رژیم کتوژنیک لاغری – آیا با رژیم کتوژنیک لاغر میشویم – سبک زندگی

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک یکی از عادت های خوبی که رژیم کتوژنیک توی زندگیمون پیاده میکنه استفاده کافی از پروتئین و سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 سبزیجات هست. البته طرفداران کتو معتقدند که با وجود چربی، کتوژنیک یک رژیم کمکالری نیست. در چالش 21 روزه رژیم کتو لازم نیست تا هزینه های گران قیمت را صرف برنامه غذایی 21 روزه کنید. از آنجا که این رژیم، یک برنامه غذایی کمکربوهیدرات است، بهتر است مصرف برنج و نان کنار گذاشته شود و از گوشت کم چرب یا چربیهای سالم (مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و …) استفاده کرد. در ابتدای رژيم کتوژنیک من به شدت نگران بودم که به دلیل میزان پروتئین دریافتی بسیار کم ، تمام حجم عضلاتی که به دست آورده بودم را از دست بدهم. دیدی یه جوش هایی هستن که توی حساس ترین لحظات معلوم نیست سر از کجا در میارن؟ و کاملا واضح بود که به همین زودی ها قرار نیست این آسانسور برای ما آسانسور بشه. اما میانگین بین ۲ تا ۳ ماه باید این رژیم را رعایت کنید. پس چرا مردم این رژیم های غذایی را دنبال می کنند؟ خب این هم بود تموم مذاکرات من با گوگل عزیز در مورد رژیم کتوژنیک. رژیم کتوژنیک به عنوان یک رژیم دارای کربوهیدارت پایین شناخته شده است به طوری که بدن کتون را در کبد تولید می کند تا برای بدن انرژی زا باشد. Data was gener​at᠎ed with t᠎he he lp of GSA Co​nt​ent Gene​ra to᠎r ᠎DEMO!

در این شرایط، کبد با شکستن چربیهای ذخیره بدن اجسام کتونی تولید میکند تا به عنوان سوخت جایگزین از آن استفاده شود؛ بدین صورت باعث کاهش چربی ذخیره بدن میشود. در این فرایند بدن شما کتون ها را تولید می کند که از تجزیه چربی ها در کبد تولید می شود و هدف نهایی رژیم کتو قدرت بخشیدن به ایجاد چندین متابولیسم در بدن است. سومی ش: رژیم کتوژنیک هدف دار یا TKD هست. این رژیم عموما شامل مقادیر زیادی گوشت، تخم مرغ، سوسیس، پنیر، ماهی، مغزها، کره، روغن و سبزیجات سرشار از فیبر است. در واقع این رژیم اثر مدر دارد و مقداری کاهش وزن به دلیل کاهش وزن آب و به دنبال آن کاهش چربی است. لاغری رژیم کتوژنیک، نوعی رژیم غذایی محبوب و کارآمد است که حاوی چربی بالا، کربوهیدرات کم و پروتئین متوسط میباشد؛ رژیم کتوژنیک برای لاغری و کاهش وزن مورد استفاده قرار میگیرد؛ کافی است کربوهیدراتهایی مانند نان سفید، نوشابه، شیرینیها و شکر که هضم آنها راحت است را از وعده غذایی خود حذف کنید. همچنین برگ سبز تیره سبزی ها حاوی انواع ویتامین ها هستند که مشکل نیاز به میوه ها را که دارای قند بالا هستند، برطرف می کنند. مغز برای عملکرد درست به قند کربوهیدرات های سالم نیاز دارد.

پروتئین ها خیلی زبل هستن و شما رو زود سیر میکنن.

که شباهت زیادی به رژیم اتکینز دارد. رژیم لاغری کتوژنیک رژيمی با میزان کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالا است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و و رژیم کم کربوهیدرات دارد. اما اگر اهل ورزشکردن با حجم کم هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن شما، یک گرم پروتئین کاربردی خواهد بود. در رژیم کتوژنیک بدن سوخت خود را بهجای کربوهیدرات از چربی بهدست می آورد و در نهایت این روند باعث کاهش وزن می شود. اصلا رژیم کتوژنیک چی هست؟ ولی انقدر جیغ و داد کردن و هر کی میخواست حرف خودش رو ثابت کنه که اصلا نفهمیدم چی شد. ولی کتو خیلی خیلی کافی این ماده رو وارد بدنمون میکنه. پروتئین ها خیلی زبل هستن و شما رو زود سیر میکنن. درباره حذف نوشابه های گازدار و الکل از زندگی تون هم حرف نمیزنم که گوشتون از این حرف ها پر هست. برای پاسخ به سوال کتوزیس در این رژیم چیست ؟ مرحله سوم، مرحلهای است که به عنوان “کاهش” تعریف میشود، یعنی انتقال آهسته به سمت یک رژیم غذایی سنتیتر و متعادلتر، اما همیشه با نگاهی دقیق به شاخصهای گلیسمی و نه بیشتر از کربوهیدراتها، برای نگهداری مؤثر.

خرید بستنی کتوژنیک

یک پژوهش انجام شده نشان داد، افراد در رژیم کتوژنیک 2.2 برابر کاهش وزن بیشتر نسبت به افرادی داشتند که یک رژیم با کالری و چربی پایین را انجام انتخاب کرده بودند. همانگونه که به آن اشاره شد، رژیم کتوژنیک علاوه بر تاثیرات مثبتی که در سلامت بدن دارد، همچون کاهش خطر ابتلا به انواع بیماریها، برای لاغری بسیار موثر است و به کاهش وزن کمک بسیاری میکند. مهمتر از هر چیز، این رژیم سرشار از چربیهای اشباع است. ممکن است این تغییرات و نیز افزایش حجم چربی مصرفی، مشکلات گوارشی ایجاد کند. اگرچه مصرف پروتئین بالا باعث ایجاد نقاط کلیوی در این موارد با کلیههایی که معمولاً کار میکنند، نمیشود، مطالعات نشان دادهاند که میتواند نقاط کلیوی را در افرادی که آماده ابتلا به ناهنجاریهای خفیف کلیوی هستند، تشدید کند. پس قبل از هر چیزی با مشاوره ی تغیه در مورد شروع این رژیم ها حرف بزنید و نظرش رو بپرسید. بهتر است قبل از تغییر سبک زندگی و روال غذایی خود، نگاه دقیقتری به این رژیم بیندازیم. پس لطفا قبل از گرفتن هر تصمیمی با پزشک خودتون در میون بذارید. اگر در حال حاضر توی دوره ای از زندگیتون هستید که مجبورین استرس بالایی رو تحمل کنید، شروع برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری اصلا پیشنهاد نمیشه.

پس استرس را کنار بگذارید. پس حتما برای اینکه منطقی بتونید پیش برید حتما با یه متخصص مشورت کنید. این موضوع کاملا منطقی است. رژیم کتوژنیک درواقع برای درمان بیماریهای عصبی همچون اپیلپسی ابداع شد، اما امروزه تحقیقات ثابت کردهاند که این رژیم فواید بسیاری همچون کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح کلسترول خون را برای بدن به همراه داشته و در جلوگیری از بیماری هایی همچون بیماریهای قلبی، آلزایمر، پارکینسون، سندروم تخمدان پلیکیستیک و آسیب های مغزی موثر واقع میشود. معمولاً علائم آنفولانزای کتو یک یا دو روز پس از حذف کربوهیدراتها از رژیم غذایی روزانه ظاهر میشوند. اگر علائم شما شدت یافت، به پزشک مراجعه کنید یا رژیم خود را متوقف کنید. اما در رژیم کتوژنیک کلاسیک، که در ابتدا برای مدیریت اختلالات تشنج استفاده می شده است، 80 تا 90 درصد کالری از چربی، 5 تا 15 درصد از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کربوهیدرات ها تامین می شود. البته توجه داشته باشید که این فرایند در هر فرد متفاوت است و بعضی ممکن است نیاز به رژیم غذایی تخصصی تری برای رسیدن به کتوزیس داشته باشند. ولی به این معنی نیست که نیاز بدنتون به کالری رو نادیده بگیرید.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیرم

با شروع رژیم کتو برنامه ای برای شما در پیش رو داریم معنی آن این است که یک برنامه رژیمی که برای شخص شما آماده می شود بسته به آنچه شما می خورید و بسته به آنکه چه زمانی به طور سریع شما در وضعیت کتوزیس قرار می گیرید. غذاهای چرب و پر پروتئین اساسِ برنامه کتو هست. افزایش چربی بد (LDL): این رژیم از چربی اشباعشده پر است و در واقع چربی بد بدن (LDL) را افزایش میدهد. رژیم غذایی کتوژنیک یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی در سراسر جهان است و میتواند منجر به بیشترین کاهش وزن شود و سلامتی تان را بهبود ببخشد. پس از گذشت شش ماه ، آنها بهبود کیفیت زندگی و همچنین بهبود سلامت جسمی و روانی را گزارش کردند. یکی از تحقیقها نشان داد، افرادی که رژیم کتو داشتند، ۲/۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم کردند که رژیم کمچرب و کم کالری داشتند. 4. بازگشت وزن بعد از رژیم کتوژنیک به علت مصرف دوبارهی کربوهیدرات، اتفاق میافتد.

این رژیم بدن افراد را در حالت کتوز قرار میدهد که بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی میکند. تئوری رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن این است که اگر بدن را از گلوکز محروم کنید، بدن از سوخت جایگزین به نام کتون برای تولید انرژی استفاده خواهد کرد. کنترل وزن هفتگی را جدی بگیرید. علیرغم مزایای اثبات شده رژیم کتو، برخی از جنبههای منفی بالقوه جدی وجود دارد، عمدتاً اینکه بدن نمیتواند بهتنهایی با چربی در طولانیمدت زنده بماند. پیش از آنکه رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان را در اختیارتان قرار دهیم، لازم است توضیح دهیم که رژیم کتوژنیک چیست. زمانی که قند کافی برای سلولها در جریان خون موجود نباشد، بدن شروع به شکستن چربیهای ذخیره شده در بدن به مولکولهایی به نام اجسام کتونی میکنند؛ این فرایند کتوزیس نام دارد. حتی ممکن است در نهایت به جای چربیهای سالم، چربیهای اشباع شده زیادی بخورید که این میتواند شما را در معرض خطر سطوح بالای کلسترول بد و بیماری قلبی قرار دهد.

کتوژنیک و لاغری

هر چقدر شما خیلی شدید تر رژیم بگیرید و در هر روز کمتر از 25 گرم کربو هیدرات بخورید خیلی سریع در چرخه کتوزیس وارد خواهید شد. حتی حجم خیلی از عضلات رو هم کم میکنه. رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری بهنظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن کم کربوهیدرات و چربی بالا است! بسته به میزان کتون ها در بدن ایجاد سلامتی، کاهش وزن و به فوائد مغزی و فیزیکی در شما ایجاد می شود. بسیاری از تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم غذایی به کاهش وزن کمک میکند؛ حتی ممکن است در درمان سرطان، صرع و سندرم تخمدان پلیکیستیک نقش موثر داشته باشد؛ با این حال، بعضی از محققان مزایای آن را برای سلامتی زیر سوال میبرند و خواستار تحقیقات بیشتری در این زمینه هستند. ناطقان: همیشه برای کاهش وزن توصیههای متفاوتی از طرف افراد و نوشتههای منتشر شده میشود که گاهی این نظرات مبنای علمی ندارند و فقط باعث آسیب به سلامت بدن میشود، بهتر است به توصیههای علمی توجه کنید تا در این راه موفق شوید.توصیه اشتباه شماره ۱: کمتر چربی بخورید تا لاغر شویدرژیمهای کمچربی برای لاغری طی دو دهه گذشته باب شدهاند، اما رواج پیدا کردن این رویکرد لاغری درست نیست.

رژیم کتوژنیک برای کبد چرب

به جای کربوهیدرات یا نشاسته ، سبزیجات اضافی سفارش دهید و برای دسر پنیر بخورید. ادویهجات هم که توی غذا جای خودشون رو دارن اما شما باز هم حواستون به حضور کافی اونها توی غذاهاتون باشید. پس به جای فوتبال نگاه کردن با یه بشقاب پر از کیک شکلاتی رفتم سراغ لپتاپ و گوگل جان تا با رژیم کتو آشنا بشم. اصلا 1درصد هم فکر نکنید توی رژیم کتوژنیک قرار هست که از گرسنگی تلف شیم. اینکه خسته و داغون از سر کار بیای خونه و توی راه یه عالمه واسه خودت نقشه کشیدی که قراره بری کیک تولد دیشب رو برداری، بشینی روی مبل جلوی تلویزیون با بازی دِربی نوش جان کنی. این رفتار توی زندگی ما تبدیل به یه عادت میشه و دیگه حواسمون هست که چی قراره وارد کاهدونمون بشه. حالا راجع به اینکه چی مجاز هست بخوریم و چی غیرمجاز حسابی حرف میزنیم. راستش نظر خود من رو بخوایید من خودم بیشتر CKD رو میپسندم که دو روز میتونیم برنج و نون و شیرینی بخوریم. یعنی نون و برنج و گندم و جو و پاستا تا اطلاع ثانوی ممنوع.