در پینترست به اشتراک بگذارید

جیسون سی بیکر، MD

جیسون سی بیکر، MD، استادیار پزشکی بالینی و متخصص غدد در مرکز پزشکی نیویورک-پرسبیتریان/ویل کورنل در نیویورک، نیویورک است. او مدرک پزشکی خود را در دانشگاه اموری در آتلانتا، جورجیا به دست آورد و دوره کارآموزی و رزیدنتی را در رشته پزشکی داخلی در مرکز پزشکی دانشگاه نیویورک/مرکز بیمارستان Bellevue در نیویورک به پایان رساند. دکتر بیکر یک فلوشیپ را در غدد درون ریز، دیابت و متابولیسم در مرکز پزشکی Montefiore/ کالج پزشکی آلبرت اینشتین در برانکس، نیویورک به پایان رساند. او در رشته های داخلی و غدد درون ریز، دیابت و متابولیسم گواهینامه هیئت مدیره دارد.

علایق دکتر بیکر شامل مدیریت بیماری از طریق آموزش و مداخلات سبک زندگی، پیشگیری از دیابت نوع 1 و تأثیر دیابت بر سلامت بین المللی است. او بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره سازمان غیرانتفاعی Marjorie’s Fund است، یک ابتکار جهانی دیابت نوع 1 که به آموزش، مراقبت و تحقیق برای دیابت نوع 1 در محیط‌هایی با منابع ضعیف اختصاص دارد. دکتر بیکر در بسیاری از تلاش‌های بهداشتی جهانی در زمینه دیابت، از جمله پروژه‌هایی در اوگاندا، رواندا، اتیوپی، هند، گامبیا، مصر مشارکت دارد و در سال 2012، توسط انجمن مربیان دیابت مترو نیویورک به عنوان بهترین متخصص غدد بین‌المللی سال انتخاب شد. . او همچنین در نسخه اکتبر 2013 “People to Know” مجله پیش بینی دیابت، انتشارات انجمن دیابت آمریکا، جایزه بشردوستانه را از موسسه تحقیقات دیابت در سال 2014 دریافت کرد و در سال 2015 قهرمان دیابت dLife شد.

س: وقتی به خودم انسولین پایه تزریق می کنم در بدن چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که به خود انسولین پایه تزریق می کنید، انسولین در استخری در محل تزریق باقی می ماند که در طول مدت اثر انسولین به آرامی به جریان خون نشت می کند.

س: چگونه بفهمم که انسولین پایه خود را در زمان مناسب مصرف می کنم؟

این سوال به انسولین پایه ای که مصرف می کنید بستگی دارد. به طور کلی، من به بیماران توصیه می کنم که انسولین پایه خود را در اواخر روز (در ظهر یا بعد از ظهر) مصرف کنند. به این ترتیب اگر انسولین از بین برود، فرد بیدار است و می تواند سطح قند خون بالا را به طور مناسب درمان کند. اگر انسولین پایه صبح مصرف شود و در طول شب از بین برود، ممکن است سطح قند خون فرد در هنگام خواب افزایش یابد و بنابراین صبح با سطوح بالای قند خون از خواب بیدار شود. با این حال، زمان مصرف در برخی از انسولین های پایه جدیدتر اهمیت کمتری دارد. همیشه قبل از شروع نوع جدیدی از انسولین با پزشک خود صحبت کنید و در مورد محدودیت های زمان بندی بپرسید.

س: چگونه پزشک بهترین نوع انسولین را برای من تعیین می کند؟

واکنش هر فردی به انسولین متفاوت است و برخی از انسولین ها ممکن است در یک فرد طولانی تر یا کوتاه تر از فرد دیگر عمل کنند. پزشک احتمالاً کنترل قند شما را دنبال خواهد کرد تا مشخص کند آیا انسولین به درستی کار می کند یا خیر. آنها می توانند سطح قند شما را با استفاده از انگشتان دست، حسگر گلوکز یا آزمایش HbA1c کنترل کنند. از طریق آزمون و خطا، پزشک شما قادر خواهد بود بهترین انسولین را برای شما تعیین کند.

س: چه مدت باید بعد از غذا خوردن صبر کنم تا انسولین پایه خود را در شب مصرف کنم؟ آیا انواع خاصی از غذاها با تزریق من تداخل خواهند داشت؟

پس از مصرف انسولین پایه خود نیازی به صبر کردن برای خوردن غذا ندارید. بیشتر انسولین های پایه، به غیر از NPH، می توانند مستقل از غذا خوردن مصرف شوند. و نه، هیچ غذایی وجود ندارد که با تزریق انسولین پایه شما تداخل داشته باشد.

س: اگر یک دوز از انسولین پایه را فراموش کردم، آیا باید در طول دوز برنامه ریزی شده بعدی خود را دوبرابر کنم؟

اگر دوز پایه انسولین خود را فراموش کردید، نباید دوز بعدی را دوبرابر کنید، زیرا ممکن است منجر به هیپوگلیسمی شود. شما باید با پزشک خود صحبت کنید که در صورت تأخیر یا از دست دادن دوز پایه انسولین چه کاری باید انجام دهید، زیرا پروتکل بسته به نوع انسولین پایه شما متفاوت است. به طور کلی، اگر یک بار در روز از رژیم انسولین پایه استفاده می کنید و فراموش کرده اید که دوز انسولین پایه خود را مصرف کنید، باید زمانی که به یاد آوردید آن را مصرف کنید. سعی کنید طی چند روز آینده تقریباً دو تا سه ساعت به برنامه خود برگردید تا از همپوشانی سطح انسولین جلوگیری کنید. اگر از انسولین NPH یا رژیم انسولین پایه دو بار در روز استفاده می کنید، باید از پزشک خود بپرسید که در صورت فراموش کردن یک نوبت چه کاری انجام دهید، اما آن را دو برابر نکنید. این ممکن است منجر به کاهش سطح قند شود.

س: اگر چند ساعت پس از صرف غذا هنوز قند خونم بالاست، آیا باید دوز انسولین پایه خود را تنظیم کنم؟

دوز پایه انسولین شما بر این اساس است که قند خونتان را مستقل از غذا نگه دارید، بنابراین قندهای بالا بعد از غذا خوردن نباید با افزایش دوز پایه انسولین شما درمان شود. انجام این کار می تواند منجر به هیپوگلیسمی شود. به طور کلی، دوز پایه انسولین شما باید فقط زمانی افزایش یابد که سطح قند ناشتا (یا زمانی که حداقل شش ساعت ناشتا بوده اید) در حداقل سه روز مختلف بالاتر از هدف باشد. با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد بهترین راه برای تنظیم دوز پایه انسولین خود صحبت کنید.

س: پزشک من یک رویکرد درمانی ترکیبی را برای دیابت نوع 2 من توصیه می کند. دقیقا چی معنی میده؟

معمولاً این به استفاده از انواع داروها، اعم از خوراکی و تزریقی، در یک فرد برای کنترل سطح قند خود اشاره دارد. مکانیسم‌های اثر این داروها مکمل هم هستند. به عنوان مثال، اگر فردی انسولین پایه مصرف می کند، ممکن است از داروهای خوراکی دیابت نیز استفاده کند تا به کنترل سطح قند هنگام غذا کمک کند و دوز مورد نیاز انسولین پایه را به حداقل برساند. همچنین ممکن است بیماران از انواع دیگری از انسولین استفاده کنند که سطح قند هنگام غذا را کنترل می کند، که به آن درمان پایه/بولوس یا MDI (تزریق چندگانه روزانه) می گویند. بیماران همچنین ممکن است از ترکیبی از انسولین و سایر داروهای تزریقی مانند آگونیست های GLP-1 استفاده کنند. ترکیب‌های زیادی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را فردی کرد تا بهترین کنترل ممکن دیابت را فراهم کند.

س: آیا واقعا می توانم روی تزریق انسولین پایه خود حساب کنم که 24 ساعت دوام می آورد؟

واکنش هر فردی به انسولین متفاوت است و برخی از انسولین ها ممکن است در یک فرد طولانی تر یا کوتاه تر از فرد دیگر عمل کنند. در حالی که برخی از انسولین های پایه به عنوان 24 ساعت یا بیشتر تبلیغ می شوند، ممکن است این مورد برای همه صادق نباشد. پزشک احتمالاً کنترل قند شما را دنبال می کند تا مشخص کند آیا انسولین به درستی کار می کند یا خیر. باز هم، از طریق آزمون و خطا، پزشک شما قادر خواهد بود بهترین انسولین را برای شما تعیین کند.

س: هنگام مسافرت با هواپیما چه چیزهایی را با خود حمل کنم؟ آیا مقررات TSA خاصی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشم؟

وقتی با انسولین و سوزن سفر می‌کنید، باید از ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود نامه سفر درخواست کنید مبنی بر اینکه دیابت دارید و باید تمام لوازم دیابت خود را همیشه همراه خود داشته باشید. علاوه بر این، همیشه با حداقل سه برابر وسایلی که فکر می‌کنید در سفر به آن نیاز دارید سفر کنید تا مطمئن شوید که کم نمی‌شوید. لوازم دیابت خود را در کنار هم نگه دارید تا به کارکنان TSA کمک کنید چمدان های شما را به طور مناسب و کارآمد بررسی کنند. هرگز هیچ یک از وسایل خود را در چمدان چک شده خود در هواپیما قرار ندهید، زیرا ممکن است دما در محفظه بار خیلی بالا یا خیلی پایین باشد. انسولینی که با آن سفر می کنید در دمای اتاق یا کمتر نگه دارید. وقتی به مقصد رسیدید، یخچال مناسب برای انسولین پیدا کنید. در نهایت، همیشه با منابع قندی سفر کنید تا مطمئن شوید که در صورت بروز هیپوگلیسمی می‌توانید سریع و به اندازه کافی آن را درمان کنید و این منابع قندی را به راحتی در دسترس داشته باشید.

س: من هنوز قبل از تزریق انسولین پایه عصبی هستم. آیا راهنمایی یا توصیه ای دارید؟

به یاد داشته باشید، اگر از قند خون خود آگاه باشید، می توانید از سطوح قند پایین و بالا محافظت کنید. از ابزارهایی که در اختیار دارید، از جمله گلوکومتر، چوب انگشت و حسگر گلوکز، برای نظارت بر سطوح خود استفاده کنید. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود برای تعیین نوع و دوز انسولین پایه مناسب برای شما کار کنید. برای جلوگیری از هیپوگلیسمی و هیپرگلیسمی، فقط دوز کوچک را بر اساس حداقل دو تا سه روز داده گلوکز تنظیم کنید. انسولین پایه، اگر نوع و دوز آن برای شما مناسب باشد، یک متحد عالی برای کنترل دیابت شما است.

س: من انسولین پایه مصرف می کنم اما سطح A1C من هنوز غیر قابل کنترل است. باید چکار کنم؟

من به شما پیشنهاد می کنم اجازه دهید انگشتان یا یک حسگر گلوکز شما را راهنمایی کنند که مشکل کجاست. این به شما کمک می کند که بدانید قند خون شما کجا و چه زمانی بالا است، مانند قبل از غذا یا بعد از غذا. همچنین ممکن است گاهی اوقات قند خونتان پایین باشد که بعداً باعث افزایش قند می شود. سطح Hba1c ناشی از قندهای ناشتا بالا و همچنین قندهای بالای بعد از غذا است. انسولین پایه قند ناشتا را هدف قرار می دهد، بنابراین ممکن است لازم باشد رژیم غذایی خود را اصلاح کنید یا داروها را اضافه یا تغییر دهید. همچنین، همه انسولین های پایه یکسان ساخته نمی شوند، بنابراین مطمئن شوید که کدام انسولین پایه برای شما بهترین است.

س: اگر بخواهم درمان را عوض کنم، باید از پزشک دیابت خود بپرسم؟

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید بپرسید: آیا درمانی وجود دارد که خطر کمتری برای قندهای پایین، افزایش وزن کمتر و کنترل بهتر قند نسبت به انسولین پایه فعلی من داشته باشد؟ چه نوع دیگری از داروهای دیابت را می توانم به جز انسولین پایه امتحان کنم؟ چه انسولین های پایه دیگری وجود دارد؟ آیا من کاندید یک مانیتور مداوم گلوکز هستم؟ چند انگشت در روز باید انجام دهم و چه زمانی؟

س: من بعد از سالها درمان با انسولین پایه، در شرف تغییر به یک درمان جدید انسولین هستم. چگونه می توانم خودم را برای این انتقال آماده کنم؟

در طول هر تغییر درمانی، قندهای خود را با دقت بیشتری کنترل کنید تا قبل از اینکه شما را بگیرند، سطوح قند بالا و پایین را دریافت کنید و بدون منتظر ماندن برای آزمایش Hba1c برای تشخیص اینکه آیا درمان کمک کننده است یا خیر.

به گفتگو بپیوندید

برای پاسخگویی و پشتیبانی دلسوزانه، با جامعه فیسبوک Living with: Diabetes ما ارتباط برقرار کنید. ما به شما کمک خواهیم کرد تا در مسیر خود حرکت کنید.