در پینترست به اشتراک بگذارید

درک RA

آرتریت روماتوئید (RA) یکی از انواع مختلف آرتریت است. این شایع ترین نوع آرتریت خود ایمنی است. RA به دنبال مفاصل بدن می رود. بیشتر مچ دست و مفاصل دست مانند بند انگشتان را درگیر می کند. این می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در نحوه حرکت یا استفاده از دستانتان شود و می تواند باعث درجات مختلفی از درد و خستگی شود.

این عارضه بر روی هر فردی متفاوت است. برخی از افراد علائم شدیدتری را نسبت به دیگران تجربه می کنند. به گفته مارسی اوکون ماس، مدیر ارشد سلامت مصرف کنندگان بنیاد آرتریت، شایع ترین شکایت از افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید درد است.

او می‌گوید: «یک نظرسنجی بنیاد آرتریت در سال 2011 نشان داد که هر ماه افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید به طور متوسط ​​12 روز از 30 روز، 40 درصد مواقع درد را تجربه می‌کنند. “تسکین درد چیزی است که آنها بیشتر می خواهند.”

به دلیل این علائم، RA می تواند چالش های مختلفی ایجاد کند. چه درد مزمن باشد و چه خستگی مداوم، می‌تواند برای افرادی که حتی قوی‌ترین روحیه‌ها را دارند، آسیب ببیند. در اینجا نکاتی در مورد نحوه زندگی خوب با RA از افرادی که آن را تجربه کرده اند آورده شده است.

گفتگوی داخلی خود را تغییر دهید

وقتی نه سال پیش آماندا جان، 36 ساله، اهل شارلوت، کارولینای شمالی، مبتلا به آرتریت روماتوئید است، او سبک زندگی بسیار فعالی داشت. دویدن، رقصیدن، و هر چیزی که او را به حرکت وادار می کرد در کتاب او یک پیروزی بود. پس از ورود RA به زندگی او، او باید امتیازاتی می داد. برخی از این موارد به شدت به او ضربه می زند، اما او آموخته است که نحوه صحبت کردن با خودش می تواند به زندگی روزمره کمک کند یا مانع از آن شود.

او می‌گوید: «به خودت راحت باش. زمانی که من به دلیل RA دچار چالش های غیرمنتظره ای می شوم، می تواند بسیار احساسی باشد و ممکن است خودم را در درون خود شکست دهم. کتک زدن خود به این دلیل که “این یک کار دیگر است که نمی توانید انجام دهید” علائم شما را از بین نمی برد. چرخش ذهنیت خود ممکن است به شما کمک کند تا فردای بهتری را پشت سر بگذارید.

جان می گوید: «بدانید که تا ابد چنین احساسی نخواهید داشت. “اگر بتوانید صدای درونی خود را با گفتن “امروز، سخت است، اما فقط امروز” تغییر دهید، احتمالاً احساس بهتری خواهید داشت.”

با یکی صحبت کن

جان با اشاره به عامل دیگری که کمک بزرگی به زندگی خوب او با RA بوده است، می‌گوید: «من به چندین مشاور مراجعه کرده‌ام که در بیماری‌های مزمن تخصص دارند. “پول به خوبی خرج شده است!”

مهم است که با فردی که به او اعتماد دارید، چه یک درمانگر، یک دوست یا اعضای خانواده تان تماس بگیرید.

در پینترست به اشتراک بگذارید

درد می تواند یک علامت بسیار منزوی باشد، و ممکن است تلاش برای رسیدن به آن نیاز باشد. هنگامی که این کار را انجام دادید، ممکن است تعجب کنید که چگونه صرف صحبت کردن می تواند برای دیدگاه شما معجزه کند.

جان می‌گوید: «حمایت دیگران بسیار زیاد بود، به خصوص که در ابتدا RA خود را پنهان کردم. وقتی به مردم اجازه دادم که تشخیص بدهند، واقعاً از نظر جسمی احساس بهتری داشتم زیرا دیگر آنقدر استرس نداشتم.»

هر چه بیشتر یاد بگیرید، بهتر است

این یکی به ویژه برای افرادی است که به تازگی تشخیص داده شده است، که ممکن است در مورد وضعیتی که اطلاعات کمی در مورد آن دارند احساس درماندگی کنند. جان می گوید که آموزش خود در مورد RA به او کمک کرد تا بهترین تصمیم را در مورد مراقبت های پزشکی خود بگیرد و احساس بهتری نسبت به وضعیت خود داشته باشد.

او می‌گوید: «برای من، دانستن دلایل و دلایل توصیه‌های پزشکم باعث شد که احساس بهتری داشته باشم و کنترل بیشتری داشته باشم و در راس همه چیز باشم.

برای آوریل ولز، 50 ساله، در کلیولند، اوهایو، کتاب آرتریت روماتوئید در سال اول زمانی که برای اولین بار شش سال پیش تشخیص داده شد بسیار مفید بود.

وب سایت بنیاد آرتریت یکی دیگر از منابع عالی و مورد علاقه میشل گرچ 42 ساله است. گرچ رئیس شرکت بازاریابی ورزشی و سرگرمی MELT, LLC است. او در 15 سال گذشته با RA سروکار داشته است.

او می‌گوید: «مطالعه در مورد این بیماری را شروع کنید و با افرادی که با چالش‌های مشابهی روبرو هستند ملاقات کنید. “به ویژه مهم است که درک کنیم که RA بر افراد در تمام سنین تاثیر می گذارد و شما می توانید یک سبک زندگی سالم و فعال با RA را حفظ کنید.”

بررسی کنید: آرتریت روماتوئید بر اساس اعداد: حقایق، آمار و شما »

به بدنت گوش کن

ممکن است بخواهید به خودتان فشار بیاورید و ثابت کنید که اراده شما از RA شما قوی تر است. اگرچه این می تواند خوب باشد، همچنین مهم است که گاهی اوقات استراحت کنید و در صورت نیاز استراحت بیشتری داشته باشید.

گرچ می‌گوید: «در آخر هفته‌ها خود را بیش از حد برنامه ریزی نکنید تا زمان استراحت برای بازگرداندن انرژی خود داشته باشید.

عادات سالم می تواند کمک کند

گاهی اوقات این چیزهای کوچک هستند که می توانند به پاداش های بزرگ اضافه شوند. در این مورد، این به معنای رژیم غذایی، ورزش و خواب است.

گرچ توصیه می کند: “به رژیم غذایی و ورزش خود توجه زیادی داشته باشید و سعی کنید هفت تا هشت ساعت در شب بخوابید، اگر نه بیشتر.” “اگر بدن شما می خواهد به شما بگوید که سرعت خود را کم کنید، گوش کنید و سپس به کاری که باید انجام دهید بازگردید.”

هنگامی که خستگی یا درد باعث می‌شود بلند شدن از رختخواب یا ضربه زدن به مسیر دشوار شود، ورزش‌های کم‌ضریب را امتحان کنید. حرکات کششی و یوگا دو مورد از تمرین‌های گرچ هستند که تفاوت زیادی در گرم کردن مفاصل و ماهیچه‌های او و تامین انرژی اضافی ایجاد می‌کنند.

در پینترست به اشتراک بگذارید

برای یک برنامه ورزشی شخصی که با ویژگی های RA و سطح تناسب اندام فعلی شما مطابقت دارد، راه حل ورزش خود را از بنیاد آرتریت بررسی کنید.

متخصص مورد اعتماد خود را پیدا کنید

اگر هنوز این کار را نکرده اید، یک روماتولوژیست خوب یا دکتر متخصص در بیماری های مفصلی پیدا کنید. سپس، آن رابطه را تقویت کنید. پزشکی که در دسترس باشد، برای پاسخ دادن به سوالات وقت بگذارد و از شما حمایت کند، بسیار ارزشمند است.

گرچ می‌گوید: «بهترین کمکی که برای اولین بار به من کمک کرد، روماتولوژیست من بود، که واقعاً زمان با کیفیتی را با من برای پاسخ دادن به سؤالات، کار با من برای یافتن پاسخ‌ها و تعیین بهترین روش درمانی سپری کرد.»

به کاری که دوست داری ادامه بده

برای حفظ کیفیت زندگی خود، اجازه ندهید هیچ تشخیصی شما را از انجام کاری که دوست دارید باز دارد. در صورت لزوم تطبیق دهید.

ولز که قبلاً مسابقه می دوید و دوچرخه سواری می کرد، پس از RA مجبور شد در مورد عشق خود به خارج از منزل تجدید نظر کند. پس از دو دهه دوری از این فعالیت‌های خارج از منزل، او به چیزی که قلبش را تند می‌زد بازگشت و به سادگی با شرایط عادی جدید خود سازگار شد. در این مورد، این به معنای کار کردن تا مسافت‌ها به تدریج و داشتن سرعت کندتر (اما نه آهسته) هنگام مسابقه بود.

او آموخته است که این سرعت مهم نیست، بلکه خاطرات است. او می گوید که این کارها را “برای تجربه بیرون بودن در آب و هوا و لذت بردن از مناظری که من از آن عبور می کنم” انجام می دهد. آنچه را که دوست دارید بیابید و راه هایی برای تطبیق واقعیت جدید خود با آنچه دوست دارید بیابید.

به خواندن ادامه دهید: با پزشک خود در مورد آرتریت روماتوئید صحبت کنید »