ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم در اینجا روند ما است.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.

درد در بازوی چپ

اگر بازوی شما درد می کند، اولین فکر شما ممکن است این باشد که بازوی خود را زخمی کرده اید. درد در یک قسمت از بدن گاهی اوقات می تواند از جای دیگری منشأ بگیرد. درد در بازوی چپ می‌تواند به این معنی باشد که شما آسیب استخوان یا مفصل، عصب فشرده شده یا مشکلی در قلب دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علل درد بازوی چپ و علائمی که می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد، ادامه مطلب را بخوانید.

علل همراه با علائم

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است در بازوی چپ خود درد داشته باشید، از جمله عوارض ناشی از آرتریت و سایر بیماری های مزمن. از یک فشار ساده گرفته تا یک مشکل قلبی، در اینجا چند دلیل ممکن وجود دارد:

حمله قلبی

لخته شدن خون یا پارگی در شریان کرونر می تواند جریان خون را به بخشی از قلب شما متوقف کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، عضله می تواند به سرعت آسیب ببیند. بدون درمان، عضله قلب شروع به مردن می کند.

علائم اضافی حمله قلبی عبارتند از:

  • درد یا فشار قفسه سینه
  • درد در پشت، گردن، شانه یا فک
  • حالت تهوع یا استفراغ
  • تنگی نفس
  • سبکی سر یا غش
  • عرق سرد ریختن
  • خستگی

برخی افراد علائم شدید دارند. برخی دیگر علائمی دارند که می آیند و می روند یا ممکن است به خفیف بودن یک مورد سوء هاضمه باشند.

آنژین

آنژین یکی از علائم بیماری عروق کرونر قلب است. این بدان معناست که عضلات قلب شما به اندازه کافی خون غنی از اکسیژن دریافت نمی کنند.

آنژین علائمی مانند حمله قلبی ایجاد می کند، اما معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد. معمولا زمانی که فعال هستید بدتر می شود و زمانی که استراحت می کنید بهتر می شود.

بورسیت

بورسا کیسه ای پر از مایع بین استخوان و قسمت های متحرک مفصل است.

هنگامی که بورس ملتهب می شود، بورسیت نامیده می شود. بورسیت شانه اغلب نتیجه حرکت های مکرر است. خطر بورسیت با افزایش سن افزایش می یابد.

درد معمولاً با حرکت یا دراز کشیدن روی بازو یا شانه افزایش می یابد. ممکن است نتوانید به طور کامل شانه خود را بچرخانید. علائم دیگر شامل سوزش و گزگز است.

شکستگی یا شکستگی استخوان

علیرغم درد، گاهی اوقات هیچ نشانه بیرونی از شکستگی یا شکستگی استخوان بازو یا مچ دست شما وجود ندارد.

شکستگی استخوان در بازو، مچ یا دست می تواند باعث درد شود که با حرکت بدتر می شود. علائم دیگر شامل تورم و بی حسی است. ممکن است شکستگی استخوان یا شکستگی در بازو یا مچ دست شما وجود داشته باشد، حتی اگر بازوی شما طبیعی به نظر برسد.

فتق دیسک

دیسک ها پدهای بین استخوان های ستون فقرات هستند. آنها ضربه گیر ستون فقرات شما هستند. فتق دیسک گردن، دیسکی است که پاره شده و به اعصاب فشار می آورد.

درد ممکن است از گردن شما شروع شود. سپس ممکن است به سمت شانه شما و پایین دست شما حرکت کند. همچنین ممکن است بی حسی، گزگز یا سوزش در بازوی خود احساس کنید. هنگام حرکت ممکن است درد افزایش یابد.

عصب فشرده یا رادیکولوپاتی گردنی

عصب فشرده عصب فشرده یا ملتهب است. این می تواند در نتیجه فتق دیسک به دلیل ضربه یا آسیب ناشی از ساییدگی باشد.

علائم عصب فشرده شده مشابه علائم فتق دیسک است. آنها ممکن است شامل بی حسی، گزگز، یا احساس سوزش در بازوی شما باشند. ممکن است هنگام حرکت احساس افزایش درد کنید.

پارگی روتاتور کاف

بلند کردن یک جسم سنگین یا انجام حرکات تکراری می تواند منجر به پارگی تاندون در روتاتور کاف شانه شود. به طور قابل توجهی شانه را ضعیف می کند و انجام کارهای روزانه را دشوار می کند.

آسیب های روتاتور کاف اگر به پهلو دراز بکشید بیشتر آسیب می بیند. درد بازو زمانی بدتر می شود که بازوی خود را به روش خاصی حرکت دهید. همچنین می تواند بازوی شما را به میزان قابل توجهی ضعیف تر کند. دامنه حرکتی شانه شما نیز تحت تأثیر قرار می گیرد.

رگ به رگ شدن و کشیدگی

رگ به رگ شدن زمانی است که شما یک رباط را کشیده یا پاره می کنید. رگ به رگ شدن بازو ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شروع به زمین خوردن کنید و با بازوهایتان خود را محکم کنید. کشیدگی زمانی است که شما یک تاندون یا عضله را بچرخانید یا بکشید. ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که چیزی را اشتباه بلند کنید یا به عضلات خود فشار بیاورید.

کبودی، تورم و ضعف از علائم شایع هستند.

تاندونیت

تاندون ها نوارهای بافتی انعطاف پذیری هستند که استخوان ها و ماهیچه ها را به هم متصل می کنند. هنگامی که تاندون ها ملتهب می شوند، تاندونیت نامیده می شود. تاندونیت شانه یا آرنج می تواند باعث درد بازو شود. خطر تاندونیت با افزایش سن افزایش می یابد.

علائم تاندونیت مشابه علائم بورسیت است.

سندرم خروجی قفسه سینه عروقی

این وضعیتی است که در آن رگ های خونی زیر استخوان ترقوه به دلیل ضربه یا آسیب مکرر فشرده می شوند. اگر درمان نشود، می تواند منجر به آسیب پیشرونده عصبی شود.

سندرم خروجی قفسه سینه عروقی ممکن است باعث بی حسی، گزگز و ضعف بازوی شما شود. در برخی موارد، بازوی شما ممکن است متورم شود. علائم دیگر عبارتند از تغییر رنگ دست، سردی دست یا بازو و نبض ضعیف در بازو.

در صورت درد دست چپ چه باید کرد؟

حملات قلبی می تواند به طور ناگهانی یا به آرامی شروع شود. شایع ترین علامت ناراحتی یا درد قفسه سینه است.

اگر فکر می کنید ممکن است دچار حمله قلبی شده اید، فوراً با 911 تماس بگیرید یا با خدمات اورژانس محلی خود تماس بگیرید. پرسنل اورژانس می توانند به محض رسیدن به کمک کمک کنند. وقتی صحبت از آسیب عضله قلب می شود، هر ثانیه مهم است.

در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • اگر قبلاً بیماری قلبی برای شما تشخیص داده شده است، درد بازوی چپ همیشه باید بررسی شود.
  • استخوانی که به درستی ترمیم نشود در درازمدت برای شما دردسرهای بیشتری ایجاد می کند. اگر احتمال شکستگی یا شکستگی استخوان وجود دارد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.
  • بدون درمان، بورسیت، تاندونیت و پارگی روتاتور کاف می تواند منجر به عوارضی مانند شانه یخ زده شود که درمان آن بسیار سخت تر است. اگر نمی توانید شانه، آرنج یا مچ دست خود را به طور کامل بچرخانید، به پزشک مراجعه کنید. درمان زودهنگام می تواند از بدتر شدن آن جلوگیری کند.
  • برای کشیدگی و رگ به رگ شدن، سعی کنید به بازوی خود استراحت دهید و در صورت امکان آن را بالا نگه دارید. چند بار در روز به مدت 20 دقیقه از یخ استفاده کنید. از داروهای مسکن بدون نسخه استفاده کنید.

در حالی که برخی از این شرایط جدی نیستند، اما بدون مراقبت مناسب می توانند جدی شوند. اگر درمان های خانگی کمکی نکرد، مشکل بدتر شد یا شروع به تداخل با کیفیت زندگی شما کرد، با پزشک خود تماس بگیرید.

در مطب دکتر خود چه انتظاری دارید

اگر درد بازوی چپ همراه با سایر علائم حمله قلبی دارید، معطل نکنید. فورا به دنبال مراقبت های اورژانسی باشید. این می تواند یک رویداد تهدید کننده زندگی باشد.

پرسنل اورژانس از الکتروکاردیوگرام (EKG) برای نظارت بر قلب شما استفاده می کنند. یک خط داخل وریدی در بازوی شما گذاشته می شود تا اطمینان حاصل شود که مایعات کافی دریافت می کنید و در صورت لزوم دارو را تحویل می دهید. همچنین ممکن است برای کمک به تنفس به اکسیژن نیاز داشته باشید.

آزمایش‌های تشخیصی اضافی به تعیین اینکه آیا حمله قلبی داشته‌اید یا دارید کمک می‌کند. درمان بستگی به میزان آسیب دارد.

سایر علل درد بازو ممکن است برای تأیید نیاز به آزمایش های تصویربرداری داشته باشد. اینها ممکن است شامل اشعه ایکس، ام آر آی یا سی تی اسکن باشد.

آزمایش بیشتر به علائم شما و آنچه که می توان از آزمایش های تصویربرداری مشخص کرد بستگی دارد.

درمان ها

اگر بیماری قلبی دارید، درمان ممکن است شامل داروها، تسکین علائم و تغییرات سبک زندگی سالم برای قلب باشد. اگر بیماری قلبی شدید دارید، گاهی اوقات جراحی برای پاکسازی یا دور زدن شریان های مسدود شده مورد نیاز است.

استخوان های شکسته باید دوباره در موقعیت خود قرار داده شوند و تا زمان بهبودی بی حرکت شوند. این معمولا نیاز به پوشیدن گچ برای چند هفته دارد. شکستگی های شدید گاهی اوقات نیاز به جراحی دارد.

برای رگ به رگ شدن و کشیدگی، بازوی خود را بالا بیاورید و استراحت دهید. منطقه را چندین بار در روز یخ بزنید. بانداژ یا آتل ممکن است مفید باشد.

فیزیوتراپی/کاردرمانی، استراحت و دارو برای درد و التهاب درمان‌های اصلی برای موارد زیر هستند:

  • بورسیت
  • فتق دیسک
  • عصب فشرده
  • پارگی روتاتور کاف
  • تاندونیت
  • سندرم خروجی قفسه سینه عروقی

در برخی موارد، کورتیکواستروئیدها یا جراحی ممکن است لازم باشد.

چشم انداز

اگر درد بازوی چپ شما به دلیل حمله قلبی باشد، به درمان طولانی مدت بیماری قلبی نیاز خواهید داشت.

در بیشتر مواقع، درد بازو ناشی از آسیب با استراحت و درمان مناسب بهبود می یابد. برخی از مشکلات شانه ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا بهبود یابد، و برخی ممکن است با گذشت زمان بدتر شوند. زمان بهبودی ممکن است با افزایش سن بیشتر شود.

این مقاله را به زبان اسپانیایی بخوانید.