در پینترست به اشتراک بگذارید

آویزان کردن وارونه از پاها ممکن است شکل خاصی از شکنجه به نظر برسد – اما برای برخی افراد، این شکل مهمی از تسکین کمردرد است.

بر اساس مفهوم کشش حواس پرتی، درمان وارونگی از وزن و گرانش بدن شما برای کمک به جدا کردن استخوان‌های ستون فقرات استفاده می‌کند و باعث افزایش فضا و حرکت بین مهره‌ها می‌شود که ممکن است درد ناشی از فشار روی اعصاب را کاهش دهد. همچنین تصور می شود که کشش به صاف کردن منحنی های ستون فقرات و کشش عضلات اطراف ستون فقرات کمک می کند.

جدول وارونگی چیست؟

میزهای وارونه یا میزهای شیب دار، میزهای بلندی هستند که دارای یک لولا در مرکز با مکانی در یک انتها برای لنگر انداختن پاها یا پاهای شما هستند. کاربر با خیال راحت پاهای خود را در دستگاه محکم می کند و به آرامی آن را به حالت سر به پایین خم می کند تا زمانی که به زاویه مورد نظر برسد.

کشش به کمک گرانش می تواند وسیله ای مناسب و کارآمد برای اعمال نیرو به ستون فقرات باشد. مفهوم پشت استفاده از آن ساده است: هنگامی که مشکلاتی به دلیل فشرده سازی ستون فقرات ایجاد می شود، از انرژی مکانیکی برای کمک به جدا کردن آنها استفاده می کنید. ممکن است در یک باشگاه سلامت یا کلینیک فیزیوتراپی یک جدول وارونگی پیدا کنید. همچنین می توان آنها را برای مصارف خانگی خریداری کرد.

به چه کسی کمک می کند؟

برخی از پزشکان و فیزیوتراپیست ها از کشش برای بیماران مبتلا به کمردرد مزمن یا گردن استفاده می کنند. همچنین ممکن است برای بیماران مبتلا به فتق دیسک یا درد عصبی ناشی از فشردگی ریشه عصبی، که اغلب به عنوان رادیکولوپاتی شناخته می شود، مفید باشد.

برای افرادی که انحنای ستون فقرات غیرطبیعی دارند، مانند کسانی که اسکولیوز و هایپرلوردوز دارند نیز استفاده می شود. در نهایت، می تواند برای کسانی که عضلات سفت تنه و ستون فقرات دارند مفید باشد.

فواید آن چیست؟

استفاده از جدول وارونگی مزایای متعددی دارد.

کاهش درد

یک مطالعه به تأثیر کشش معکوس بر درد، انعطاف پذیری کمر و قدرت عضلانی در بیماران مبتلا به کمردرد مزمن پرداخت.

نویسندگان دریافتند که کشش وارونگی در زاویه 60 درجه باعث کاهش کمردرد و بهبود انعطاف پذیری کمر و قدرت عضلات بازکننده تنه در بیماران پس از یک برنامه هشت هفته ای می شود.

انعطاف پذیری بهبود یافته

انعطاف پذیری ستون فقرات برای اجازه دادن به مفاصل در تمام دامنه حرکتی خود و حفظ وضعیت بدنی خوب، تعادل و جلوگیری از صدمات مهم است.

مطالعه قبلی نیز تغییر قابل توجهی در انعطاف پذیری تنه پس از یک برنامه وارونگی هشت هفته ای نشان داد.

آرامش عضلانی

هنگامی که بدن در وضعیت وارونه قرار می گیرد، ماهیچه های تنه و پشت توسط وزن بدن کشیده می شوند و به آنها اجازه کشش و طولانی شدن می دهد که ممکن است به افزایش آرامش کمک کند.

شواهد کمی با کیفیت بالا برای حمایت از تغییرات فیزیکی ناشی از کشش وجود دارد. ممکن است به طور موقت فشار را از روی اعصاب فشرده برداشته و به کشش عضلات کمک کند، اما بدون ترمیم عملکردی از طریق فیزیوتراپی و مراقبت های کایروپراکتیک، نتایج ممکن است موقتی باشند.

درمان محافظه کارانه برای جلوگیری از جراحی

یک مطالعه در سال 2012 به بررسی اثرات کشش شدید متناوب با دستگاه وارونگی در بیماران مبتلا به درد و ناتوانی ناشی از فشرده سازی دیسک کمر پرداخت.

از مداخله جراحی در 10 بیمار (76.9 درصد) در گروه وارونگی و تنها در دو بیمار (22.2 درصد) در گروه غیر وارونگی اجتناب شد. بنابراین، درمان وارونگی ممکن است به جلوگیری از جراحی به روشی ایمن و اقتصادی کمک کند.

تمرینات جدول وارونگی

اکثر میزهای وارونگی برای کشش ساده پشت طراحی شده اند. کاربر می‌تواند انتخاب کند که آیا می‌خواهد تا حدی معکوس شود یا کاملا وارونه، و ممکن است برای مدت کوتاهی معکوس بماند یا برای جلسات طولانی‌تری معکوس بماند.

برخی از افراد تمریناتی مانند چرخش تنه، کرانچ شکم یا اسکات معکوس را انتخاب می کنند، اما هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد تمرینات در حالی که بر روی میز برعکس انجام می شوند بهتر از تمرینات مشابه در حالت ایستاده یا دراز کشیدن هستند.

خطرات چیست؟

درمان وارونگی فشار و جریان خون را به سر و قسمت بالایی بدن افزایش می دهد. افرادی که به آنها توصیه می شود از جداول وارونگی استفاده نکنند عبارتند از:

  • اختلالات قلب یا گردش خون
  • فشار خون بالا
  • گلوکوم
  • جداشدگی شبکیه
  • تورم
  • شکستگی های التیام نیافته
  • مشکلات مفصلی
  • بارداری

غذای آماده

اگرچه شواهدی برای حمایت از استفاده از کشش به کمک گرانش وجود دارد، یک سال 2013 بررسی کاکرین نتیجه می گیرد که شواهد با کیفیت کافی وجود ندارد که بگوییم کشش به بیماران مبتلا به کمردرد با یا بدون سیاتیک کمک می کند.

مرور کاکرین 32 کارآزمایی تصادفی‌سازی شده و کنترل‌شده را ارزیابی کرد و دریافت که «کشش، چه به تنهایی یا در ترکیب با سایر درمان‌ها، تأثیر کمی بر شدت درد، وضعیت عملکردی، بهبود جهانی یا بازگشت به کار در میان افراد مبتلا به کمردرد دارد».

همانطور که گفته شد، اگر از انجام فعالیت‌های وارونه مطمئن هستید، ممکن است قبل از در نظر گرفتن درمان‌های تهاجمی‌تر امتحان کنید.

در پینترست به اشتراک بگذارید