بررسی اجمالی

زندگی با دیابت نوع 2 به اندازه کافی سخت است. اما اگر وضعیت شما بر کار شما یا نحوه برخورد مردم با شما در آنجا تأثیر بگذارد، چه؟ در مورد حقوق شغلی خود به عنوان یک فرد مبتلا به دیابت بیاموزید.

بر اساس قانون آمریکایی‌های دارای معلولیت (ADA) دیابت یک معلولیت در نظر گرفته می‌شود. این قانون برای هر کارفرمایی در ایالات متحده که 15 کارمند یا بیشتر داشته باشد اعمال می شود. همچنین در مورد:

  • تشکل های کارگری
  • کمیته های مشترک مدیریت کار
  • آژانس های کاریابی
  • همه کارفرمایان دولتی و محلی

اگر در یکی از این سازمان ها استخدام شده اید یا برای شغلی در آن درخواست می دهید، ADA از شما در برابر تبعیض محافظت می کند. یک کارفرما نمی تواند صرفاً بر اساس دیابت شما از استخدام شما امتناع کند. در واقع، شما حتی الزام قانونی ندارید که وضعیت خود را به یک کارفرمای احتمالی بگویید. هنگامی که شما استخدام شدید، ADA همچنین از کارفرمای شما می خواهد که تسهیلات معقول ارائه دهد. اینها شامل تغییراتی در محل کار یا روال شما می شود که می تواند به شما در مدیریت شرایط کمک کند.

همچنین اگر در استخدام فدرال هستید، ممکن است تحت قانون توانبخشی محافظت شوید. بسته به محل زندگی شما، قوانین ایالتی اضافی ممکن است کارفرمایان کوچکتر را پوشش دهد یا حمایت های گسترده تری ارائه دهد.

دیابت نباید شما را از کار باز دارد

در بیشتر موارد، یک کارفرما نمی تواند دیابت شما را به عنوان دلیل استفاده کند:

  • نه اینکه شما را استخدام کنم
  • نه برای تبلیغ شما
  • برای اخراج شما

تنها استثنا در صورتی است که وضعیت شما تهدیدی مستقیم برای سلامت یا ایمنی شما یا دیگران باشد. به عنوان مثال، آیا اغلب موارد افت قند خون را تجربه می کنید که می تواند در انجام وظایف شما اختلال ایجاد کند؟ این قسمت ها ممکن است شما را در حین کار با ماشین آلات سنگین ناتوان کند. این می تواند زندگی شما را به خطر بیندازد. در این مورد، یک کارفرما حق دارد شما را برای نقشی استخدام نکند که شما را ملزم به کار با آن ماشین آلات می کند.

هنگامی که یک پیشنهاد شغلی دریافت کردید، مشمول شرایط پزشکی مشابه افراد بدون دیابت هستید. به عنوان مثال، برخی از کارفرمایان از کارکنان جدید می خواهند که تحت معاینه پزشکی قرار گیرند. یا ممکن است از شما بخواهند که سابقه پزشکی خود را ارائه دهید. ممکن است سوالاتی در مورد اینکه آیا می‌توانید یک کار را با خیال راحت انجام دهید، مطرح شود. پیشنهاد شغلی شما تنها در صورتی قابل پس گرفتن است که پزشک متخصص دیابت شما را معاینه کرده باشد و تشخیص دهد که وضعیت شما تهدیدی مستقیم برای سلامت یا ایمنی است. حتی در این صورت، کارفرمای شما باید قبل از پس گرفتن پیشنهاد، در صورت امکان، محل کار معقولی را برای مدیریت این تهدید فراهم کند.

شما مجبور نیستید بیماری خود را فاش کنید

به غیر از مواردی که برای شغلی درخواست می کنید که برای همه کارمندان نیاز به معاینه پزشکی یا سابقه داشته باشد، لازم نیست کارفرمای خود را در مورد دیابت خود بگویید. اما فقط در صورتی می توانید تحت قوانین ضد تبعیض از حمایت برخوردار شوید که آنها از وضعیت شما اطلاع داشته باشند. اگر مایل به اقامت در محل کار هستید، باید دیابت خود را فاش کنید.

کارفرمای شما باید تطبیقات معقولی را انجام دهد

بسته به شرایط و شغل خود، ممکن است نیاز به تغییراتی در محیط کار یا روال خود داشته باشید. اگر تحت پوشش ADA هستید، کارفرمای شما باید تطابق معقولی را انجام دهد. این تغییرات برای کمک به مدیریت دیابت در حین انجام وظایف شغلی طراحی شده اند. برای مثال، ممکن است از کارفرمای خود بخواهید:

  • به شما این امکان را می دهد که مواد غذایی و مواد دیابتی را در دسترس داشته باشید
  • به شما اجازه می دهد تا به طور منظم برای بررسی قند خون خود استراحت کنید، میان وعده بخورید، دارو مصرف کنید یا از دستشویی استفاده کنید.
  • یک مکان خصوصی برای آزمایش قند خون و دادن انسولین به خودتان فراهم کنید
  • یک مکان امن برای استراحت تا زمانی که قند خون شما پس از یک دوره هیپوگلیسمی عادی شود، فراهم کنید
  • به شما مرخصی می دهد تا درمان های پزشکی دیابت خود را دریافت کنید یا از عوارض مرتبط با دیابت خود خلاص شوید
  • برنامه کاری خود را تغییر دهید، اگر شیفت های مورد انتظار شما با توانایی شما در مدیریت شرایط شما تداخل دارد
  • اگر به دلیل نوروپاتی دیابتی در ایستادن یا راه رفتن مشکل دارید، می توانید از صندلی یا مدفوع مخصوص استفاده کنید یا از میانبر استفاده کنید.
  • اگر اختلالات بینایی ناشی از دیابت دارید، یک مانیتور کامپیوتر با صفحه بزرگ یا سایر وسایل کمکی به شما ارائه دهید

نیاز شما به محل کار باید به صورت فردی ارزیابی شود. اکثر اقامتگاه های معقول هزینه کمی برای کارفرمایان ایجاد می کند و باعث ایجاد اختلال در محل کار می شود. اگر اعطای مسکن برای کارفرمای شما مشکلاتی را ایجاد کند، ممکن است نیازی به تغییر نباشد. این شامل تسهیلاتی است که اجرای آنها بسیار پرهزینه یا مخرب است. حتی در این صورت، کارفرمای شما باید تلاش کند تا به یک سازش قابل اجرا برسد.

می توانید مرخصی پزشکی بگیرید

آیا تا به حال در مورد قانون مرخصی خانوادگی و پزشکی (FMLA) شنیده اید؟ اگر کارفرمای شما بیش از 50 کارمند دارد یا یک کارفرمای دولتی است، تحت پوشش FMLA هستید. این قانون کارفرمای شما را ملزم می‌کند تا سالانه 12 هفته مرخصی پزشکی برای مدیریت یک بیماری جدی به شما اعطا کند. این شامل مرخصی پزشکی مورد نیاز برای شرایط یا عوارض مرتبط با دیابت است. می توانید تمام 12 هفته مرخصی را یکجا بگیرید. یا می توانید آن را به صورت تکه تکه بردارید تا مسائل کوتاه مدت را مدیریت کنید.

برخی از مشاغل ممکن است خارج از محدودیت باشند

اگر دیابت خود را با انسولین درمان کنید، واجد شرایط برخی مشاغل نخواهید بود. به عنوان مثال، اگر می خواهید به عنوان خلبان کار کنید، می توانید گواهینامه پزشکی هواپیمای کلاس سوم FAA را دریافت کنید. اما شما نمی توانید گواهینامه کلاس اول مورد نیاز برای پرواز هواپیماهای تجاری بزرگ را کسب کنید. اگر می خواهید در ارتش کار کنید، ممکن است گزینه های شما محدود باشد. آینده شما به شاخه نظامی که به آن ملحق می شوید، وظایف مورد انتظار و شرایط شما بستگی دارد. برای ورود به سایر زمینه‌های خاص نیز ممکن است نیاز باشد که معیارهای خاصی را رعایت کنید.

اطلاعات زیادی در آنجا وجود دارد

اگر سوالی دارید، چندین آژانس پاسخ داده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حقوق شغلی خود، به این وب سایت ها مراجعه کنید:

  • کمیسیون فرصت های شغلی برابر ایالات متحده
  • انجمن دیابت آمریکا
  • مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری

مسئولیت را بر عهده بگیرید

شما می توانید با مدیریت صحیح دیابت خود به موفقیت در محل کار خود کمک کنید. از پزشک خود بپرسید که چگونه می توانید وضعیت خود را با استفاده از رژیم غذایی، ورزش، دارو و نظارت بر خود در حین کار مدیریت کنید. اگر در یک شیفت چرخشی یا ساعات طولانی کار می کنید، این ممکن است به ویژه مهم باشد.

سپس در نظر داشته باشید که شرایط خود را به کارفرمای خود فاش کنید. برای ایمن و سالم ماندن در حین کار، امکاناتی را که نیاز دارید بخواهید. اگر آنها 15 کارمند یا بیشتر دارند، یا کارفرمای دولتی هستند، باید ADA را رعایت کنند.