در پینترست به اشتراک بگذارید

گوشت بره یک گوشت قرمز خوشمزه و همه کاره است. در رژیم های غذایی مدیترانه ای و آمریکایی رایج است. اگر می‌خواهید مراقب سطح کلسترول خود باشید، گوشت بره می‌تواند در حد اعتدال بی‌خطر باشد. یعنی به شرطی که برش مناسب را انتخاب کنید و به روشی سالم تهیه کنید.

این به این دلیل است که گوشت بره یک گوشت نسبتاً بدون چربی و دارای مواد مغذی است. یک قطعه سه اونس گوشت بره پخته شده حدود 25 گرم پروتئین، به علاوه مقادیر خوبی از پتاسیم و ویتامین B-12 را ارائه می دهد. همچنین منبع خوبی از آهن، منیزیم، سلنیوم و اسیدهای چرب امگا 3 است.

در حالی که این خبر خوبی است، گوشت بره نیز منبع چربی اشباع شده است. گوشت بره پخته تقریباً مقادیر مساوی از چربی‌های تک غیراشباع و چربی‌های اشباع را ارائه می‌کند. اسیدهای چرب تک اشباع می توانند سطح کلسترول را کاهش دهند، اما اسیدهای چرب اشباع می توانند آن را افزایش دهند. و بسیاری از کاهش ها بیش از نیمی از کالری خود را از چربی دریافت می کنند. مصرف زیاد چربی های اشباع شده می تواند سطح لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) را که به عنوان کلسترول بد شناخته می شود، افزایش دهد.

این برای رژیم غذایی شما چه معنایی دارد؟ هر روز گوشت بره نخورید و در صورت امکان گوشت بره را انتخاب کنید. تهیه خرده گوشت بره بدون چربی و خوردن آنها در حد اعتدال می تواند به حفظ یک رژیم غذایی سالم و سطح کلسترول سالم کمک کند.

عامل کلسترول

کلسترول یک ماده مومی شکل است که در کبد شما ساخته می شود و در سلول های شما یافت می شود. به هضم غذا، تولید هورمون و تولید ویتامین D کمک می کند. در حالی که ما به کلسترول نیاز داریم، بدن قادر است تمام آنچه را که نیاز دارد بسازد. مصرف زیاد چربی های ترانس و اشباع شده ممکن است منجر به کلسترول بیش از حد در بدن شود.

کلسترول در بدن ما در لیپوپروتئین ها، که چربی های پوشیده از پروتئین هستند، حرکت می کند. دو نوع اصلی از لیپوپروتئین ها وجود دارد: لیپوپروتئین های با چگالی کم (LDL) و لیپوپروتئین های با چگالی بالا (HDL). برای سلامتی به سطوح سالم هر دو نیاز دارید.

LDL به عنوان کلسترول “بد” شناخته می شود. سطوح بالای آن می تواند در شریان های بدن ایجاد شود. این می تواند شریان های بدن را باریک کند و جریان خون را به قلب و مغز شما محدود کند. این ممکن است منجر به حمله قلبی یا سکته شود.

HDL به عنوان نوع “خوب” کلسترول شناخته می شود. کلسترول را از قسمت‌های دیگر بدن به کبد برمی‌گرداند که به مدیریت کلسترول یا حذف آن از بدن کمک می‌کند.

سطح کلسترول خود را بشناسید

در حالی که تمرکز بر خطر کلی مهم تر است، داشتن برخی دستورالعمل های کلسترول مفید است. بر اساس انجمن قلب آمریکا (AHA)، سطح بهینه LDL در بدن کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر (mg/dL) است. سطح 130 تا 159 میلی‌گرم در دسی‌لیتر بالا مرزی در نظر گرفته می‌شود.

برخلاف LDL، داشتن کلسترول HDL بالا محافظ است. عدد بالاتر بهتر است. AHA سطح HDL حداقل 60 میلی گرم در دسی لیتر را توصیه می کند.

گوشت بره به روشی سالم تر

گوشت بره ممکن است چربی اشباع شده داشته باشد، اما انتخاب یک برش بدون چربی به این معنی است که کمتر از آن استفاده می کنید. به دنبال فیله تندری، کاسه ی کمر یا پاها باشید.

طرز تهیه گوشت نیز می تواند آن را به گزینه ای سالم تبدیل کند. قبل از پختن، تا آنجا که ممکن است چربی را جدا کنید. گوشت را سرخ نکنید چربی بیشتری اضافه می کند و به طور معمول یک روش پخت و پز کمتر سالم است. به جای آن، گوشت را کباب کنید، کباب کنید، کباب کنید یا بپزید. در حین پختن گوشت، یک قفسه زیر آن قرار دهید تا چکه های چربی آن گرفته شود. به این ترتیب گوشت در چربی پخته نمی شود.

پیروی از این دستورالعمل ها به شما این امکان را می دهد که از گوشت بره به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم لذت ببرید.