ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم در اینجا روند ما است.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

آیا شکستن آب برای القای زایمان بی خطر است؟

اگر آب شما تحت مدیریت پزشک شما شکسته شود، به طور کلی یک روش بی خطر است. اما هرگز نباید سعی کنید آب خود را در خانه بدون نظارت بشکنید. زایمان شما ممکن است خیلی سریع پس از شکستن آب شروع شود، یا ممکن است نوزاد در موقعیت خطرناکی قرار گیرد که می تواند باعث عارضه شود.

از پزشکتان بخواهید آب شما را بشکند

در صورت توصیه، اینکه پزشکتان آب شما را بشکند، یک روش ساده است. هنگامی که به اندازه کافی گشاد شدید، پزشک از یک قلاب کوچک برای شکستن کیسه آب استفاده می کند.

یک پرستار ضربان قلب کودک شما را قبل، حین و بعد از عمل زیر نظر دارد تا مطمئن شود که هیچ عارضه ای ندارد. گاهی اوقات از دست دادن آن بالشتک آب به این معنی است که نوزاد موقعیت خود را تغییر می دهد، بنابراین مهم است که در طول و بعد از شکستن آب تحت نظر باشید.

راه های دیگر برای القای زایمان در خانه

راه های القای زایمان در منزل شامل موارد زیر است:

مکمل های گیاهی

گیاهان مانند کوهوش آبی و برگ های تمشک گاهی اوقات به عنوان درمان جامع برای القای زایمان استفاده می شود. اما هیچ مطالعه معتبری در مورد اثربخشی آنها وجود ندارد. آنها همچنین دارای برخی خطرات هستند. ممکن است عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه کنید. به عنوان مثال، کوهوش آبی می تواند منجر به اسهال شود.

ارتباط جنسی

وقتی صحبت از القای زایمان به میان می آید، رابطه جنسی خوب قدیمی ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد. رابطه جنسی می تواند دهانه رحم را تحریک کند. تصور می شود که اسپرم ممکن است حاوی پروستاگلاندین باشد که زایمان را تحریک می کند. شروع زایمان در داخل شایع است یک هفته از داشتن رابطه جنسی

تحریک نوک پستان

تحریک نوک پستان روشی موثر برای کمک به حمایت از زایمان برای زنانی است که قبلاً به طور طبیعی زایمان کرده اند. ممکن است در القای زایمان طبیعی نیز نقش داشته باشد. تحریک نوک سینه ها باعث ترشح اکسی توسین در بدن می شود (هورمونی که باعث انقباض رحم می شود). متأسفانه، تحریک نوک سینه ها به اندازه کافی برای تولید سطوح اکسی توسین مورد نیاز برای شروع زایمان دشوار است.

ورزش

متخصصان مطمئن نیستند که آیا ورزش به طور موثر باعث زایمان می شود. اما ورزش منظم در دوران بارداری ممکن است خطر زایمان سزارین را کاهش دهد. مهم است که برنامه ورزشی خود را ادامه دهید، حتی تا تاریخ زایمان.

روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک برای القای زایمان نتایج متفاوتی دارد. مقداری مطالعات دریافته اند که استفاده از روغن کرچک برای القای زایمان در زنانی که به موعد زایمان نزدیک هستند می تواند مفید باشد. دیگران متوجه شده اند که واقعا کار نمی کند. اگر تصمیم دارید روغن کرچک را امتحان کنید، حتماً با پزشک خود در مورد آن صحبت کنید و سعی نکنید تا حداقل 39 هفته سن داشته باشید. همچنین، حتماً در نزدیکی حمام باشید، زیرا روغن کرچک باعث تخلیه روده ها می شود.

خرید روغن کرچک.

خطرات القای زایمان چیست؟

آزمایش تکنیک های القایی در خانه خطراتی دارد. بزرگ‌ترین خطر در صورتی است که شما نارس شده باشید و کودکتان سر به زیر نباشد. تکنیک‌های القایی برای شکستن آب ممکن است خطر لیز خوردن بند ناف کودک شما از جلوی سر او را به همراه داشته باشد. این یک وضعیت اورژانسی خطرناک به نام افتادگی بند ناف است.

در مواقع اضطراری چه باید کرد

اگر آب شما در خانه پاره شد و متوجه خونریزی قرمز روشن یا رنگ قهوه ای تیره در آب خود شدید، با 911 تماس بگیرید. خونریزی یا مکونیوم قهوه ای رنگ می تواند نشان دهنده یک وضعیت اضطراری باشد. اگر متوجه چیزی که براق و صاف به نظر می رسد، مانند بند ناف کودک خود، با 911 تماس بگیرید. باید فوراً روی دست ها و زانوهای خود قرار بگیرید تا فشار را از روی بند ناف بردارید.

مراحل بعدی

متأسفانه، یک روش اثبات شده برای القای زایمان ایمن وجود ندارد. بهترین گزینه این است که سعی کنید راحت بمانید، معاینات منظم خود را دنبال کنید و با پزشک خود در مورد چگونگی کمک به اطمینان از پیشرفت طبیعی زایمان خود صحبت کنید.