یادت باشه

سوراخ کردن نوک پستان می تواند خطرناک باشد. برخلاف پیرسینگ‌های سنتی گوش که از بافت‌های متراکم سوراخ می‌کنند، سوراخ‌های نوک پستان پوست حساسی را که به سیستم مجاری هم متصل است سوراخ می‌کنند. سوراخ کردن پوست اولین لایه دفاعی بدن از عفونت را قطع می کند. سوراخ کردن نوک پستان یک جسم خارجی را نزدیک به ساختارهای پیچیده تر در سینه قرار می دهد. این خطر عوارض شما را افزایش می دهد.

اگر سوراخ نوک پستان را دارید یا می‌خواهید انجام دهید، این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا از عوارض احتمالی عبور کرده و از عفونت جلوگیری کنید.

علائم چیست؟

پیرسینگ های تحریک شده و سوراخ های عفونی دو موضوع کاملا متفاوت هستند. بافت ملتهب قرمز به نظر می رسد و ممکن است به لمس حساس باشد. تنها گذاشتن آن ناحیه ممکن است باعث کاهش سوزش شود. این معمولاً در عرض چند روز بدون درمان فروکش می کند.

اگر سوزش ادامه یابد یا هر یک از علائم زیر را تجربه کنید، احتمالاً این ناحیه آلوده است:

  • سوراخ کردن در لمس داغ است
  • این ناحیه در هنگام لمس بسیار حساس یا دردناک است
  • ترشحات سبز، زرد یا قهوه ای
  • تورم محل سوراخ کردن
  • بوی بد در نزدیکی محل سوراخ کردن
  • کهیر
  • بدن درد
  • خستگی
  • تب

چه چیزی باعث عفونت می شود؟

عفونت اغلب در اثر لمس مکرر محل سوراخ کردن ایجاد می شود. این می تواند باکتری ها را به بافت ظریف وارد کند، که خطر عفونت را افزایش می دهد.

به دلیل محل سوراخ کردن، لباس های تنگ ممکن است به راحتی به سوراخ سوراخ شوند یا باعث تحریک آن شوند. قرار دادن پیرسینگ در معرض بزاق یا سایر مایعات بدن نیز ممکن است باعث عفونت شود.

عوامل خطر باید در نظر گرفته شود

خطر عفونت طولانی مدت است. این در روزها یا هفته های فوری پس از انجام پیرسینگ به پایان نمی رسد. تا زمانی که پیرسینگ انجام می دهید، ممکن است هر یک از این عوارض را تجربه کنید:

  • خون ریزی
  • جای زخم
  • آسیب عصبی
  • پاره شدن
  • تشکیل کلوئید
  • تداخل با نیازها یا روش های پزشکی آینده
  • تداخل با شیردهی

عفونت های موضعی اطراف پیرسینگ شایع ترین هستند. در موارد نادر، عفونت ممکن است فراتر از نوک سینه و سینه گسترش یابد و شدیدتر شود. این عفونت های سیستمیک می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت دریچه های قلب (اندوکاردیت) در افراد با سابقه ساختار غیر طبیعی قلب
  • عفونت در جریان خون

تشخیص سوراخ کردن نوک پستان آلوده

توانایی شما برای خود تشخیصی معمولاً به علائم شما بستگی دارد. برخی از علائم عفونت ممکن است آنقدر واضح باشند که به راحتی تشخیص دهید که سوراخ کردن نوک پستان شما عفونی شده است. به عنوان مثال، تخلیه چرک نشانه واضح عفونت است.

اگر در مورد علائم خود مطمئن نیستید یا اینکه آیا آنها نشان دهنده تحریک یا عفونت هستند، باید با پزشک خود مشورت کنید. انتظار طولانی برای تشخیص و درمان می تواند عفونت را طولانی کند. این می تواند تا حد زیادی خطر ابتلا به عوارض جدی را افزایش دهد.

بیشتر بدانید: با سوراخ کردن ناف عفونی چه کنیم »

نحوه درمان پیرسینگ نوک پستان عفونی

اگر متوجه علائم یا علائم سوراخ شدن نوک پستان عفونی شدید، فوراً اقدام کنید. این می تواند به جلوگیری از عوارض یا ناراحتی بیشتر کمک کند.

هرگز در تلاش برای تخلیه عفونت، آن ناحیه را نیشگون نگیرید، نیشگون نزنید، یا برش ندهید. این می تواند منجر به عوارض شدید شود. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید که ممکن است عفونت را متوقف یا پاک کند:

منطقه را تمیز کنید

دست های خود را بشویید، سپس به آرامی ناحیه اطراف پیرسینگ خود را تمیز و خشک کنید. از صابون های فرموله شده برای پوست های حساس استفاده کنید، زیرا این صابون ها کمتر باعث تحریک ناحیه آسیب دیده می شوند. اجتناب از استفاده:

  • آب اکسیژنه
  • پمادها
  • الکل
  • صابون های تند، شوینده ها یا پاک کننده ها

از کمپرس گرم یا خیساندن نمک دریا استفاده کنید

اگر یک عفونت کوچک و موضعی دارید، ممکن است بتوانید با استفاده از کمپرس گرم روی نوک پستان، تخلیه عفونت را بهبود بخشید. همچنین می توانید نوک پستان را در آب گرم مخلوط با نمک دریا خیس کنید. این دو کار را برای چند دقیقه دو تا سه بار در روز انجام دهید. پس از آن، ناحیه سوراخ شده را به آرامی تمیز، بشویید و خشک کنید.

از استفاده از کرم ها یا پمادهای آنتی بیوتیکی بدون نسخه (OTC) خودداری کنید

این محصولات در واقع می توانند باکتری ها را در سوراخ و زیر پوست به دام بیندازند و عفونت را بدتر کنند. فقط از آنتی بیوتیک های موضعی تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

مراقبت پس از آن خوب

مراقبت مداوم از هر پیرسینگ به خصوص با پیرسینگ جدید مهم است. برای بهترین نتیجه، دستورالعمل های دیگری را که توسط سوراخ کننده خود ارائه می شود دنبال کنید.

اگر علائم شما بدتر شد یا ادامه یافت، باید با پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است شما را از یک آنتی بیوتیک خوراکی استفاده کنند تا عفونت برطرف شود.

آیا باید زیورآلات نوک پستانم را بیرون بیاورم؟

س:

اگر پیرسینگ نوک پستان من عفونی شد، آیا باید جواهرات را بیرون بیاورم؟ آیا گذاشتن جواهرات در آن بی خطر است؟

بیمار ناشناس

آ:

در صورت بروز عفونت، معمولاً برداشتن جواهرات توصیه نمی شود. اگر به موقع درمان شود، بیشتر عفونت ها به سرعت برطرف می شوند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که خودمراقبتی مناسب انجام شود. برداشتن زیورآلات اغلب باعث بسته شدن محل سوراخ شده و قرار دادن مجدد جواهرات در آن محل را غیرممکن می کند.

گاهی اوقات ممکن است لازم باشد جواهرات را عوض کنید، به خصوص اگر تحریک و قرمزی ناشی از عفونت نباشد، بلکه از یک واکنش آلرژیک باشد. این در مورد سوراخ‌هایی که حاوی فلز مانند نیکل هستند، رایج است. اگر واکنش موضعی ادامه داشت و درناژ، تب یا درد قابل توجهی را تجربه نکردید، برای یافتن گزینه های جایگزین به سوراخ کننده خود مراجعه کنید.

جودیت مارسین، دکترپاسخ ها بیانگر نظرات کارشناسان پزشکی ما است. تمام محتوا کاملاً اطلاعاتی است و نباید توصیه پزشکی در نظر گرفته شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید

اگر درمان خانگی در طی یک یا دو روز به رفع علائم شما کمک نکرد، باید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است به داروهای آنتی بیوتیکی نیاز داشته باشید.

سوراخ کننده شما همچنین ممکن است بتواند به شما در شناسایی علائم کمک کند. همراه با دانستن نحوه تشخیص عفونت ها، آنها با سایر واکنش های محل سوراخ کردن که نیازی به آنتی بیوتیک ندارند نیز آشنا هستند. آنها می توانند توصیه های بیشتری در مورد سوراخ کردن جواهرات و موادی که ممکن است برای حساسیت پوست یا واکنش موضعی شما مناسب تر باشد، ارائه دهند.

چشم انداز

درمان عفونت سوراخ کردن نوک پستان بستگی به شدت عفونت و میزان رعایت دستورات پزشک دارد. اکثر مردم آنتی بیوتیک خود را در دو هفته تمام می کنند. اگر نوک پستان عفونی را به درستی تمیز کرده و از آن مراقبت کرده باشید، ممکن است در این مدت به طور کامل بهبود یافته باشید. اگر این کار را نکرده اید، ممکن است عفونت شما باقی بماند یا ادامه دار یا مزمن شود. درمان این می تواند دشوارتر باشد.

اگر عفونت شدید باشد یا به اندازه کافی زود درمان نشده باشد، ممکن است عوارض پایداری را تجربه کنید. این می تواند شامل از دست دادن حساسیت و زخم بیش از حد در ناحیه سوراخ شود. در مورد علائم غیرعادی که بعد از عفونت تجربه می کنید با پزشک خود صحبت کنید.

جلوگیری از عفونت

پیشگیری از عفونت کلید حفظ پیرسینگ طولانی مدت است. نکات زیر ممکن است به شما در جلوگیری از عفونت در سوراخ کردن نوک پستان یا اطراف آن کمک کند.

تمام دستورالعمل ها را دنبال کنید

هنگامی که برای اولین بار پیرسینگ خود را انجام می دهید، سوراخ کننده شما دستورالعمل های دقیقی را برای مراقبت های بعدی به شما ارائه می دهد. حتما این توصیه را به دقت دنبال کنید تا این ناحیه به خوبی بهبود یابد.

منطقه را تمیز نگه دارید

پس از انجام پیرسینگ، باید با مراقبت ویژه از نوک پستان مراقبت کنید. اطمینان حاصل کنید که در طول هر حمام یا دوش گرفتن، ناحیه را به آرامی بشویید و خشک کنید.

از دست زدن به سوراخ کردن خودداری کنید

هر بار که پیرسینگ خود را لمس می کنید، ممکن است باکتری را وارد پوست کنید. سوراخ را تا جایی که می توانید پوشیده و محافظت کنید تا از تحریک، کشیدن یا حرکت دادن ابزار سوراخ کننده جلوگیری کنید.

به خواندن ادامه دهید: خالکوبی یا سوراخ کردن »