همه چیز درباره رژیم کتوژنیک + یک نمونه رژیم

روزه کتوژنیک کسانی که رژیم کتوژنیک را سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 شروع کردهاند. برای این که به شما در شروع رژیم کتوژنیک کمک کنیم، نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته را ارائه میکنیم. این نتایج حداکثر پس از 4 هفته از اجرای رژیم کتو خود را نشان خواهند داد. پس حتما باید بدن خود را کاملا پر آب نگه دارید. بنابراین اگر پتانسیل یبوست دارید سراغ این دست رژیم ها نروید تا دچار مشکل نشوید. اگر علاقه مند هستید تا در مورد رژیم متناسب با سن خودتون اطلاعات بیشتری به دست بیارید، مطالعه این مقاله میتونه براتون مفید باشه. در حالی که این ماده غذایی حاوی مقداری کربوهیدرات می باشد، می توانید آن را در حد اعتدال متناسب با رژیم کتوژنیک خود مصرف کنید. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): که حاوی 70% چربی، 20% پروتئین و فقط 10% کربوهیدرات است. بعد از دو الی سه ماه، میتوانید در موقعیتهای خاصی کربوهیدرات بخورید؛ اما پس از مصرف آن، باید سریعاً رژیم خود را ادامه دهید. آیا میتوان پس از یک دوره رژیم کتوژنیک موفق به رژیم کربوهیدرات معمول بازگشت؟ زمانی که رژیم لاغری کتو دارید، برای تامین انرژی مورد نیاز بدنتان، کربوهیدرات بسیار کمی مصرف خواهید کرد. حداقل در ابتدا، مهم است که تا زمانی غذا بخورید که سیر شوید و از حذف کالری اجتناب کنید. Th is has been created with t he  he lp  of GSA C ontent᠎ Generat​or Dem᠎ov ersion !

بهترین غذاهای کتوژنیک

رژیم کتوژنیک چیست و چه عوارضی دارد با این حال ، مصرف زیاد پروتئین و کتون زیاد ممکن است به حداقل رساندن ریزش عضلات کمک کند. به هرحال مصرف پروتئین بالا و میزان بالای کتون ها ممکن است از دست دادن عضله ها را به حداقل برسانند؛ به خصوص اگر شما وزنه بلند کنید. بخش زیادی از وزن از دست رفته هنگام حذف کربوهیدراتها، وزن آب است. اگر می خواهید از این رژیم نتیجه بهتری دریافت کنید بهتر است در روزهای آزاد رژیم از کربوهیدرات های سالم نظیر میوه و سبزیجات استفاده کنید. این نسبت اغلب 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است. بهطور خلاصه این رژیم شامل غذاهای بدون کربوهیدرات یا کم کربوهیدرات، با پروتئین متوسط و چربی بالا میشود. بهعنوان مثال در عدد خرما 6.23 گرم کربوهیدرات وجود دارد که با کسر 0.7 گرم فیبر میشود 5.53 گرم کربوهیدرات خالص! تنها 1 اونس (28 گرم) پنیر چدار 1 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین و مقدار مناسبی کلسیم برای بدن را تامین می کند.پنیر سرشار از چربی اشباع شده است، اما این موضوع این موضوع ربطی به خطر ابتلا به بیماری قلبی ندارد. گفته میشود مصرف بیشاز حد چربی برای دورههای طولانی میتواند افراد مستعد را درمعرض خطر ابتلابه سنگ کلیه و سایر بیماریها قرار دهد.

علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد افرادی که یک آووکادو در روز میخورند، بهبودهایی را در فاکتورهای خطر سلامت قلب از جمله سطوح پایین تر کلسترول LDL (بد)

تجربه کردند. با رژیم کتوژنیک بیش از 56 هفته یک متا آنالیز (که تجزیه و تحلیل چندین مقاله منتشر شده است) نشان داد که «افراد در رژیم کتوژنیک نسبت به افرادی با رژیم غذایی کم چرب در دراز مدت، کاهش وزن بیشتری دارند. همچنین انجمن قلب آمریکا خوردن 1 تا 2 وعده غذای دریایی در هفته را توصیه کرده است. رژیم کتو بصورت مثبتی روی سطح کلسترول، سلامت قلب و سلامت متابولیک تاثیر می گذاره. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود. در واقع ، یک بررسی در سال 2017 نشان داد که رژیم کتو با کنترل بهتر گلوکز و کاهش مصرف دارو مرتبط است. در این مقاله به معرفی این رژیم میپردازیم و فواید آن را بررسی میکنیم. آووکادو و زیتون، در حالی که از نظر دسته بندی هر دو میوه هستند، اما اگر آن ها را بخواهیم در میان سبزیجات قرار دهیم بسیار منحصر به فرد هستند زیرا چربی نسبتا بالایی دارند. با این حال ما می توانیم برخی مراحل را برای کمک به بدن در تنظیم سطح PH رحم انجام دهیم.

با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم یکی از بهترین کتابهای رژیم کتوژنیک را بصورت اختصاصی ترجمه و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ضمنا این برنامه ها در 5 ورژن مختلف عرضه شده اند که هر فرد با توجه به ویژگی های عادتی و فیزیک بدنی خود می تواند برنامه ای را که برایش مناسب تر است انتخاب کند. زیرا با توجه به شرایط بدنی شما هر کدام از رژیمهای کتو میتوانند فواید بیشتری برایتان داشته باشند. بهعنوان مثال، رژیم کتوژنیک، مانند رژیمهای غذایی نیاکانمان، فاقد روغن هیدروژنه است و دلیل آن نیز این است که در هنگام فرآوری، این روغنها دچار تغییرات ساختاری شده و اکسید میشوند و روغنهای اکسیدشده، منجر به ایجاد التهاب در بدن میشوند. میزان دوز انسولینی که میزنید نیز قید شود. تحقیقات نشان داده رژیمهای غذایی که محدودیت شدید کالری دارند در دراز مدت بر میزان کاهش وزن تاثیر گذاشته و باعث کاهش میزان آن خواهند شد. در بخش اول با کلیات روش کتوژنیک، اهمیت و جایگاه آن در علوم تغذیه امروز و شفاف سازی باورهای درست و غلط در مورد آن آشنا خواهیم شد. بنابراین پیش از اقدام به گرفتن رژیم کتوژنیک با پزشک و متخصص تغذیه مشورت کنید. Po st has been created  by GSA Con᠎tent Generator D em oversi on᠎!

رژیم لاغری کتوژنیک رایگان

در دکترتو میتوانید با بهترین متخصص تغذیه در شهر خود آشنا شوید، با

آنها بهصورت تلفنی یا آنلاین مشورت کنید و در صورت لزوم برای دریافت نوبت ویزیت حضوری اقدام کنید. با این حال نیاز است که همزمان با رژیم کتو با تجویز کارشناس تغذیه از یک مولتی ویتامین فاقد کربوهیدرات مصرف کنیم. البته همیشه برای لاغری نیست؛ تغذیه سالم برای افراد زیادی اهمیت دارد. برای آگاهی بیشتر در مورد لیست مواد غذایی مجاز در رژیم کتوژنیک، و میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک تا پایان با ما همراه باشید. به آرامی چربی را کاهش داده و کربوهیدراتهای غنی از آنتی اکسیدان را از طریق لبنیات، غلات کامل، میوه و سبزیجات افزایش دهید. در نهایت خواهیم فهمید که لبنیات، غلات و دیگر گروه های غذایی چه جایگاهی در رژیم های کتوژنیک دارند؟ و میوه های کم کربوهیدرات مثل توت و ملون استفاده کنید. مصرف مواد مغذی باید چیزی حدود 70٪ چربی ها ، 25٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات باشد.

انواع کتوژنیک

6.5 گرم کربوهیدرات، 36 گرم چربی، 28 گرم پروتئین و 482 کالری چیزی که هست که شما در نهایت میتونید از این ناهار کتوژنیک انتظار داشته باشید. با درک این موضوع که فقط میتوانید 30 گرم غذا بخورید، باید به درستی هزینه کنید. در رژیم کتوژنیک ما کربوهیدرات دریافتی را به 20 تا 50 گرم در روز محدود می کنیم. این رژیم بیشتر برای ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند مناسب است. در بسیاری از موارد ورزشکاران متوجه می شوند که ساختار غذایی در این رژیم به عملکرد و توانایی آنها در ورزش آسیب می رساند. رژیم کتوژنیک دورهای و هدفمند، رژیمهای حرفهایتری هستند که فقط بدنسازان و ورزشکاران از آنها استفاده میکنند. انواع مختلفی از فلفل وجود دارد که همه آنها از غذا های مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک هستند. در دنیای رژیم های لاغری، دسته ای از رژیم ها وجود دارن که به اونها رژیم های لو کرب گفته میشه. در حالی که آنها جز دسته بندی میوه ها هستند اما در پخت و پز از آنها به عنوان سبزیجات یاد می کنند. ماست یونانی به تنهایی یک میان وعده خوشمزه و از دسته غذاهای مجاز برای مصرف در رژیم کتوژنیک می باشدکه می توانید آن را با آجیل خرد شده، دارچین یا سایر ادویه ها ترکیب کنید تا یک میان وعده غذایی عالی در رژیم کتوژنیک خود داشته باشید.

در مورد رژیم کتوژنیک

طی چهار سال، ۱۶٪ از ۱۵۰ بیمار اولیه، کاهش قابلملاحظه، ۱۴٪ کاهش عالی و ۱۳٪ رهایی کامل از تشنجها را داشتند که البته این آمار، آنهایی را هم که قادر به ادامهٔ رژیم نبودند، در بر میگیرد. علاوه بر این غذا ها، ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها با چربی بالا، امگا 3 بسیار بالایی دارند که این امر با کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین در افراد دارای اضافه وزن و چاق مرتبط است. طرفداران این رژیم عنوان می کنند که اگر رژیم به طور دقیق اجرا شود، سطح کتون های خون نباید به سطح آسیب رسان برسد و باعث کتواسیدوز چرا که مغز از کتون ها بعنوان سوخت استفاده می کند و افراد سالم معمولا برای جلوگیری از ساخته شدن بیش از حد کتون، انسولین کافی می سازند. طرفداران کتو ادعا میکنند که این رژیم غذایی باعث کاهش اشتها، آب کردن چربیهای شکم و افزایش تیزبینی ذهنی میشود؛ بررسیها نشان داده اند کسانی که از رژیم کتو پیروی میکنند، شاهد کاهش قند خون، دست کم در کوتاه مدت بوده اند. هنگامی که برای اولین بار بدنسازی کتو خود را شروع میکنید، ممکن است در ابتدا مقداری عضله و قدرت خود را از دست بدهید – اما این وضعیت به طور موقت است.

چیت در رژیم کتوژنیک چیست

به علاوه در این بخش با چربی های سالم که باید مصرف آنها افزایش یابد و چربی هایی که می بایست به طور کلی از رژیم غذایی حذف شوند، آشنا خواهیم شد. با این حال، تنها رژیم استاندارد و با پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. یکی از انتقادات اصلی به این رژیم ایجاد تمایل در افراد برای مصرف میزان زیادی پروتئین و چربیهای بیکیفیت حاصل از غذاهای فرآوریشده و مصرف بسیار اندک میوهها و سبزیجات است. پس لازم است بدانید که زیادهروی در مصرف شیرینکنندههای مصنوعی، یکی از اشتباهات رژیم کتوژنیک است. از آنجایی که روغن زیتون در دمای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از روغن زیتون برای پخت و پز با حرارت کم استفاده کنید یا آن را پس از پختن به غذا ها اضافه کنید. ناهار: سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا. شام: استیک و تخم مرغ با یک نوع سالاد.

ناهار: استیک همراه با گل کلم، پنیر، آواکادو و سس سالسا. ناهار: مقداری آجیل و ساقه کرفس با گواکاموله و سالسا. ناهار: سالا مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا. کره انتخاب خوبی برای رژیم غذایی کتوژنیک نمی باشد به جای آن از روغن زیتون استفاده کنید. به نفعتون هم هست که برید سراغ چربی های سالم مثل روغن زیتون و کنجد و نارگیل. مکمل های منیزیم نیز یبوست را درمان می کنند. مکمل هایی مانند: روغن MCT یا کتون نیز می تواند به شما کمک کند. اما چون هموطنان عزیز ما به این سایت دسترسی ندارن و زبان این کتاب انگلیسی هست،این کتاب بصورت ترجمه شده و در قالب فایل PDF توی ۱۸۰ صفحه برای شما قرار دادیم.امیدواریم بتونین بیشترین استفاده رو از این کتاب ببرید. هریک ازین برنامه ها برای 4 هفته متوالی طراحی شده اند، طرز تهیه مواد غذایی ای که شما باید در طول این 4 هفته مصرف کنید در بخش سوم کتاب تحت عنوان “دستورهای آشپزی کتو” آمده است.