در پینترست به اشتراک بگذارید

ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم در اینجا روند ما است.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.

پوست نارون لغزنده چیست؟

نارون لغزنده، یا نارون قرمز، درختی بومی مرکز و شرق ایالات متحده و انتاریو کانادا است.

این درخت به دلیل پوست قهوه ای تیره تا قهوه ای مایل به قرمز شناخته شده است و ارتفاع آن به 60-80 فوت می رسد. بومیان آمریکا پوست لزج و قرمز داخلی آن را از شاخه ها و شاخه ها جدا می کنند و از آن به عنوان درمانی برای بسیاری از بیماری های رایج مانند تب، زخم و گلودرد استفاده می کنند.

آنها دریافتند که وقتی پوست با آب مخلوط می‌شود، ماده چسبنده‌ای به نام موسیلاژ تولید می‌کند که برای هر چیزی که با آن تماس می‌گیرد، درمان‌کننده و آرام‌بخش است. بومیان آمریکا نیز پوست داخلی نارون لغزنده را دور گوشت خود می پیچند تا از خراب شدن گوشت جلوگیری کنند.

پوست نارون لغزنده بعداً توسط سربازان آمریکایی برای التیام زخم های گلوله در جریان انقلاب آمریکا برداشته شد.

نارون لغزنده را نارون سرخ یا نارون هندی نیز می گویند. پوست داخلی تنها قسمتی است که برای اهداف درمانی استفاده می شود.

برای چه استفاده می شود؟

از نارون لغزنده می توان برای تسکین تعدادی از علائم استفاده کرد.

1. بیماری های التهابی روده

پوست درخت نارون لغزنده یک ماده نرم کننده است. این به این معنی است که قادر به تسکین پوشش داخلی معده و روده و کاهش سوزش است. گاهی اوقات از دمولسنت ها به عنوان عوامل محافظت کننده مخاطی یاد می شود.

مطالعات اخیر نشان داده‌اند که پوست درخت نارون لغزنده می‌تواند به درمان علائم مرتبط با بیماری‌های التهابی روده مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) کمک کند.

یک مطالعه بالینی کوچک نشان داد که مخلوطی حاوی نارون لغزنده حرکات روده را در بیماران مبتلا به IBS غالب یبوست افزایش می دهد. با این حال، پوست بخشی از ترکیبی از مواد تشکیل دهنده بود، و هیچ مطالعه ای تا به امروز این یافته ها را تایید نکرده است. یکی دیگر مطالعه دریافتند که نارون لغزنده اثر آنتی اکسیدانی در افراد مبتلا به بیماری کرون دارد.

تحقیقات بیشتری برای تایید این اثرات مورد نیاز است.

2. تسکین سرفه و گلودرد

نارون لغزنده حاوی موسیلاژ است، مخلوط چسبنده ای از قندها که توسط دستگاه گوارش انسان تجزیه نمی شود. موسیلاژ گلو را می پوشاند، بنابراین جای تعجب نیست که نارون لغزنده به صورت تجاری در بسیاری از مارک های پاستیل گلو یافت می شود.

اعتقاد بر این است که نارون لغزنده یک ضد سرفه است، به این معنی که برای سرفه و علائم سایر بیماری های دستگاه تنفسی فوقانی مانند برونشیت یا آسم عالی است. باز هم، هیچ مطالعه ای برای حمایت یا رد این ادعاها وجود ندارد.

مطالعه ای که استفاده از پوست درخت را در افراد مبتلا به لارنژیت یا التهاب گلو و مشکلات صوتی مورد بررسی قرار می دهد، برخی از اثرات تسکین دهنده بالقوه را نشان داده است. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

3. تحریک مجاری ادراری

نارون لغزنده گاهی اوقات به افرادی توصیه می شود که التهاب غیرقابل توضیح مجاری ادراری را تجربه می کنند، مانند کسانی که مبتلا به سیستیت بینابینی (سندرم مثانه دردناک) هستند. تصور می شود که پودر نارون لغزنده باعث تسکین پوشش مجاری ادراری می شود. بنابراین، ممکن است به کاهش علائم تحریک کننده دردناک کمک کند. باز هم، مطالعاتی برای حمایت یا رد این ادعاها مورد نیاز است.

به عنوان یک ادرار آور خفیف، به افزایش جریان ادرار و دفع مواد زائد از بدن نیز کمک می کند.

4. سوزش سر دل و GERD

نارون لغزنده ممکن است برای درمان سوزش سر دل که به عنوان رفلاکس اسید نیز شناخته می شود، مفید باشد. همچنین به عنوان یک داروی گیاهی برای بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) در نظر گرفته می شود.

GERD یک بیماری مزمن است که زمانی رخ می دهد که اسید معده به مری برگردد و پوشش داخلی آن را تحریک کند.

موسیلاژ نارون لغزنده مری را می پوشاند و ممکن است به جلوگیری از تحریک و التهابی که هنگام جریان یافتن اسید معده از مری روی می دهد کمک کند.

اگر دچار سوزش سر دل یا GERD هستید، با پزشک خود مشورت کنید. او ممکن است با شما موافقت کند که ترکیبی از 1-2 قاشق غذاخوری نارون لغزنده را با یک لیوان آب امتحان کنید و آن را بعد از غذا به عنوان یک درمان طبیعی بنوشید.

چگونه از پوست درخت نارون لغزنده استفاده کنم؟

پوست داخلی آن خشک و پودر می شود. در فرم های زیر موجود است.

  • قرص ها
  • قرص ها
  • پودر ریز
    برای تهیه چای و عصاره
  • پودر درشت
    برای درست کردن ضماد

برای چای، 2 فنجان آب جوش را روی تقریباً 2 قاشق غذاخوری پودر بریزید و چند دقیقه دم کنید. برای تهیه ضماد (برای مالیدن روی پوست) پودر سیر را با آب جوش مخلوط کرده و بگذارید خنک شود. ضماد را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

مانند هر مکمل دیگری، حتماً برچسب محصول را بخوانید و قبل از استفاده از مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

ایمنی پوست نارون لغزنده

نارون لغزنده برای استفاده بدون نسخه به عنوان یک نرم کننده برای تسکین گلو درد و غشاهای مخاطی تایید شده است. با این حال، تا به امروز مطالعات بالینی کمی برای آزمایش ایمنی و اثربخشی پوست نارون لغزنده انجام شده است.

در حالی که اطلاعات کافی برای تعیین اینکه آیا پوست لغزنده نارون کاملاً ایمن و غیرسمی است یا نه وجود ندارد، هنوز هیچ گزارشی از سمیت یا عوارض جانبی گزارش نشده است. با این حال، از آنجایی که نارون لغزنده یک موسیلاژ است، به طور بالقوه می تواند میزان جذب دارو را کاهش دهد و اثربخشی آن را کاهش دهد.

برای ایمنی، پوست نارون لغزنده را حداقل یک ساعت پس از مصرف خوراکی داروی دیگر مصرف کنید. مانند تمام مکمل های غذایی، قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

پوست نارون لغزنده را از کجا بخریم

پودرهای پوست نارون لغزنده را می توان در فروشگاه های بهداشتی و آنلاین، از جمله در Amazon.com یافت. در اینجا چند گزینه وجود دارد.

کپسول پوست نارون لغزنده نیچرز وی– 12.15 دلار – 4.5 ستاره

پودر پوست درخت سنجد لغزنده هریتیج برای چای – 12.53 دلار – 4 ستاره

پاستیل های نارون لغزنده Thyers– 11.35 دلار – 4.5 ستاره

در پینترست به اشتراک بگذارید