در پینترست به اشتراک بگذارید

ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم روند ما اینجاست.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

مقدمه

برای بسیاری از زنان، یکی از بزرگترین شکایات در دوران بارداری، کمردرد است! بین نیم تا سه چهارم زنان باردار کمردرد را تجربه خواهند کرد.

در حالی که تشخیص دقیق علت کمردرد در مراحل بعدی بارداری آسان است (نکته: شکم را سرزنش کنید)، چه چیزی پشت کمردرد در سه ماهه اول وجود دارد؟ در اینجا چیزی است که باید انتظار داشت.

علل کمردرد در اوایل بارداری

اوایل بارداری

کمردردی که در دوران بارداری تجربه می کنید، عوامل زیادی دارد. برای برخی از زنان، این در واقع نشانه اولیه بارداری است. اگر در سه ماهه اول بارداری کمردرد را تجربه می کنید، ممکن است چند مقصر وجود داشته باشد.

افزایش هورمون

در طول بارداری، بدن هورمون هایی ترشح می کند که به نرم شدن و شل شدن رباط ها و مفاصل لگن کمک می کند. این برای زایمان کودک شما در اواخر بارداری مهم است. اما هورمون ها فقط در لگن شما کار نمی کنند. آنها در سراسر بدن شما حرکت می کنند و بر تمام مفاصل شما تأثیر می گذارند. در سه ماهه اول بارداری، این نرم شدن و شل شدن می تواند به طور مستقیم روی کمر شما تأثیر بگذارد. شما اغلب این را به شکل درد و درد احساس خواهید کرد.

فشار

استرس می تواند عاملی برای کمردرد باشد، چه باردار باشید و چه نباشید. استرس باعث افزایش درد و سفتی عضلانی می شود، به ویژه در نقاط ضعف. اگر هورمون‌ها در حال حاضر روی مفاصل و رباط‌های شما خراب می‌کنند، کمی اضطراب در مورد کار، خانواده، بارداری یا هر چیز دیگری می‌تواند کمک زیادی به درد کمر شما کند.

سه ماهه دوم و سوم

همانطور که بارداری شما پیشرفت می کند، عوامل دیگری می توانند برای تشدید این درد در کمر نقش داشته باشند.

جابجایی مرکز ثقل

همانطور که شکم شما بزرگتر می شود، مرکز ثقل شما به جلو می خزد. این می تواند منجر به تغییراتی در وضعیت شما شود که می تواند بر نحوه نشستن، ایستادن، حرکت و خواب شما تأثیر بگذارد. وضعیت نامناسب، ایستادن برای مدت طولانی و خم شدن، می تواند باعث ایجاد یا تشدید کمردرد شود.

افزایش وزن

کمر شما همچنین باید وزن در حال رشد کودک شما را تحمل کند، که می تواند عضلات را تحت فشار قرار دهد. وضعیت نامناسب بدن را به ترکیب اضافه کنید، و کمردرد اساساً اجتناب ناپذیر است.

زنانی که اضافه وزن دارند یا قبل از باردار شدن کمردرد داشته اند، در معرض خطر بیشتری برای کمردرد در دوران بارداری خود قرار دارند.

درمان کمردرد زودرس در دوران بارداری

مهم نیست که در چه مرحله ای از بارداری خود هستید، راه هایی برای درمان کمردرد وجود دارد. احتمالاً نمی توانید به طور کامل از آن جلوگیری کنید، اما می توانید به کاهش درد کمک کنید.

این نکات را برای کاهش کمردرد در طول بارداری دنبال کنید.

  1. وقتی نشسته اید یا ایستاده اید، روی حفظ وضعیت بدنی خوب تمرکز کنید. صاف بایستید، قفسه سینه خود را بالا و شانه های خود را به عقب و ریلکس کنید.
  2. سعی کنید از ایستادن طولانی مدت خودداری کنید. اگر زیاد روی پا هستید، سعی کنید یک پا را روی یک سطح مرتفع استراحت دهید.
  3. اگر نیاز به برداشتن چیزی دارید، به یاد داشته باشید که به جای خم شدن در ناحیه کمر، چمباتمه بزنید.
  4. از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید.
  5. کفش های معقولی بپوشید که پشتیبانی می کنند.
  6. سعی کنید به پهلو بخوابید، نه به پشت، با بالش هایی که در زیر شکم و بین زانوهایتان برای حمایت ملایم قرار دارند.
  7. تمرینات ایمن بارداری را که برای تقویت و حمایت از شکم و کمر طراحی شده اند، انجام دهید.
  8. همانطور که شکم شما رشد می کند، به پوشیدن آن فکر کنید یک لباس یا کمربند برای کمک به برداشتن مقداری از فشار از روی کمر شما.
  9. در مورد کایروپراکتیک های محلی که در مراقبت های مربوط به بارداری تخصص دارند تحقیق کنید و در مورد اینکه چگونه یک تنظیم می تواند به تسکین کمردرد کمک کند بیشتر بیاموزید.
  10. هنگام نشستن، سعی کنید پاهای خود را بالا بیاورید و مطمئن شوید که صندلی شما از پشتی خوبی برخوردار است. استفاده کنید یک بالش کمری برای حمایت بیشتر از کمر.
  11. سعی کنید استراحت کافی داشته باشید.

اگر به نظر می رسد کمردرد شما با سطح استرس شما مرتبط است، چیزهایی مانند مدیتیشن، یوگای قبل از تولد و استراحت بیشتر می توانند راه های مفیدی برای مدیریت سطح استرس شما باشند.

می‌توانید از کمپرس یخ برای تسکین کمردرد استفاده کنید و ماساژهای دوران بارداری نیز می‌توانند به طرز شگفت‌انگیزی آرامش‌بخش و تسکین‌دهنده باشند. اگر کمردرد شما بیش از حد است، با پزشک خود در مورد داروهایی برای درمان التهاب صحبت کنید. شما نباید هیچ دارویی را بدون تایید پزشک خود مصرف کنید.

چه زمانی با پزشک خود تماس بگیرید

کمردرد معمولاً بخشی طبیعی از بارداری است. اما در برخی موارد، می تواند نشانه مشکلات جدی مانند زایمان زودرس یا عفونت دستگاه ادراری باشد.

کمردردی که با تب، سوزش در هنگام ادرار یا خونریزی واژینال همراه است را نباید نادیده گرفت. اگر این علائم را تجربه کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید.

مراحل بعدی

کمردرد برای اکثر خانم ها بخشی از بارداری طبیعی است، اگر ناراحت کننده باشد. در سه ماهه اول، کمردرد معمولا با افزایش هورمون ها و استرس مرتبط است. اگر قبل از بارداری تجربه کرده اید یا اگر اضافه وزن داشته باشید، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای کمردرد در دوران بارداری خود باشید.

شما می توانید با اجتناب از ایستادن بیش از حد، پوشیدن کفش های حمایتی و تمرکز بر وضعیت مناسب، کمردرد را به حداقل برسانید. در حالی که به احتمال زیاد نمی توانید کمردرد را به طور کامل درمان کنید، لازم نیست رنج بکشید. در صورت امکان از کمپرس یخ برای تسکین و از فنر برای ماساژ قبل از تولد استفاده کنید. مراقبت های کایروپراکتیک همچنین ممکن است در کاهش کمردرد در تمام مراحل بارداری موثر باشد.

س:

آیا ماساژهای دوران بارداری و مراقبت های کایروپراکتیک در سه ماهه اول بارداری بی خطر هستند؟

بیمار ناشناس

آ:

مراقبت های کایروپراکتیک و پیام درمانی معمولاً در سه ماهه اول بارداری مشکلی ندارند. همانطور که گفته شد، شما باید به دنبال یک متخصص کایروپراکتیک و یک ماساژ درمانی باشید که به طور ویژه برای مراقبت از زنان باردار آموزش دیده اند. برخی در مراقبت های دوران بارداری و برخی در مراقبت های پس از زایمان تخصص خواهند داشت. چند گواهینامه وجود دارد، بنابراین کمی تحقیق کنید تا در مورد نوع گواهینامه ای که پزشک شما دارد یا می خواهید که پزشک شما چه نوع گواهینامه ای را در زمانی که از شما مراقبت می کند، کسب کند. یک کایروپراکتیک همچنین تمرینات و کشش هایی را ارائه می دهد که استفاده از آنها در دوران بارداری بی خطر است.

دبرا سالیوان، دکترا، MSN، RN، CNE، COIپاسخ ها بیانگر نظرات کارشناسان پزشکی ما است. تمام محتوا کاملاً اطلاعاتی است و نباید توصیه پزشکی در نظر گرفته شود.