لاغری رژیم کتوژنیک ، یک برنامه لاغری مناسب برای همه – کتووانیلا

رژیم های کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و میزان انسولین سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 شوند. بله درست متوجه شدید روزه گرفتن موجب تقویت سطح کتون موجود در بدن شما میشود. اگر ورزشکار هستین و یا فعالیت بدنی شدید دارین، توصیه میکنیم این میزان پروتئین را افزایش بدین. اگر به دنبال یک رژیم غذایی کتوژنیک هستید، می توانید با اضافه کردن توت به وعده های صبحانه و سبزی های دارای نشاسته به وعده شام، میزان کربوهیدرات دریافتی را افزایش دهید. این مقادیر با توجه به سن، جنسیت، تحرک و وضعیت بدن شما ممکن است متفاوت باشد. برای تهیه این مواد اصلا لازم نیست که خود را بهزحمت اندازید. سبوس گندم داروی شفا بخش یبوست است و مطلقاً هیچ ماده یا دارویی دراین مورد رقیب سبوس گندم نیست. ولی کتو خیلی خیلی کافی این ماده رو وارد بدنمون میکنه. طی رژیم کتو قراره خیلی از عادت هامون تغییر کنن. این رفتار توی زندگی ما تبدیل به یه عادت میشه و دیگه حواسمون هست که چی قراره وارد کاهدونمون بشه. عوارض این تغییر عادت پی در پی و در طول نسل های مختلف در حال ظاهر شدن است و هم اکنون، نوعی انقلاب در عادت های غذایی در حال شکل گیری است و با شیوع بیماری هایی مثل دیابت و کبد چرب، چرخه های ناسالم گذشته شکسته خواهند شد.  A᠎rticle w​as g​en erated wi​th G SA C ontent Gener​at or Demov᠎er​sion.

آخه مگه میشه این جذاب های خوشمزه رو دوست نداشت؟

انواع رژیم های کتوژنیک با این حال، انواع استاندارد و پر پروتئین رژیم کتوژنیک بیشتر مورد استفاده عموم قرار میگیرند و دو نوع دیگر بیشتر توسط بدنسازان و ورزشکاران استفاده میشود. حالا باید پاشیم دو دو تا چهار تا کنیم ببینیم آیا این رژیم بدردمون میخوره یا نه. در این مطلب از رژیم غذایی کتوژنیک گفتیم و تمام اصول و قواعدی که باید در این رژیم رعایت شوند را بررسی کردیم. در نهایت به چند نکته اشاره میکنیم که اگر تصمیم به رعایت این رژیم داشتید، بدون شک برای شما مفید هستند. این سلولها صرفا با گلوکز کار میکنند و در نهایت بدن شما از چربیها، گلوکز میسازد. و در نهایت مدتزمان رعایت این رژیم را نیز در نظر بگیرید. آخه مگه میشه این جذاب های خوشمزه رو دوست نداشت؟ به طور کلی از این رژیم برای حفظ سلامتی و کاهش وزن استفاده میشه. در ۲ هفته اول با رعایت کردن این رژیم شما وارد فاز کتوزیس خواهید شد و فرایند تبدیل چربی به انرژی و کاهش وزن برای شما آغاز میشود. این رژیم نسبت به سایر رژیمهای کتو محدودیت کمتری دارد به همین علت به آن lazy keto یا کتو تنبل میگویند. رژیم Whole30 یک برنامه 30 روزه است که برخی از مواد غذایی مانند قند، غلات، حبوبات و لبنیات را با هدف بازگرداندن مجدد بدن به وزن ایده آل و بهبود سلامت کلی بدن حذف میکند.

این سبک زندگی ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد بنابراین پیش از شروع با متخصص صحبت کنید. برای این منظور روزانه باید کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید که این امر سبب میشود، قند خون شما پایین آمده و انرژی بدن شما تحلیل برود. 14. توجه فرمایید که نزدیک ۵۰ مطالب در خصوص این خصوص از قبیل میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک، میوههای مجاز در این رژیم، عوارض این و… فرآوردههای رژیمی بدون شکر: این محصولات اغلب دارای قندهای الکلی بوده که میتواند در برخی موارد بر سطح کتوزیس اثر منفی بگذارد. همچنین گزارش شدهاست که برخی از افراد در هفتههای اول رژیم کتوژنیک، مقداری اضافه وزن هم داشتهاند و بعد از مدتی با کاهش وزن مواجه شدهاند. برخی افراد با رژیم کتو فقط 3 الی 4 کیلوگرم و برخی دیگر بالای 50 کیلوگرم از وزن خود را از دست میدهند! بر اساس آمار و ارقام منتشر شده در یک وبسایت مرتبط، با دنبال کردن این رژیم میتوان طی یک هفته نزدیک به ۵ کیلوگرم لاغر شد. و اگر یک ورزشکار ورزش حرفهای با حجم سنگینی از ورزش هستید، در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن ۱. مقدار مصرف پروتئین هم متوسطه یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده است.

مرحلهی دوم: بدن شما برای تأمین انرژی خود به دنبال منابع سوخت جایگزین میگردد که شما باید چربیهایی مانند ماهی قزلآلا، آووکادو و روغن نارگیل را جایگزین آنها کنید. در رژیم غذایی کتوژنیک لاغری، وعدههای غذایی باید بر اساس مواد غذایی ای همچون گوشت (گوشت قرمز و گوشت مرغ و بوقلمون)، ماهیهای چرب (سالمون، قزل آلا، تون و ماهی خال مخالی)، پنیر فراوری نشده (پنیر چدار، پنیر بز، پنیر خامهای، پنیر آبی و موزارلا)، دانهها و مغزها (بادام، گردو، تخم کدو، دانه چیا و دانه کتان)، انواع سالم چربی (روغن زیتون فرابکر، روغن نارگیل و روغن آووکادو)، سبزیجات کم کربوهیدرات (سبزیجات برگ سبز، گوجه فرنگی، پیاز و فلفل دلمه ای) تخم مرغ، کره، خامه، و چاشنی هایی همچون نمک، فلفل و انواع ادویه باشد. چنین مواردی شامل مواد غذایی شیرین (نوشابه، آبمیوه، انواع اسموتی، کیک، بستنی و آبنبات) ، غلات و مواد نشاستهدار (محصولات گندم، رنج، پاستا و غلات صبحانه)، میوهها (شامل تمامی انواع میوه، به غیر از میوههایی همچون بلوبری، تمشک، یا توت فرنگی)، ریشه سبزیجات و تجهها (سیب زمینی، سیبزمینی شیرین، هویج و زردک) ، محصولات کم چرب یا رژیمی (مایونز کم چرب و سس سالاد کم چرب) و بعضی سسها و چاشنیها انواع ناسالم چربی (روغن گیاهی فراوری شده و مایونز) میشود.

آیا ممکن است برش دادن لکتین ها در رژیم غذایی پارادوکس گیاهی کاهش وزن را آسان تر کند؟ به عبارتی در این برنامه کاهش وزن، مقدار زیادی عضله از بین میرود. حتی یه درصد هم فکر نکنید چون رژیم هستید رفتن به رستوران ممنوع هست. رژیم کتوژنیک شاید در نگاه اول یک رژیم لاغری بهنظر نرسد، چون یک رژیم کاهش وزن با کربوهیدرات کم و چربی بالا است! با این که مطالعات بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، اما رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای پیشرفتهتر هستند و عمدتا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. در ادامه اصول کار، نحوه شروع کردن این رژیم و همچنین تمام اطلاعاتی را که برای انجام آن نیاز دارید در اختیار شما قرار خواهیم داد. ولی به این معنی نیست که نیاز بدنتون به کالری رو نادیده بگیرید. لازم هم نیست از همون اول هرچی کربوهیدرات توی خونه دارید بریزید دور و فقط چربی بخورید.

نباید فراموش کرد که هدف، ماندن در وضعیت کیتوسیز و پایین نگه داشتن میزان انسولین است که با بالا رفتن مصرف کربوهیدرات از هر نوع غذایی، حتی غذاهای خوب مانند دانه های روغنی یا سبزی ها، انسولین به مقدار کم تولید می شود و در حضور انسولین امکان سوختن چربی های ذخیره وجود ندارد. هر کدام از انواع رژیم کتوژنیک به حفظ سلامتی کمک بسیاری میکنند. هر کسی که این دارو را مصرف می کند باید از رژیم کتو اجتناب کند. در این رژيم میزان کربوهیدرات دریافتی کاهش یافته و چربی را جایگزین آن خواهید کرد. آره. با این حال ، مهم است که در ابتدا مصرف کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. رژیم کتوژنیک (یا به طور خلاصه رژیم کتو) رژیم غذایی شامل کربوهیدرات محدود و چربی بسیار است که فواید بسیاری را برای بدن به همراه دارد. روش کار رژیم کتوژنیک اینطور است که شما کالری بیشتری را از پروتئین و چربی بدست آورید و کربوهیدرات کمتری را مصرف کنید. اما اگر می خواهید از این مشکل جلوگیری کنید باید هر روز ویتامین C مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این نوع رژیم کتو به شما اجازه میدهد تا زمانی که ورزش میکنید، میزان مصرف کربوهیدرات خود را افزایش دهید. ما به شما توصیه میکنیم که اگر تمایل دارید در رژیم کتوژنیک خود عضلهها را از دست ندهید، حتما میزان پروتئین را افزایش دهید و نگران این موضوع نباشید که مصرف پروتئین سبب خارجشدن بدن از فاز کتوز خواهد شد. در حقیقت ، رژیم کتو با افزایش کلسترول LDL “بد” همراه است که مقدار آن در خون با خطر بیماری قلبی ارتباط مستقیمی دارد. بهتر است افرادی که نیاز به دریافت روزانه پروتئین بالا و عضله سازی دارند، سراغ استفاده از این نوع رژیم بروند. به عبارت دیگر، کتوزیس وضعیتی است که در آن بدن به جای کربوهیدرات، از چربی برای تولید انرژی استفاده میکند. این رژیم با محدود کردن مصرف کربوهیدرات، باعث میشود سلولهای بدن قند کافی برای تولید انرژی نداشته و به دنبال منبع انرژی دیگری باشند. اما به شما توصیه میکنیم که بیشتر از ۳ ماه این رژیم را ادامه ندهید. اطلاعاتی که تنورز در این مقاله برای شما ارائه داده است، بیشتر در مورد رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد میباشد. اگر تصمیم داشتید که این رژیم را شروع کرده و رعایت کنید، بدون شک به مواد غذایی احتیاج خواهید داشت که بهصورت اختصاصی باید در این رژیم رعایت شوند و ما آنها را در این مطلب به شما ارائه کردیم.

البته توجه داشته باشید که این فرایند در هر فرد متفاوت است و بعضی ممکن است نیاز به رژیم غذایی تخصصی تری برای رسیدن به کتوزیس داشته باشند. این موضوع باعث میشود که سریعتر به نتیجه دلخواه برسید و در موقعیت کتوزیس قرار بگیرید. همچنین با تبدیل چربی به کتونهای کبد، انرژی مغز را تأمین مینماید (1). انواع رژیمهای کتوژنیک میتواند به مقدار قابل توجهی سطح قند خون و انسولین را کاهش دهد. منبع اولیه انرژی شما در کتوژنیک بهجای استفاده از کربوهیدراتها، چربیها هستند. به همین دلیل شما با کمبود زیادی مواجه میشوید. این فرایند زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدرات را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و میزان گلوکز (قند) بدن خود را که منبع اصلی انرژی سلولها است، محدود کنید. در این رژیم اجازه دارید تا کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. همچنین این رژیم میتواند راهی برای مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر باشد. این نوع رژیم معمولا برای بدنسازان است که همراه ورزش میتوانند مقداری کربوهیدرات مصرف کنند. دانشمندان مطمئن نیستند چرا، اما این احتمالا این دلیل است که کتون هایی که بدن شما برای بدست آوردن انرژی میسوزاند، به حفاظت از سلولهای مغز شما در برابر آسیب کمک میکند.

به نظر شما چگونه رژیمی با این رتبه بندی اینقدر محبوب شده است؟ محصولات کم چربی یا رژیمی: این خوراکی ها بسیار پردازش شده اند و اغلب حاوی کربوهیدرات بالایی هستند. رژیم کتوژنیک استاندارد: رژیمی با کربوهیدرات خیلی پایین، پروتئین متوسط و چربی بالا. یبوست: رژیم کتوژنیک خیلی شامل منابع فیبر نمیشود، از این رو ممکن است منجر به یبوست شود. اغلب این چربیهای زیر پوست شکم به چربی قهوهای معروف هستند و به سختی آب میشوند. با این تفاوت که افراد کتویی حجم بیشتری از عضله ساق پا را از دست میدهند. در واقع بسیاری از مطالعات نشان میدهند که این نوع رژیم غذایی، علاوه بر اینکه به کاهش وزن کمک میکند، در بهبود سلامتی نیز مؤثر است. رژیم کتوژنیک درواقع برای درمان بیماریهای عصبی همچون اپیلپسی ابداع شد، اما امروزه تحقیقات ثابت کردهاند که این رژیم فواید بسیاری همچون کاهش فشار خون دیاستولیک و سطح کلسترول خون را برای بدن به همراه داشته و در جلوگیری از بیماری هایی همچون بیماریهای قلبی، آلزایمر، پارکینسون، سندروم تخمدان پلیکیستیک و آسیب های مغزی موثر واقع میشود.