در پینترست به اشتراک بگذارید

ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم در اینجا روند ما است.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.

بررسی اجمالی

زنان ممکن است در طول بارداری ناراحتی های مختلفی را تجربه کنند. یک دردی که ممکن است انتظار نداشته باشید؟ درد ناف.

در اینجا دلیل دردناک شدن ناف، نحوه کاهش ناراحتی و زمان مراجعه به پزشک آورده شده است.

انتظار چه چیزی

در دوران بارداری، بدن شما از یک ماه به ماه دیگر دچار تغییرات فوق العاده ای می شود.

برخی از زنان هیچ گونه درد در ناحیه شکم را تجربه نمی کنند. برخی دیگر ممکن است در یک بارداری درد داشته باشند، اما در بارداری بعدی نه.

اگر ناراحت هستید، نگران نباشید. درد ناف شایع است. به احتمال زیاد با بزرگتر شدن شکم شما شروع می شود، به خصوص در سه ماهه دوم و سوم.

چه چیزی باعث آن می شود؟

دلیل اینکه شما درد ناف را تجربه می کنید می تواند به شکل بدن، نحوه حمل و نقل و خاصیت ارتجاعی پوست شما بستگی داشته باشد. یا مجموعه ای از عوامل دیگر و/یا شرایط پزشکی احتمالی ممکن است مقصر باشند.

در اغلب موارد، درد خطرناک نیست. باید با گذشت زمان یا پس از زایمان از بین برود.

در اینجا برخی از مقصران رایج ذکر شده است.

کشش

پوست و ماهیچه های شما تا پایان بارداری به حداکثر کشیده می شوند. وقتی مراحل رشد سریع را طی می کنید، می توانید علائم کشش، خارش و درد ایجاد کنید.

در تمام این حرکت و جابجایی، ناف شما در مرکز قرار دارد. در این فرآیند ناف ممکن است تحریک شود.

سوراخ کردن

آیا شما یک حلقه شکم دارید؟ اگر یک پیرسینگ جدید است، ممکن است بخواهید آن را بیرون بیاورید تا از عفونت جلوگیری کنید. ممکن است یک پیرسینگ تا یک سال طول بکشد تا به طور کامل بهبود یابد.

اگر فکر می کنید ممکن است عفونت داشته باشید (گرما، خارش، سوزش، ترشح و غیره)، بدون مشورت با پزشک خود، جواهرات را خارج نکنید. شما می توانید عفونت را در داخل ببندید و باعث ایجاد آبسه شوید.

فشار از رحم

در سه ماهه اول، رحم شما نسبتاً کوچک است و خیلی بیشتر از استخوان شرمگاهی شما نمی‌رسد. همانطور که رحم بالا و بیرون می آید، شما شروع به نشان دادن می کنید. فشار از داخل بدن به شکم و ناف شما فشار می آورد.

در سه ماهه سوم، رحم شما بسیار فراتر از ناف شما است. با وزن مایع آمنیوتیک و نوزاد، از جمله چیزهای دیگر، به جلو فشار می آورد.

آیا تا به حال شنیده اید که زنی بگوید نافش ترکیده است؟ معمولا این پدیده در اواخر بارداری اتفاق می افتد.

این فقط به این معنی است که یک ناف که بار دیگر یک “innie” بود با فشار اضافی رحم و جنین بیرون زده است. حتی اگر “ایننی” داشته باشید، ممکن است ناف شما سر جای خود بماند و باز نشود.

در هر صورت، این وضعیت می تواند به هر گونه ناراحتی در ناحیه شکم شما کمک کند.

فتق ناف

فتق ناف زمانی اتفاق می افتد که فشار بیش از حد در شکم وجود داشته باشد. این وضعیت فقط زنان باردار را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

اما اگر چندقلو باردار هستید یا اگر چاق هستید در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آن هستید. همراه با درد ناف، ممکن است متوجه برآمدگی در نزدیکی ناف، تورم یا استفراغ شوید.

در صورت داشتن هر یک از این علائم با پزشک خود تماس بگیرید. بدون درمان، ممکن است عوارض جدی ایجاد کنید. اگر فتق هر یک از اندام ها یا بافت های دیگر را در شکم شما به دام بیاندازد، ممکن است جریان خون آنها را کاهش دهد و باعث عفونت تهدید کننده زندگی شود.

ناراحتی را کم کنید

درد ناف شما ممکن است در طول بارداری ظاهر شود و از بین برود، زیرا مراحل رشد سریع را تجربه می کنید. برخی از زنان ممکن است زود به فشار و کشش عادت کنند. برای دیگران، درد در هفته های پایانی که شکم شما بزرگ ترین است، بدتر می شود.

برداشتن فشار از روی شکم ممکن است کمک کند. سعی کنید به پهلو بخوابید یا شکم خود را با بالش نگه دارید تا بار را بردارید.

کمربند حمایتی بارداری ممکن است به کاهش درد کمر و شکم در حالت ایستاده کمک کند. همچنین می توانید لوسیون های تسکین دهنده ایمن بارداری یا کره کاکائو را روی پوستی که خارش دارد و تحریک شده است، بمالید.

خرید کره کاکائو

چه زمانی با پزشک خود تماس بگیرید

هنوز تسکین نیست؟ پزشک شما ممکن است پیشنهادهای دیگری برای کمک به شما داشته باشد.

اگر درد شما شدید است یا در حال تجربه هستید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

  • تب
  • استفراغ
  • تورم
  • گرفتگی
  • خون ریزی

پزشک شما باید عفونت، فتق یا سایر شرایط پزشکی که ممکن است نیاز به درمان داشته باشد را رد کند.

غذای آماده

مانند بسیاری از ناراحتی های دوران بارداری، درد ناف شما احتمالاً به زودی ناپدید می شود. حداقل بعد از زایمان از بین می رود. اگر نگران هستید یا اگر درد غیرقابل تحمل است، با پزشک خود مشورت کنید.

در پینترست به اشتراک بگذارید