه کافی خنک شد که بتوان آن را لمس کرد، خمیر را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید حداقل ده دقیقه بماند.

ضد قارچ های OTC

در حالی که مواد کاملا طبیعی عالی هستند، گاهی اوقات شما به چیزی کمی قوی تر نیاز دارید. داروهای موضعی ضد قارچ OTC برای موارد خفیف کرم حلقوی در دسترس و موثر هستند. به دنبال مواد فعال باشید کلوتریمازول و تربینافین می توانید این پمادها را دو بار در روز استفاده کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

اگر علائم شما در عرض دو هفته برطرف نشد یا به درمان پاسخ نداد، باید به پزشک مراجعه کنید. همچنین اگر در موقعیتی هستید که ممکن است آن را به دیگران سرایت کند، مثلاً اگر معلم هستید، باید به پزشک مراجعه کنید.

در برخی موارد، کرم حلقوی به درمان های خانگی یا درمان های OTC پاسخ نمی دهد. پزشک شما نسخه ای برای یک پماد موضعی ضد قارچ یا یک داروی خوراکی برای شما می نویسد.

پیشگیری و چشم انداز

کرم حلقوی بسیار مسری است. در حالی که بیشتر از طریق تماس پوست به پوست سرایت می‌کند، شما همچنین می‌توانید آن را از لمس چیزی که فرد مبتلا به کرم حلقوی لمس کرده است، بگیرید.

برای جلوگیری از کرم حلقوی، باید پوست خود را تمیز و خشک نگه دارید. بلافاصله بعد از باشگاه یا دوش گرفتن، لباس های تمیز و خشک بپوشید. از تماس فیزیکی با فردی که به کرم حلقوی مبتلا است خودداری کنید. همیشه باید کفش هایی مانند دمپایی را در دوش های عمومی بپوشید.

اکثر موارد کرم حلقوی در عرض دو هفته از بین می روند.