ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم در اینجا روند ما است.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

خارش جهنم چیست؟

برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است. شما یک روز زیبا را در خارج از خانه سپری کرده اید تا فقط با یک سوغاتی نه چندان ایده آل – آفتاب سوختگی – بگذرانید. برای برخی از افراد، یک وضعیت ناراحت کننده می تواند به چیزی تبدیل شود که آنقدر ناخوشایند است که به آن “خارش جهنمی” لقب گرفته است.

خارش جهنمی که به درستی برای بیان شدت آن نامگذاری شده است به خارش دردناکی اشاره دارد که می تواند چند روز پس از آفتاب سوختگی ظاهر شود.

اگرچه تحقیقات محدود در مورد این بیماری، تشخیص دقیق میزان رایج بودن آن را دشوار می کند، برخی حدس ها نشان می دهد که 5 تا 10 درصد از مردم با این مشکل برخورد کرده اند. ما می دانیم که خود آفتاب سوختگی بسیار رایج است.

علائم خارش جهنمی چیست؟

علائم خارش جهنمی فراتر از یک آفتاب سوختگی معمولی است. معمولاً بین 24 تا 72 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید ظاهر می شود. بسیاری از مردم گزارش می دهند که آن را روی شانه ها و پشت خود تجربه می کنند، شاید به این دلیل که این مناطق هستند که در معرض نور خورشید قرار می گیرند. این نواحی ممکن است همیشه محافظت کافی از SPF دریافت نکنند که می تواند منجر به آفتاب سوختگی شود. این ایده بدی نیست که از کسی بخواهید که در این نقاط سخت دسترسی کمک کند!

تجربه خارش یا لایه برداری پوست پس از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید غیرعادی نیست. با این حال، گزارش شده است که این خارش فراتر از آن است و به شدت دردناک است. برخی از افراد خارشی را توصیف می کنند که عمیق، ضربان دار و درمان آن سخت است. دیگران آن را طوری توصیف می کنند که گویی مورچه های آتشین در حال خزیدن و گاز گرفتن پوست آسیب دیده هستند.

علت این خارش چیست؟

مشخص نیست که چرا این اتفاق می افتد یا چه کسی ممکن است مستعد این وضعیت باشد. هیچ چیزی وجود ندارد که نشان دهد افرادی که دچار خارش جهنمی شده اند، این بیماری را در کنار هر آفتاب سوختگی تجربه می کنند. گفته می‌شود، پیش‌درآمد مشخص و آشکار این خارش، زمان سپری کردن در آفتاب است.

عوامل خطر که باید در نظر گرفته شوند

اگرچه مشخص نیست چه عواملی در ایجاد خارش جهنم نقش دارند، اما محققان عوامل خطر آسیب پوستی ناشی از نور خورشید را شناسایی کرده اند.

افرادی که پوست روشن‌تری دارند و معمولاً برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار نمی‌گیرند، معمولاً بعد از یک روز در کنار استخر دچار قرمزی پوست می‌شوند. همه افراد می توانند تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض نور خورشید قرار بگیرند، اگرچه آسیب بیشتر در پوست روشن تر ظاهر می شود. افرادی که پوست تیره تری دارند ملانین بیشتری دارند. این کمک می کند تا برخی از جنبه های آسیب رسان اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید را مسدود کند.

افرادی که زمان زیادی را در کوهستان سپری می کنند ممکن است بیشتر دچار آفتاب سوختگی شوند زیرا اشعه های خورشید در ارتفاعات بیشتر می تواند شدیدتر باشد.

تشخیص خارش جهنمی

اکثر افراد مبتلا به این بیماری خود تشخیص می دهند. بسیاری از آنچه در مورد خارش جهنم نوشته شده است از افرادی است که در اینترنت تجربیات خود را از این وضعیت دردناک نقل می کنند. اگرچه می تواند بسیار ناخوشایند باشد، اما خارش جهنمی تهدید کننده زندگی نیست و می توان آن را در خانه درمان کرد.

اگر علائم شما بدتر شد یا برای مدت طولانی ادامه یافت، باید با پزشک خود مشورت کنید.

چگونه خارش جهنم را درمان کنیم

اگرچه ممکن است کمی شبیه مبارزه با آتش با آتش به نظر برسد، اما برخی افراد از گرفتن دوش آب گرم تسکین یافته اند. اگر این روش را امتحان می کنید، مهم است که مراقب باشید و بیش از حد پوست خود را داغ نکنید یا بیشتر نسوزند.

شایعه شده است که روغن نعناع فلفلی کمک کننده است. حمام بلغور جو دوسر نیز ممکن است ارزش امتحان را داشته باشد، زیرا اغلب برای تسکین خارش ناشی از آبله مرغان توصیه می شود. استفاده از خمیر جوش شیرین در نواحی آسیب دیده نیز ممکن است باعث تسکین برخی افراد شود، اما برخی دیگر گزارش می دهند که کمکی به آنها نمی کند.

روغن نعناع را بخرید.

آیا تا به حال خارش جهنم را تجربه کرده اید؟

خاراندن ممکن است درد را بدتر کند، بنابراین سعی کنید این میل را کنترل کنید. می‌توانید برای تسکین سریع، ژل یا پماد آلوئه‌ورا را روی این ناحیه بمالید، اما این ممکن است برای همه کارساز نباشد.

پمادهای موضعی بدون نسخه در دسترس هستند و همچنین می توانند تسکین لکه های خاصی را ایجاد کنند. حتما به دنبال گزینه هایی باشید که حاوی 1 درصد کرم هیدروکورتیزون یا کرم بنزوکائین 10 درصد باشد. از استفاده از هرگونه لوسیون یا کرم حاوی اسید سالیسیلیک خودداری کنید.

خرید ژل آلوئه ورا.

کرم هیدروکورتیزون موضعی بخرید.

اگر تصمیم بگیرید که به پزشک خود مراجعه کنید، ممکن است آنها بتوانند یک داروی ضد خارش قوی تجویز کنند.

چشم انداز چیست؟

ناراحتی در کوتاه مدت شایع است. این احساس خارش اغلب به صورت دویدن در عمق پوست و آرام شدن دشوار توصیف می شود. معمولاً حدود 48 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب ظاهر می شود و تقریباً به همان اندازه باقی می ماند.

گفته می شود، آفتاب سوختگی در نهایت برطرف می شود و خارش باید با آن برطرف شود. هنگامی که پوست شما به حالت اولیه برگشت، در مورد قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بسیار مراقب باشید. پوشاندن لباس، نشستن زیر چتر و استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF بالا – که هر 80 دقیقه یکبار دوباره استفاده می‌کنید – می‌تواند به جلوگیری از تکرار این اتفاق کمک کند.

مهم است که به یاد داشته باشید که مراقب هرگونه تغییر در پوست خود باشید و در صورت مشاهده هرگونه تغییر رنگدانه یا بافت با پزشک خود مشورت کنید. معاینات سالانه پوست نیز ممکن است مکمل مهمی به روال منظم مراقبت های بهداشتی شما باشد. آفتاب سوختگی شدید و قرار گرفتن مداوم در معرض آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

چگونه از خارش جهنم جلوگیری کنیم

بهترین راه برای جلوگیری از تکرار این اتفاق این است که هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به ویژه برای مدت طولانی، احتیاط کنید. این تئوری مطرح شده است که افرادی که خارش جهنم را تجربه می کنند ممکن است نوعی استعداد ژنتیکی برای آن داشته باشند، اگرچه هیچ گونه وجود ندارد. پژوهش برای حمایت از این نظریه خاص

افرادی که پوست روشن تری دارند نیز بیشتر در معرض آفتاب سوختگی هستند. مطمئن شوید که میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به راحتی می توانید تحمل کنید. در همه موارد، از کرم ضد آفتاب حاوی SPF با طیف وسیع طراحی شده برای محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB استفاده کنید. در اینجا می‌توانید با هشت بهترین درمان برای خارش آشنا شوید.