ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم در اینجا روند ما است.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

فیبرومیالژیا و درد

فیبرومیالژیا (FM) وضعیتی است که باعث درد اسکلتی عضلانی، خستگی و حساسیت موضعی می شود. علت FM ناشناخته است، اما ژنتیک ممکن است نقش داشته باشد. علائم ممکن است بعد از:

  • استرس روانی
  • ضربه جسمی
  • یک جراحت
  • یک بیماری

علائم دیگر ممکن است شامل افسردگی، تمرکز ضعیف و سردرد باشد.

درمان درد، خستگی و سایر علائم کلیدی است. خوشبختانه، چندین گزینه برای کمک به کاهش و مدیریت علائم FM و بهبود کیفیت زندگی شما در دسترس است.

راه های درمان درد فیبرومیالژیا

درد FM می تواند جزئی یا آنقدر جدی باشد که در فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. خوشبختانه، درمان می تواند به مدیریت درد کمک کند.

1. مسکن ها

دارو گزینه ای برای کاهش درد FM است. پزشک شما ممکن است مسکن های بدون نسخه (OTC) مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن سدیم را توصیه کند. این داروها می توانند کمک کنند:

  • کاهش التهاب
  • به حداقل رساندن دردهای عضلانی
  • بهبود کیفیت خواب

ناپروکسن سدیم را به صورت آنلاین خرید کنید.

2. داروهای ضد افسردگی

اینها می توانند به کاهش درد و خستگی کمک کنند. در مورد عوارض جانبی احتمالی استفاده از داروهای ضد افسردگی برای FM با پزشک خود صحبت کنید. برای برخی افراد، داروهای ضد افسردگی می توانند عوارض جانبی مختلفی مانند حالت تهوع، افزایش وزن و کاهش میل جنسی ایجاد کنند.

3. داروهای ضد تشنج

این داروهای تشنج نیز ممکن است به کاهش درد کمک کنند. سازمان غذا و داروی ایالات متحده پرگابالین (Lyrica)، اولین داروی ضد تشنج را برای درمان FM تأیید کرد. گاباپنتین، که درد عصبی را کاهش می دهد، ممکن است پیشنهاد شود. اما این داروها با عوارض جانبی احتمالی از جمله:

  • سرگیجه
  • افزایش وزن
  • تورم
  • دهان خشک

4. یوگا

تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به FM که در کلاس‌های یوگا شرکت کردند، خلق و خوی بهتری داشتند و درد و خستگی کمتری داشتند. کلاس ها شامل:

  • ژست های ملایم
  • مراقبه
  • تمرینات تنفسی
  • بحث های گروهی

سعی کنید در کلاس یوگا شرکت کنید. این تمرین قدرت عضلانی را افزایش می دهد، مدیتیشن را شامل می شود و تکنیک های مختلف آرامش را آموزش می دهد. فقط مطمئن شوید که مربی را در مورد وضعیت خود مطلع کنید، تا آنها بتوانند وضعیت ها را در صورت نیاز برای شما تنظیم کنند.

خرید آنلاین تشک یوگا.

5. طب سوزنی

ممکن است بخواهید طب سوزنی را برای تسکین درد امتحان کنید. این شامل سوزن زدن پوست با سوزن است تا:

  • ترویج خود درمانی طبیعی
  • تشویق به تغییر در جریان خون
  • سطح انتقال دهنده های عصبی در مغز شما را تغییر دهید
  • انواع بیماری ها مانند درد مزمن را درمان کنید

مطالعه ای در مجله پزشکی توانبخشی نشان داد که افراد مبتلا به FM که طب سوزنی دریافت کردند، در مقایسه با افرادی که طب سوزنی دریافت نکردند، حداقل به مدت دو سال از تسکین درد بهره مند شدند. برای کسانی که نمی توانند سوزن ها را تحمل کنند، طب فشاری ممکن است یک گزینه باشد.

خطرات طب سوزنی شامل درد، خونریزی جزئی و کبودی پس از درمان است. همیشه مطمئن شوید که متخصص طب سوزنی شما دارای مجوز برای کاهش خطر عفونت ناشی از سوزن های استریل نشده است.

6. فیزیوتراپی

هدف تکنیک های فیزیوتراپی بهبود دامنه حرکتی و تقویت عضلات است. این همچنین می تواند به کاهش درد FM کمک کند. درمانگر شما برنامه ای را برای کمک به مدیریت علائم خاص تنظیم می کند. آنها همچنین می توانند تکنیک های خودمراقبتی از جمله آموزش FM را آموزش دهند تا به شما در مدیریت خستگی و درد به تنهایی کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که آموزش مدیریت درد می تواند منجر به افزایش عملکرد در حین ورزش شود.

چگونه می توانم خستگی فیبرومیالژیا را درمان کنم؟

خستگی یکی از علائم رایج فیبرومیالژیا است. ممکن است صبح‌ها با وجود خوابیدن در طول شب، خسته از خواب بیدار شوید. فعالیت های ساده روزمره می تواند خسته کننده باشد. گزینه های درمان خستگی FM عبارتند از:

7. ویتامین D

افراد مبتلا به FM اغلب سطوح پایینی از ویتامین D دارند. در یک مطالعه در سال 2013، محققان دریافتند که افراد مبتلا به FM هنگام مصرف مکمل های ویتامین D از نظر جسمی احساس بهتری داشتند و خستگی کمتری را تجربه کردند. قبل از مصرف مکمل های ویتامین D با پزشک خود صحبت کنید، زیرا مصرف بیش از حد آن می تواند سمی باشد.

مکمل های ویتامین D را به صورت آنلاین خرید کنید.

8. ورزش کنید

ورزش همچنین راهی موثر برای مبارزه با خستگی و بهبود سطح انرژی شماست. ورزش باعث افزایش تولید اندورفین در مغز، بهبود خواب و کاهش افسردگی می شود. فعالیت های پیشنهادی برای افراد مبتلا به FM شامل پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا است. برای برخی، شروع با درد گسترده دشوار است. آهسته شروع کنید و به تدریج افزایش دهید. در حالی که این مقاله گزینه هایی برای در نظر گرفتن تلاش ارائه می دهد، ورزش تنها راه حلی است که همچنان در آزمایشات کنترل شده سودمند است.

درمان های جایگزین دیگری برای فیبرومیالژیا چیست؟

شما می توانید از درمان های جایگزین برای کاهش علائم FM استفاده کنید. در مورد گزینه های زیر با پزشک خود صحبت کنید.

9. ماری جوانا پزشکی

ماری جوانای پزشکی می تواند علائم فیبرومیالژیا را کاهش دهد. یک مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به FM که حشیش دارویی مصرف کردند، تجربه کردند:

  • کاهش درد و سفتی
  • افزایش آرامش
  • افزایش خواب آلودگی
  • احساس خوب بودن
  • بهبود سلامت روان

تحقیقات بیشتری در مورد مزایای ماری جوانا پزشکی برای FM مورد نیاز است. عوارض جانبی می تواند شامل قضاوت و تمرکز غیرمتمرکز باشد و اثرات طولانی مدت نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

10. بیوفیدبک

بیوفیدبک در مورد یادگیری نحوه کنترل عملکردهای بدن است. این می تواند به کاهش تنش عضلانی و درد FM کمک کند. هیچ عارضه جانبی مرتبط با این روش وجود ندارد، اما برخی از افراد ممکن است پس از یک جلسه احساس خستگی یا خستگی کنند. با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا کاندید مناسبی برای بیوفیدبک هستید یا خیر.

11. تای چی

این تکنیک ذهن و بدن شامل تنفس عمیق، مدیتیشن و حرکات کنترل شده است. تای چی می تواند قدرت عضلانی، تعادل و استقامت را بهبود بخشد. این سخت نیست، اما اگر زیاده روی کنید، ممکن است دچار درد عضلات یا رگ به رگ شدن شوید.

12. ماساژ درمانی

ماساژ می تواند عضلات شما را شل کند، دامنه حرکتی شما را بهبود بخشد و استرس و اضطراب را کاهش دهد. اگر درمانگر شما فشار زیادی وارد کند، ممکن است کبودی، تورم و درد موقتی را تجربه کنید.

13. رفتار درمانی شناختی (CBT)

اساس CBT در مورد کمک به افراد برای تعیین اهداف واقع بینانه است. بیماران روی شناسایی الگوهای فکری ناکارآمد و توسعه تکنیک هایی برای مدیریت افکار منفی کار می کنند. تکنیک هایی که از طریق CBT یاد می گیرید می تواند به کاهش یا به حداقل رساندن درد FM شما کمک کند.

چه درمان های جدیدی در حال توسعه هستند؟

آزمایش‌های بالینی برای ایجاد درمان‌ها و داروهای جدید برای شرایط خاص بسیار مهم است. شرکت در کارآزمایی های بالینی اطلاعات ارزشمندی را در اختیار محققانی قرار می دهد که در مورد FM و درد مزمن بیشتر یاد می گیرند. اگر مایل به شرکت در آن هستید، برای یافتن یک کارآزمایی بالینی در نزدیکی خود از مرکز دیده بان دیدن کنید.

بردن

فیبرومیالژیا می تواند یک بیماری مادام العمر باشد که باعث درد، خستگی و حساسیت می شود. در حالی که هیچ دلیل واحدی وجود ندارد، گزینه های درمانی زیادی برای تسکین درد FM وجود دارد. با پزشک خود در مورد گزینه ها صحبت کنید. از دارو درمانی گرفته تا فیزیوتراپی، درمان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید، اگر یکی برای شما مؤثر نبود. شما هنوز هم می توانید زندگی سالم و فعالی با FM داشته باشید.