در پینترست به اشتراک بگذارید

پاهای ما روزانه هزاران قدم ما را می کشند. با این حال، ما آن‌ها را در پمپ‌های نوک تیز جمع می‌کنیم، آن‌ها را روی پیاده‌رو می‌کوبیم، و اغلب تمایل داریم که در مورد مراقبت از خود ماندگار شوند.

یک نظرسنجی در سال 2014 نشان می‌دهد که از هر 10 آمریکایی، 8 نفر دچار مشکل پا شده‌اند – که به عنوان همه چیز از ناخن فرورفته تا درد مزمن پا تعریف می‌شود. و بسته به اینکه این مشکل پا چقدر طول بکشد، به طور بالقوه می تواند بر کیفیت کلی زندگی و سلامت فرد تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، اگر پا درد یا حتی تحریک پوستی جزئی دارید، به احتمال زیاد از ورزش اجتناب می کنید.

اساساً، اگر پاهای شما عقب می افتد، شما هم همینطور.

مایکل جی ترپال، متخصص پا، معاون امور دانشگاهی و رئیس کالج پزشکی پا در نیویورک، می‌گوید: «آنها ما را سرپایی نگه می‌دارند. افرادی که قادر به حرکت نیستند، به عنوان یک نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم از اختلال عملکرد پا، دچار آسیب‌های جسمی، روانی و اجتماعی متعددی می‌شوند.»

حتی اگر در بین دوستانتان به‌عنوان پاهای شیک سیندرلا یا دختر بلند قدی که به شوخی از پاهایش به عنوان اسکی یاد می‌کند، شناخته می‌شوید، سلامت پا بسیار مهم است. ترپال می‌گوید: «فقط ظاهر آنها مهم نیست، بلکه نحوه کار آنها مهم‌تر است.

در مورد کف پاها، بهداشت و سایر انتخاب‌های سبک زندگی بیشتر بیاموزید تا از پاهای خود حمایتی را که از شما انجام داده‌اند، داشته باشید.

10 راه آسان برای درمان صحیح و بدون درد پاهای خود

با دوری از این عادات مضر دوست خوبی برای پای خود باشید:

سلامت پا 101

  1. کفش های خیلی تنگ نپوشید.
  2. کفش ها را به اشتراک نگذارید
  3. ظروف پدیکور را با دوستان خود به اشتراک نگذارید.
  4. ناخن های تغییر رنگ داده شده را با لاک پنهان نکنید. بگذارید نفس بکشند و مشکل اصلی را درمان کنند.
  5. پینه ها را نتراشید.
  6. “جراحی DIY” را روی ناخن در حال رشد انجام ندهید.
  7. ژست یوگای Legs-up-the-Wall را بعد از یک روز طولانی یا یک تمرین سخت امتحان کنید.
  8. به خودتان ماساژ دهید یا یک جلسه رفلکسولوژی رزرو کنید.
  9. توپ تنیس را زیر پای خود بغلتانید.
  10. سوزش را با خیساندن پا با سرکه تسکین دهید.

اگر از خود می‌پرسید که آیا جوراب در رختخواب، به عنوان یک چیز بهداشتی یا برای سلامت عمومی پا، مشکلی ندارد، در اینجا پاسخ سوال سوزان شما وجود دارد: بله، پوشیدن جوراب در رختخواب اشکالی ندارد! ترپال در مورد جوراب‌های شبانه می‌گوید: «آنها مشکلی ندارند، مگر اینکه بیش از حد تنگ و منقبض باشند». “البته، آنها باید هر روز عوض شوند.” اما به خاطر داشته باشید که سردی مزمن دهان می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای باشد.

اطمینان حاصل کنید که کفش های شما یک کفش داخل کفش هستند

در پینترست به اشتراک بگذارید

بسیاری از افراد یک پای خود را بزرگتر از پای دیگر دارند و اگر این موضوع برای شما صادق است، به یاد داشته باشید که کفش های خود را به پای بزرگتر خود بچسبانید. تناسب کفش در هنگام خرید حرف اول را می زند. به یک جفت زیبا برای کشش یا ایده “شکستن آنها” در اطراف خانه تکیه نکنید.

انجمن ارتوپدی پا و مچ پا آمریکا این دستورالعمل ها را برای تناسب مناسب کفش دارد:

مناسب کفش

  1. توپ پای شما باید به راحتی در پهن ترین قسمت کفش قرار گیرد.
  2. شما باید به اندازه کافی عمق داشته باشید تا انگشتان پا به قسمت بالایی آن ساییده نشوند.
  3. با کفش‌ها بایستید و مطمئن شوید که بین بلندترین پنجه پا و جلوی کفش، نیم اینچ (تقریباً عرض انگشتتان) فاصله دارید.
  4. با کفش ها راه بروید و مطمئن شوید که مالش یا لیز خوردن را تجربه نکنید.

اگر در مورد ترندهای اخیر کفش تعجب می‌کنید، Trepal می‌گوید کفش‌های پارچه‌ای مانند کفش‌های کتانی نخی یا کفش‌های کتانی پارچه‌ای مناسب هستند. فقط آنها را برای دویدن، پیاده روی یا فعالیت هایی که نیاز به محافظت از پا دارند، نپوشید.

در مورد شوق کفش دویدن مینیمالیستی، شما نمی خواهید خیلی سریع جابجا شوید. این کفش‌ها برای تقلید از دویدن با پای برهنه با تشویق ضربه جلویی پا (قسمت جلویی پا با زمین) به جای ضربه پاشنه که کفش‌های بالشتک یا بالشتکی تشویق می‌کنند، طراحی شده‌اند. یک مطالعه اخیر نشان می دهد که این تغییر ضربه پا می تواند برخی از دوندگان را کارآمدتر کند، اما انتقال خیلی سریع از کفش های سنتی به مینیمالیستی می تواند باعث درد ساق پا یا ساق پا شود.

کارهایی که باید انجام داد

  • کفش های کتانی معمولی خود را رها نکنید.
  • چند بار در هفته با کفش های مینیمالیستی دویدن کوتاه کنید و ببینید چگونه خود را وفق می دهید.
  • به مرور زمان استفاده از کفش های ورزشی مینیمالیستی را افزایش دهید.
آیا این مفید بود؟

کفش‌های پاشنه‌تان را طوری بپوشید که انگار میلیون‌ها می‌ارزیدند – کم

ما ممکن است عاشق روشی باشیم که پاشنه‌ها پاهایمان را دراز می‌کنند و به ما احساس قدرت می‌دهند، اما وقتی آن‌ها را می‌پوشیم، سلامت خود را فدا می‌کنیم. 52 تا از استخوان های بدن انسان در واقع در پا و مچ پا قرار دارند. کفش های پاشنه بلند که ما را به سمت جلو خم می کنند، موقعیت طبیعی پا را نسبت به مچ پا تغییر می دهند.

تحقیقات نشان می دهد که این یک واکنش زنجیره ای را از طریق پاها و پایین ستون فقرات ایجاد می کند که می تواند منجر به درد مزمن زانو، لگن یا کمر شود. اگر حاضر نیستید از کفش های پاشنه بلند خود جدا شوید، کفش های معقول را انتخاب کنید و آنها را کم بپوشید. ترپال می‌گوید: «اگر باید آنها را پوشید، کفشی با پاشنه‌ای تا حد امکان برای افزایش سطح تماس بین کفش و زمین پیدا کنید.»

همیشه کفش های خود را بررسی کنید

مهم نیست که چه نوع کفشی در کمد شما وجود دارد، باید مرتباً آنها را از نظر ساییدگی و پارگی بررسی کنید.

چک لیست “کفش خوب”.

  1. 1. کفش های دویدن خود را هر 300 مایل تعویض کنید.
  2. کفش‌های تخت یا چکمه‌های زیبا را معمولاً می‌توان تعمیر کرد، اما مراقب ترک خوردن قسمت بالایی، نرم شدن کف پا و آسیب به جعبه‌های پنجه باشید.
  3. کفش‌های پاشنه بلند را برای نگرانی‌های مشابه و همچنین برای ناخن‌های در معرض دید بررسی کنید، که نشان‌دهنده نیاز به یک بلند کردن پاشنه جدید است.
  4. صندل ها را از نظر بند شل یا شکسته بررسی کنید.
  5. در صورت لزوم تعمیر، بازیافت یا دور انداختن کنید.

پاهای خود را تمیز و خشک نگه دارید

در پینترست به اشتراک بگذارید

بهترین راه برای مقابله با پوست خشن و پینه چیست؟

ما دندان‌هایمان را مسواک می‌زنیم و چاله‌هایمان را می‌شوییم، اما اغلب قسمت‌های پا را از بهداشت سر تا پا نادیده می‌گیریم. Trepal به سه قانون اشاره می کند: “کفش مناسب بپوشید، روزانه بشویید، و شرایط رطوبت بیش از حد در کفش ها را محدود کنید.”

ترپال می‌گوید: میخچه و پینه‌ها قسمت‌هایی از پوست ضخیم هستند که در نتیجه فشار یا مالش غیرعادی ایجاد می‌شوند. آنها مشکل نیستند، بلکه نتیجه ساختار یا عملکرد غیر طبیعی پا هستند.

کفش بد باعث می شود

  • ذرت ها
  • پینه ها
  • تاول ها
  • ناخن های فرو رفته
  • سایر منابع تحریک
آیا این مفید بود؟

او توصیه می کند اگر پوست سفت شده شما را آزار می دهد از سنگ پا و نرم کننده های پوست استفاده کنید. اما ترپال لایه‌بردارهای مد روز یا پاک کردن پینه‌ها با ریش تراش‌ها را توصیه نمی‌کند. هرگز این کار را انجام ندهید و اجازه ندهید که پدیکور شما نیز این کار را انجام دهد. این می تواند آسیب جدی به پای شما وارد کند، به خصوص اگر دیابت یا گردش خون ضعیف دارید.

اما به یاد داشته باشید، درمان این علامت نمی تواند علت اصلی را برطرف کند. پوست خشن و ضخیم در اطراف پا در نتیجه تناسب ضعیف کفش ایجاد می شود. نکته حرفه ای: در مورد حذف پینه، آن را ساده نگه دارید و از ابزارها اجتناب کنید. برای موارد شدید، به متخصص پا مراجعه کنید.

در مورد تاول های اجتناب ناپذیر چطور؟

اگر شما یک دونده، یک موش باشگاه ورزشی هستید، یا دوست دارید کفش جدید بخرید (چه کسی این کار را نمی کند؟)، احتمالاً با تاول بیگانه نیستید. ترپال می گوید: «اگر این کار را با ابزار تمیز انجام دهید، ممکن است تاول های بزرگ بیرون بیایند. آنها هرگز نباید سقف را باز کنند. پس از سوراخ کردن، از یک ضد عفونی کننده موضعی استفاده کنید و برای محافظت با بانداژ بپوشانید.

نکته حرفه ای: برای جلوگیری از رشد ناخن های پا، ناخن ها را مستقیماً کوتاه کنید. لبه ها را گرد نکنید. اگر ناخن در حال رشد دردناکی دارید، “جراحی DIY” را روی آن انجام ندهید. آن را به حرفه ای ها بسپارید.

چگونه از شر بوی پا خلاص شوید؟

حمام کردن روزانه و صرف زمان برای خشک کردن پوست بین انگشتان پا بعد از آن به جلوگیری از بو و عفونت های باکتریایی و قارچی مانند پای ورزشکاران کمک می کند. نکته حرفه ای: اگر در نهایت با خارش وحشتناک مواجه شدید، خیساندن لیسترین را امتحان کنید.

در طول اعصار از پاهای خود مراقبت کنید

چشمان ما ممکن است دریچه ای به روح ما باشد، اما کف پای ما اغلب دریچه ای برای سلامت کلی ما است. ترپال می‌گوید: «با افزایش سن، پاها بدن را آینه می‌کنند. ما چیزهایی مانند کاهش گردش خون، نازک شدن پوست، شکننده شدن استخوان ها، آتروفی عضلانی، آرتریت و غیره را می بینیم. بسیاری از این شرایط در ابتدا می توانند در پا و مچ پا ظاهر شوند.

مراقب تغییرات، درد، سوزش و هر چیز دیگری باشید. باز هم حواستان به چیزی باشد که روی پاهایتان می گذارید.

ترپال در مورد کفش‌ها می‌گوید: «افراد جوان‌تر اغلب درد و عملکرد خود را فدای استایل می‌کنند. با بالا رفتن سن افراد، به نظر می رسد تغییری به سمت راحتی و عملکرد نسبت به سبک صورت می گیرد. منتظر درد و ناراحتی نباشید که بعداً در زندگی شما را فرا بگیرد. پاها در همه شکل ها و اندازه ها هستند – و به معنای واقعی کلمه در همه اقشار زندگی – اما اگر درد پا را تجربه می کنید که از بین نمی رود یا مشکلی را تجربه می کنید که در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد می کند، اکنون به یک متخصص پا مراجعه کنید و از تپرهای خود مراقبت کنید.


در پینترست به اشتراک بگذارید

جنیفر چساک ویراستار و مدرس نویسندگی مستقل در نشویل است. او همچنین یک نویسنده سفر ماجراجویی، تناسب اندام و سلامت برای چندین نشریه ملی است. او مدرک MS خود را در روزنامه نگاری از Northwestern’s Medill گرفت و در حال کار بر روی اولین رمان داستانی خود است که در ایالت زادگاهش داکوتای شمالی اتفاق می افتد.