مشکلات سلامتی رایج در سگ ها

ثروت سگ ها و انسان ها برای هزاران سال متقابل در هم پیچیده بوده است. نژادهای متمایز متعددی از کانیس لوپوس آشنا امروزه به دلیل سازگاری و سیالیت ژنتیکی قابل توجه سگ ها وجود دارد. سگ ها در هر شکل، اندازه، رنگ و خلق و خوی هستند و این تنوع از طریق پرورش انتخابی حاصل شده است.

متأسفانه، این عمل گهگاه نتایج نامطلوبی را به همراه دارد، از جمله بروز بیشتر نقص‌های ارثی، ناهنجاری‌ها یا ناتوانی‌ها در یک نژاد خاص. در اینجا 12 نژاد سگ رایج و مشکلات بالقوه سلامتی آنها آورده شده است.

1. لابرادور رتریور

در پینترست به اشتراک بگذارید

نژاد سگ مورد علاقه آمریکا به دلیل هوش بالا و طبیعت محبت آمیزش ارزشمند است. از بسیاری جهات، آزمایشگاه ها سگ های خانوادگی کاملی هستند: وفادار، ملایم و بازیگوش. مسائل بهداشتی با این نژاد پرانرژی نسبتاً اندک است، به شرطی که حیوان ورزش روزانه زیادی داشته باشد. حیوانات خانگی کم ورزش مستعد افزایش وزن و افزایش خطر بیماری مفاصل به دلیل چاقی هستند. آزمایشگاه ها نیز اغلب از نظر ژنتیکی مستعد دیسپلازی مفصل ران و آرنج هستند. سایر بیماری های ارثی می تواند شامل اختلالات چشمی مانند آتروفی پیشرونده شبکیه باشد که می تواند باعث نابینایی شود.

2. ژرمن شپرد

در پینترست به اشتراک بگذارید

یکی دیگر از رقبای نژاد سگ مورد علاقه آمریکا، ژرمن شپردها بسیار باهوش هستند و به راحتی آموزش می بینند. آنها در وظیفه نگهبانی عالی هستند، اما برای حفظ سلامتی مطلوب نیاز به تحریک و ورزش فراوان دارند. ژرمن شپردها مستعد دیسپلازی ارثی لگن هستند، تغییر شکل حفره لگن که ممکن است منجر به آرتریت یا لنگش شود. میلوپاتی دژنراتیو نیز یک بیماری شایع در بین ژرمن شپردها است. این یک بیماری غیر قابل درمان است که منجر به فلج پیشرونده می شود.

3. باست هاند

در پینترست به اشتراک بگذارید

این سگ های شایان ستایش با گوش های آویزان و چشمان گونی غمگین خود با مشکلات مربوط به دوست داشتنی ترین ویژگی هایشان دست و پنجه نرم می کنند. پوست افتاده آنها ممکن است بینایی را مختل کند. گوش های بزرگ و شلخته آنها مستعد عفونت هستند و نیاز به بازرسی و تمیز کردن منظم دارند. و آنها تمایل زیادی به بو کردن مداوم و مشتاقانه دارند (که با پاهای کوتاهشان راحت تر می شود). سگ های باست می توانند از بیماری دیسک بین مهره ای که یک بیماری ستون فقرات است، رنج ببرند. این وضعیت در صورت عدم درمان می تواند حرکت را دشوار و دردناک کند.

4. جک (و پارسون) راسل تریر

در پینترست به اشتراک بگذارید

این تریرهای بسیار پرانرژی و باهوش به دلیل سلامت کلی نسبتا خوب و طول عمر قابل توجه خود به خوبی شناخته شده اند. در حالی که برخی از نژادهای بزرگتر ممکن است به طور متوسط ​​بین 10 تا 12 سال عمر کنند، جک راسل (و تریرهای پارسون راسل نزدیک) ممکن است 14 تا 16 سال عمر کنند، مشروط بر اینکه ورزش منظم و کافی داشته باشند. بیماری های ارثی شامل لوکس شدن عدسی است که ممکن است منجر به از دست دادن بینایی شود.

5. آپسو آپسو

در پینترست به اشتراک بگذارید

کارشناسان این سگ های زیبا را به عنوان “مقاوم” توصیف می کنند، اما لهاسا برای حفظ سلامت مطلوب نیاز به مراقبت منظم از چشم دارد. در این نژاد می توان پارگی مداوم را انتظار داشت. مایع آبریزش باید به آرامی و به طور معمول با محلول ایزوتونیک (آب شور ملایم) از چشم ها پاک شود. کت بلند و روان لهاسا برای جلوگیری از گرفتگی و گره خوردن نیاز به برس زدن و شانه زدن گسترده دارد. این نژاد همچنین مستعد ابتلا به نوعی بیماری ارثی کلیه است.

6. ستر ایرلندی

در پینترست به اشتراک بگذارید

اگرچه محبوبیت آنها در حال حاضر رو به کاهش است، اما سترهای ایرلندی همچنان در بین 10 نژاد برتر برای بازیگوشی و محبت قرار دارند. این مو قرمزهای دوست داشتنی سرسخت در نظر گرفته می شوند، اما برخی از بیماری های ارثی رخ می دهند. ست‌ترهای ایرلندی می‌توانند شرایط مختلفی از جمله دیسپلازی هیپ، آتروفی پیشرونده شبکیه، نفخ، صرع و سرطان استخوان را تجربه کنند.

7. یورکشایر تریر

در پینترست به اشتراک بگذارید

«Yorkies» که به خاطر داشتن شخصیت‌های بزرگ در بسته‌بندی کوچک‌تر شناخته شده‌اند، در قلب آمریکایی‌ها جا خوش کرده‌اند. آنها سومین نژاد محبوب در آمریکا هستند. با کت‌های آبی/برنزه ابریشمی و نگرش‌های با عنوان تریر، از نقش‌های خود به عنوان دیواهای مینیاتوری لذت می‌برند. یورکی ها مستعد مشکلات گوارشی هستند. رژیم غذایی آنها باید به دقت کنترل شود. مانند سایر نژادهای اسباب بازی، فروپاشی نای ممکن است. علائم بالینی شامل سرفه است و می تواند با یقه تشدید شود. یک نقص ارثی، شانت پورتوسیستمیک، ممکن است عملکرد کبد را کاهش دهد و باعث تجمع سموم در خون شود. این می تواند منجر به مشکلات رفتاری و عصبی شود.

8. دالماسی

در پینترست به اشتراک بگذارید

صبور، ملایم و سرسخت، دالماسی ها به خاطر ارتباطشان با آتش نشانان، و به عنوان قهرمانان داستانی در مجموعه ای از فیلم های محبوب دیزنی مشهور هستند. شایع ترین نقص ارثی در این نژاد ناشنوایی است، البته پرورش دهندگان معتبر در تلاش هستند تا این مشکل را ریشه کن کنند. دالماسی ها همچنین تمایل به ایجاد سنگ کلیه یا مثانه دارند که به آن سنگ کلیه می گویند. این مشکل رایج ممکن است نیاز به رژیم غذایی خاص یا جراحی داشته باشد تا اصلاح شود.

9. کوکر اسپانیل

در پینترست به اشتراک بگذارید

این افراد مورد علاقه به خاطر کت‌های روان‌شان شناخته می‌شوند، اما داشتن لباس‌های یک سوپر مدل قیمت دارد. کوکر اسپانیل‌ها به حمام کردن و برس زدن مکرر نیاز دارند تا موهای بلندشان عاری از گره خوردن باشد. کوکر اسپانیل مستعد ابتلا به اختلالات چشمی، از جمله آب مروارید و گلوکوم، و همچنین بیماری های قلبی، صرع و بیماری های کبدی است. گوش آنها نیز باید به طور مرتب تمیز شود تا از عفونت گوش جلوگیری شود.

10. پاگ

در پینترست به اشتراک بگذارید

پاگ‌ها که با صورت صاف و فشرده‌شان آشنا هستند، عموماً نژاد سالمی هستند که عمر طولانی دارند. در حالی که صورت صاف بخشی از جذابیت آنهاست، می تواند منجر به مشکلات تنفسی شود که ممکن است به خروپف در شب یا مشکل در تنفس در هوای گرم و رطوبت منجر شود. پاگ ترجیح می دهد روزهای خود را به عنوان یک همراه در خانه زندگی کند و از دمای بسیار گرم یا سرد دوری کند. با این حال، ورزش متوسط ​​هنوز ضروری است، زیرا این نژاد به اضافه وزن معروف است.

11. چیهواهوا

در پینترست به اشتراک بگذارید

این نژاد کوچک که توسط تبلیغات تاکو بل معروف شده است، وزنی در حدود 6 پوند یا کمتر دارد. نژادی ملایم که به خوبی با مالکی به همان اندازه ملایم جفت می شود، چیهواهوا می تواند عمر نسبتا طولانی برای سگ ها داشته باشد – حدود 12 تا 15 سال. با این حال، Chihuahua از نگرانی های بهداشتی مستثنی نیست. شایع‌ترین آن، افتادگی کشکک است که می‌تواند منجر به آرتریت شود. سایر نگرانی های پزشکی شامل بیماری های قلبی و چشمی است.

12. بوکسور

در پینترست به اشتراک بگذارید

شایعه شده است که باکسر که بسیار ورزشی است، نام خود را از روشی که از پنجه های جلویی خود برای تقریباً هر فعالیتی استفاده می کند، به دست آورده است، به نظر می رسد که به گونه ای به اشیاء ضربه می زند. اگرچه این نژاد جمع و جور و عضلانی مستعد تعدادی از شرایط است. بوکسورها مستعد مشکلات قلبی و تیروئیدی و همچنین حساسیت های پوستی هستند. سایر نگرانی های پزشکی شامل سرطان، نفخ و دیسپلازی آرنج است.

بردن

وقتی می خواهید یک توله سگ جدید یا سگ بالغ را به خانه بیاورید، حتماً با یک پرورش دهنده معتبر کار کنید که در مورد خطوط بهداشتی سگ های خود صادق و شفاف باشد. بدون مستنداتی مبنی بر اینکه والدین از مشکلات سلامتی پاک شده اند، توله سگ نخرید. اگر از پناهگاه به فرزندخواندگی گرفته می‌شوید، حتما سگ جدید خود را بلافاصله پس از فرزندخواندگی نزد دامپزشک ببرید.

چه برای محافظت و هوشیاری آنها و چه مناسب بودن آنها برای زندگی متنعم، نژادی از سگ وجود دارد که تقریباً برای هر محیط و نوع صاحبی مناسب است. درباره انتخاب نژاد سگ مناسب برای سبک زندگی خود بیشتر بیاموزید و نکاتی را برای شادی و سلامت سگ خود دریافت کنید.