در پینترست به اشتراک بگذارید

عدم علاقه و تمایل جنسی شایع ترین شکایت جنسی زنان در مطب است. و حتی پس از دو سال پیش که اولین قرص «ویاگرای زنانه» از بین رفت، زنان همچنان به دنبال راه‌های بی‌خطر و اثبات‌شده علمی برای افزایش میل جنسی و لذت خود هستند – چه به صورت انفرادی و چه با شریک زندگی خود.

در حالی که برخی ادعا می کنند که داروهای تقویت کننده جنسی طبیعی مانند شکلات و صدف بر سطح هورمون های جنسی و رفتار اتاق خواب آنها تأثیر می گذارد، شواهد محکمی وجود ندارد که نشان دهد آنها در میل جنسی روزانه شما تأثیر می گذارند. اما یک مطالعه اخیر نشان داده است که مصرف ادبیات سکسی می تواند به همه چیز از میل جنسی گرفته تا قدرت ارگاسم کمک کند.

مطالعه سال 2016 که در مجله Sexual and Relationship Therapy منتشر شد، عملکرد جنسی 27 زن را طی شش هفته ثبت کرد. نیمی کتاب های خودیاری و نیمی دیگر داستان های شهوانی خواندند. نتیجه؟ هر دو گروه در موارد زیر دستاوردهای یکسان و معنادار آماری داشتند:

  • میل جنسی
  • تحریک جنسی
  • روانکاری
  • رضایت
  • ارگاسم ها
  • کاهش درد
  • عملکرد کلی جنسی

“کتاب درمانی”، همانطور که این مطالعه آن را نامیده است، هرگز آنقدر سرگرم کننده و مفید به نظر نمی رسید.

صبر کنید، ادبیات اروتیک دقیقا چیست؟

به طور کلی، شهوانی به عنوان هر نوع هنری تعریف می شود که به منظور ایجاد افکار یا برانگیختگی جنسی است. تفاوت جزئی بین شهوانی و پورنوگرافی ساده وجود دارد: اروتیکا به عنوان هنری که جنبه جنسی دارد، در حالی که پورنوگرافی به عنوان کلمات و تصاویری دیده می شود که فقط برای تحریک جنسی وجود دارند، بدون هنر زیادی برای ارائه.

امروزه، اصطلاح اروتیکا اغلب به طور خاص برای توصیف کلمات نوشتاری که برانگیخته و هیجان‌انگیز هستند استفاده می‌شود.

اشکال رایج شهوانی

  • داستان، از داستان کوتاه تا رمان
  • مقالات غیرداستانی و بازگویی تجربیات واقعی
  • رمان های عاشقانه
  • فن تخیلی
  • محتوای وب و کتاب های الکترونیکی
آیا این مفید بود؟

3 افسانه در مورد شهوانی

تعدادی از تصورات نادرست در مورد شهوانی وجود دارد. برخی از این افسانه ها نتیجه گروه های جنسی منفی است که هدفشان شرمساری و کنترل زنان است. برخی دیگر صرفاً مبتنی بر کلیشه ها و اطلاعات غلط هستند. بیایید به بزرگترین و رایج ترین سه نگاه کنیم.

افسانه 1: زنان بیشتر از مردان شهوانی را دوست دارند

این یک تصور کلیشه‌ای بزرگ است که مردان تصاویر بصری از رابطه جنسی (پورنوگرافی) را ترجیح می‌دهند، در حالی که زنان به دلیل میل جنسی آرام‌تر و مغزی‌ترشان، خواندن «تنه‌زن» را ترجیح می‌دهند. اکثر مطالعات نشان داده‌اند که مردان به همان اندازه زنان با کلمات نوشتاری برانگیخته می‌شوند و زنان بیشتر از آنچه فکر می‌کنید پورنوگرافی بصری مصرف می‌کنند. و در سال 1966، مسترز و جانسون دریافتند که فیزیولوژی کلی برانگیختگی جنسی در مردان و زنان تقریباً یکسان است.

افسانه 2: شهوانی به روابط صدمه می زند

برخی از گروه‌ها دوست دارند هشدار دهند که عشق شهوانی باعث می‌شود که شریک زندگی به سرزمین خیالی فرار کنند که هر گونه امیدی را از بین می‌برد که می‌توانند توسط شریک فراری‌شان در بستر فرارشان برانگیخته شوند.

اما مطالعات نشان داده‌اند که خواندن شهوانی باعث می‌شود که در ۲۴ ساعت پس از خواندن آن، بیشتر بین ورق‌ها با همسرتان قرار بگیرید یا از خودتان لذت ببرید. به علاوه، اولین مطالعه ای که در بالا ذکر کردیم نشان می دهد که شهوانی می تواند به طور قابل توجهی میل جنسی و لذت جنسی یک زن را از خواندن آن افزایش دهد.

افسانه 3: خوانندگان می خواهند داستان های شهوانی دور از دسترس مورد علاقه خود را اجرا کنند

تازه واردان به شهوانی ممکن است نگران باشند که با BDSM نشان داده شده در “پنجاه سایه خاکستری” یا با یک رابطه همجنس گرا در حالی که هرگز جذابیت همجنس را احساس نکرده اند، آنها را روشن کرده است. اما دکتر لیندا گارنتز، محقق دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، می تواند نگرانی های شما را برطرف کند. او می‌گوید که شخصیت‌های شهوانی ما به اندازه اثر انگشت ما منحصربه‌فرد هستند، و اینکه هویت‌های جنسی، جذابیت‌های جنسی، و خیال‌پردازی‌های جنسی ما همگی نباید به‌طور یکپارچه با هم هماهنگ شوند (و همچنین احتمالاً در طول زمان تغییر می‌کنند).

برای مثال، کاملاً طبیعی است که با صحنه‌های همجنس‌گرایانه‌ای روشن شوید، حتی اگر خود را همجنس‌گرا معرفی نکنید، یا با هر فانتزی که فکرش را بکنید. این مطمئناً معمای این را حل می کند که چرا برخی از محبوب ترین طرح های شهوانی در زندگی واقعی بیان نمی شوند – خواندن و فکر کردن در مورد آنها ساده است، نه بیشتر.

البته، شهوانی ممکن است به شما ایده هایی برای سرگرمی، چیزهای جدید در اتاق خواب، از موقعیت های جدید گرفته تا نقش آفرینی بدهد.

کیت شروع شهوانی شما

اگر به کاوش شهوانی علاقه مند هستید، شروع کار می تواند بسیار دشوار باشد. طبق فروشگاه بزرگسالان Adam & Eve، ژانرهای عاشقانه و شهوانی هر سال 1.44 میلیارد دلار درآمد دارند. و گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

در اینجا چند نکته در مورد غواصی وجود دارد:

  • آنچه را که دوست دارید پیدا کنید. تا زمانی که آن را نخوانده باشید، دانستن اینکه چه چیزی شما را روشن می کند، می تواند سخت باشد. یک مکان عالی برای شروع، گلچینی است که شامل طیف گسترده ای از سبک های نوشتاری، سناریوها و نویسندگان است. روش دیگر بررسی کتاب های الکترونیکی در آمازون است. بسیاری از آنها اوج چند صفحه ای را به صورت رایگان ارائه می دهند.
  • خواندن با یک دست را امتحان کنید. هیچ راه اشتباهی برای خواندن شهوانی وجود ندارد. برخی از افراد دوست دارند مانند هر کتاب دیگری از آن لذت ببرند و بعداً در کنار شریک زندگی خود یا خودارضایی به آن فکر کنند. برخی دیگر مستقیماً از آن به عنوان ابزاری در اتاق خواب استفاده می کنند. دریابید که چه چیزی برای شما مناسب است.
  • سعی کنید شریک زندگی خود را درگیر کنید. درست مانند پورنوگرافی، عشق شهوانی فقط برای بازی انفرادی نیست. می توانید سعی کنید آن را با صدای بلند برای یک شریک بخوانید یا از او بخواهید برای شما بخواند. یا می توانید از شریک زندگی خود بخواهید داستانی را بخواند و سپس آن را با شما اجرا کند.
  • سعی کنید خودتان چند صفحه بنویسید. شهوانی فقط برای خواندن نیست. میلیون‌ها زن و مرد از نوشتن آن به همان اندازه (یا بیشتر از) که خواندن آن را دوست دارند، لذت می‌برند. برای خود داستان بنویسید، قدرت خود را در فن تخیلی امتحان کنید، یا حتی به فکر انتشار آثار خود باشید.

شروع به کار با کتابخانه شهوانی خود

در اینجا چند کتاب و وب‌سایت برای شروع، از کلاسیک گرفته تا گلچین وجود دارد:

  • “کتاب بزرگ شهوانی کتابدار سکسی”، ویرایش شده توسط رز کاراوی. این گلچین دارای ژانرهای کمی است، از ترسناک گرفته تا عاشقانه تا علمی تخیلی، همه با صداهای پیشرو در دنیای نویسندگی سکسی.
  • «دلتای زهره» نوشته آنائیس نین. این قطعه شهوانی کلاسیک ممکن است دهه‌ها پیش نوشته شده باشد، اما هنوز هم مثل همیشه داغ است. این یک انتخاب ادبی عالی برای کسی است که شیفته صحنه های سکسی است.
  • «سریال آتش‌های متقابل» اثر سیلویا دی. این سریال مدرن عاشقانه و شهوانی، یک زوج را با وجود درام و شیاطین مدفون، از طریق رابطه داغشان دنبال می کند.
  • فن تخیلی بزرگسالان. وب‌سایت‌ها سرشار از داستان‌های رایگان طرفداران در هزاران شکل هستند، از «هری پاتر» تا «قانون LA». نوشته‌های اصلی زیادی در آنجا وجود دارد، به علاوه فرصت‌هایی برای امتحان کردن نوشتن اروتیک خودتان.

پس از شروع، می‌توانید کتاب‌ها و فهرست‌های انتخاب‌شده را در Goodreads دنبال کنید تا داستان‌های مورد علاقه خود را پیدا کنید. شهوانی گاهی اوقات می تواند فرمول شود، اما اینکه بتوانید منتظر تغییراتی باشید که برایتان پیش می آید نیز یکی از موهبت های این هنر است.


در پینترست به اشتراک بگذارید

سارا آسول یک نویسنده آزاد است که با همسر و دو دخترش در میسولا، مونتانا زندگی می کند. نوشته های او در نشریاتی از جمله نیویورکر، مک سوئینی، نشنال لمپون و کاهش دهنده ظاهر شده است.