ما محصولاتی را که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید هستند، اضافه می کنیم. اگر از طریق پیوندهای موجود در این صفحه خرید کنید، ممکن است کمیسیون کمی کسب کنیم روند ما اینجاست.

خط سلامت فقط مارک ها و محصولاتی را به شما نشان می دهد که ما پشت آن ایستاده ایم.

تیم ما به طور کامل توصیه هایی را که در سایت خود ارائه می دهیم بررسی و ارزیابی می کند. برای اثبات اینکه تولیدکنندگان محصول استانداردهای ایمنی و کارایی را رعایت کرده‌اند، ما:

  • ارزیابی مواد تشکیل دهنده و ترکیب: آیا آنها پتانسیل ایجاد آسیب را دارند؟
  • تمام ادعاهای سلامتی را بررسی کنید: آیا آنها با مجموعه شواهد علمی فعلی مطابقت دارند؟
  • ارزیابی برند: آیا با یکپارچگی عمل می کند و به بهترین شیوه های صنعت پایبند است؟

ما این تحقیق را انجام می دهیم تا بتوانید محصولات قابل اعتماد برای سلامتی و تندرستی خود را پیدا کنید.

درباره روند بررسی ما بیشتر بخوانید.
آیا این مفید بود؟

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش موهای زائد، پرهیز از اصلاح یا از بین بردن آن‌ها از روی صورت است. اگر این یک گزینه نیست، تکنیک‌ها و محصولات دیگری برای جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی وجود دارد.

اگر برآمدگی دردناکی روی صورتتان ایجاد شد و مطمئن هستید که این جوش نیست، احتمالاً موهای شما رشد کرده است.

رشد موهای زائد صورت زمانی اتفاق می‌افتد که موهایی که تراشیده شده، اپیلاسیون شده یا موچین شده‌اند، فر می‌شوند و به‌جای رویش به سمت سطح، به سمت پوست شما رشد می‌کنند. آنها همچنین می توانند زمانی اتفاق بیفتند که سلول های مرده پوست فولیکول های مو را مسدود کرده و موها را مجبور به رشد در زاویه متفاوتی در زیر پوست شما می کند. اگر موهای شما به طور طبیعی مجعد باشد، احتمال داشتن موهای زیر پوستی افزایش می یابد.

نشانه‌های موهای زیر روییده شامل برآمدگی قرمز یا برجسته است یا ممکن است برجستگی‌های دردناک بزرگ‌تری شبیه کیست یا کورک داشته باشید. موهای زائد صورت نیز می‌توانند خارش، ناراحت کننده و ناخوشایند باشند. اما در بیشتر موارد، این مشکل خود به خود بدون درمان بهبود می یابد. علاوه بر آزاردهنده بودن، بیشتر موهای زائد صورت به ندرت باعث نگرانی می شوند. یک استثنا در صورتی است که موی رشد کرده عفونی شود. در این صورت ممکن است برای درمان عفونت به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

1. صورت خود را روزانه بشویید

شستن صورت تنها با آب ممکن است برای جلوگیری از رشد موهای زائد صورت کافی نباشد. برای جلوگیری از این مشکل، صورت خود را روزانه با یک پاک کننده ملایم بشویید تا هرگونه کثیفی یا روغنی که منافذ شما را مسدود کرده است پاک کنید. این مهم است زیرا منافذ مسدود شده خطر رشد موهای زیر را افزایش می دهد.

در صورت امکان از پاک کننده هایی استفاده کنید که پوست شما را لایه برداری می کنند. صورت خود را با حرکات دایره ای مالش دهید تا سلول های مرده پوست از بین برود.

اگر موهای صورت را اپیلاسیون می کنید، چند دقیقه قبل از استفاده از موم، یک کمپرس گرم روی صورت خود قرار دهید. این تکنیک منافذ شما را باز می کند و از رشد موهای درونی جلوگیری می کند.

در اینجا چند پاک کننده وجود دارد که ممکن است مفید باشد:

  • بدن مری ویتامین C
    پاک کننده لایه بردار
  • روشن کننده پوست Aveeno
    اسکراب روزانه
  • درخت چای Oleavine TheraTree
    اسکراب لایه بردار روغن
  • اسکراب و ماسک صورت سنت آیوز

2. تکنیک اصلاح خود را بهبود بخشید

تکنیک های ضعیف اصلاح نیز خطر رشد موهای زائد صورت را افزایش می دهد. برخی از افراد هنگام اصلاح، پوست خود را سفت می کنند، اما این اغلب باعث کوتاهی بیش از حد مو می شود. همچنین مهم است که در جهت موهای خود بتراشید تا از کوتاه شدن بیش از حد تارها جلوگیری کنید. اگر متوجه شدید موهای صورت به سمت پایین رشد می کنند، در این جهت اصلاح کنید.

3. تیغ خود را عوض کنید

هر چه به اصلاح نزدیک‌تر بشوید، خطر ابتلا به موهای زائد صورت بیشتر می‌شود. برای اصلاح ایمن تر، تیغ یک لبه را انتخاب کنید. از آنجایی که تیغه‌های دو لبه موها را در نقطه‌ای عمیق‌تر می‌برند، احتمالاً با این تیغ‌ها موهای زیر روییده ایجاد می‌کنید. اگر از تیغ برقی استفاده می کنید، تیغ را در نزدیک ترین حالت قرار ندهید.

شاید یکی از این موارد را امتحان کنید:

تیغ:

  • شیو کلاسیک تک لبه
    تیغ
  • تیغ اصلاح ژیلت گارد

ریش تراش های برقی:

  • فیلیپس نورلکو الکتریک
    ریش تراش 2100
  • پاناسونیک ES2207P بانوان
    ریش تراش الکتریکی

4. تیغ خود را تمیز کنید

استفاده مکرر از یک تیغ یکسان نیز خطر رشد موهای درونی را افزایش می دهد. شما نه تنها باید به طور مکرر تیغ ریش تراش خود را عوض کنید، بلکه باید تیغه خود را نیز پس از هر ضربه تمیز کنید. یک تیغه کثیف می تواند باعث ورود باکتری به منافذ شما و ایجاد عفونت شود. تیغه خود را بعد از هر بار سکته مغزی با آب بشویید و بعد از اصلاح از پاک کننده های الکلی استفاده کنید.

برای یک ریش تراش برقی، یک محلول تمیز کننده را امتحان کنید، مانند:

  • براون را تمیز و تجدید کنید
  • فیلیپس نورلکو

5. از کرم موبر استفاده کنید

تراشیدن صورت خشک یک راه مطمئن برای رشد موهای زائد صورت است. به عنوان یک قاعده کلی، موهای صورت خود را تا حد امکان روان و مرطوب نگه دارید. قبل از اصلاح، کرم موبر و آب را به صورت خود بمالید. این کار موهای خشک و شکننده را کاهش می دهد، بنابراین به شما امکان می دهد با یک حرکت موها را از بین ببرید.

ممکن است امتحان کنید:

  • شرکت اصلاح پاسیفیک
  • صورتم را ببوس

6. از کرم مرطوب کننده پس از اصلاح استفاده کنید

علاوه بر مراقبت از صورت قبل و حین اصلاح، باید از پوست خود بعد از اصلاح نیز مراقبت کنید. استفاده از مرطوب کننده یا کرم ها می تواند پوست و موهای صورت شما را بین اصلاح ها نرم نگه دارد.

عادت کنید بلافاصله پس از اصلاح یا اپیلاسیون، آب سرد یا فندق جادوگر را روی صورت خود بمالید. هر دو می توانند تحریک را کاهش دهند، منافذ را سفت کنند، مرطوب کنند و به درمان موهای زیر پوستی کمک کنند. فندق جادوگر همچنین از رشد باکتری ها در فولیکول های مو جلوگیری می کند.

ممکن است این مرطوب کننده ها و افترشیوها را تسکین دهند:

  • تمایل برهنه
  • کولار لین
  • Shaveworks The Cool Fix
  • فولیک

7. از موبرهای شیمیایی استفاده کنید

اگر با موهای زائد صورت مشکل دارید، تغییر از تیغ به کرم موبر ممکن است تسکین دهنده باشد. موبرها کرم ها و لوسیون هایی هستند که به طور خاص برای از بین بردن موهای زائد، حتی روی قسمت های حساس بدن مانند خط بیکینی و صورت طراحی شده اند.

همیشه یک آزمایش پوستی برای بررسی آلرژی از قبل انجام دهید.

ممکن است مارک های زیر برای موهای زیر پوستی مفید باشند:

  • Olay Smooth Finish
  • کرم موبر Gigi

خط پایین

موهای زائد صورت ممکن است آزاردهنده و دردناک باشند، اما با استفاده از محصولات و تکنیک های مناسب، می توانید خطر ابتلا به این مشکل را کاهش دهید. برخی از افراد بیشتر مستعد رشد مو هستند و به درمان خانگی پاسخ نمی دهند. اگر قادر به درمان خود نیستید، لیزر موهای زائد ممکن است نتایج ماندگاری داشته باشد و موهای زائد درونی را کاهش دهد. در مورد این گزینه و همچنین گزینه های دیگر برای مدیریت این وضعیت با پزشک خود صحبت کنید.